Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهمنامه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی بین ازبکستان و قزاقستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، تفاهمنامه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی بین ازبکستان و قزاقستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

این قرارداد روز 15 آوریل سال 2019 میلادی در چارچوب سفر رسمی «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان به ازبکستان امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد مذکور  به گسترش همکاری‌های متقابل طرفین در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی، شناسایی و ثبت افرادی که به صورت غیرقانونی به خاک دو کشور وارد می‌شوند، می‌پردازد.

همچنین برای مبارزه موثر با مهاجرت غیرقانونی، به تبادل اطلاعات و تجربیات، آموزش و افزایش مهارت کارمندان طرفین، مطالعات علمی و همچنین سازماندهی اقدامات مشترک ویژه و پیشگیرانه توجه شده است.

قزاقستان یکی از بزرگترین همکاران بازرگانی ازبکستان محسوب می‌شود.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و قزاقستان در سال 2019 میلادی با 10.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 2 میلیارد و 750 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم‌اکنون در ازبکستان 260 شرکت با سرمایه‌گذاری قزاقستان از جمله 192 شرکت مشترک و 37 شرکت با 100 درصد سرمایه‌ سرمایه‌گذاران قزاقی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، فرآورده‌های کشاورزی، تجارت، صنایع غذایی، فلزکاری و ماشین‌سازی فعالیت می‌کنند.

همچنین نمایندگی 3 شرکت قزاقستانی از طرف وزارت روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری ازبکستان به ثبت رسیده است.

قزاقستان استقلال این کشور را در تاریخ 23 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان قزاقستان مهاجرت مبارزه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی ازبکستان و قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال

محمود اسپانلو از بازداشت سرشبکه هرمی ترینوست (Treenvest) خبر داد و گفت: «متهم به صورت غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال فعالیت داشت و افراد را به امید پرداخت سود و یا دادن ارزدیجیتال، ترغیب به سرمایه گذاری و عضویت در سایت ترینوست (Treenvest) می‌کرد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان، در چند مرحله سود به آنان پرداخت می‌کرد، اما پس از گذشت چند ماه، خبری از پرداخت سود و اصل پول نبود.

اسپانلو گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرای گنبدکاووس ثبت کرده اند و سرشبکه این شرکت هرمی در گندکاووس نیز به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با صدور قرار بازداشت موقت، در زندان است.

دادستان مرکز استان گفت: تحقیقات برای ابعاد این پرونده و برآورد میزان زیان قربانیان در دادسرای این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • بیست‌وپنجمین استاندار مازندران معارفه شد
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال