Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جزئیات طرح فروش فوق العاده خودرو گفت: چهار مرحله دیگر فروش فوق العاده تا پایان سال خواهیم داشت.

 مهدی صادقی نیارکی با بیان این که  طبق طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو از این به بعد سه روش فروش خودرو در کشور خواهیم داشت افزود: سه روش فروش خودرو شامل «فروش فوق العاده»، «پیش فروش خودرو و تحویل تا یک سال» و «مشارکت در تولید» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: چهار مرحله دیگر فروش فوق العاده تا پایان سال خواهیم داشت.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شعاری که برای طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو پیش بینی شده به عنوان واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع است.

وی در ادامه افزود: برای واقعی کردن تقاضا یکسری محدودیت ها وضع شده است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: عدم خرید خودرو در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان، نداشتن پلاک فعال و داشتن گواهی نامه معتبر از جمله این محدودیت هاست.

وی توضیح داد: محدودیت جدیدی که در حال حاضر وضع شده به خصوص در فروش فوق العاده اینکه کسی که می خواهد وارد فرآیند ثبت نام شود نباید پلاک فعال داشته باشد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این محدودیت ها باعث می شود مصرف کنندگان واقعی وارد فرآیند فروش فوق العاده شوند.

وی افزود: طبق ضوابط کمیته خودرو در طرح فروش فوق العاده تا سه ماه خودرو به مشتری تحویل می شود.

صادقی نیارکی اظهارداشت: زمان ثبت نام ۵۰ درصد قیمت خودرو از فرد متقاضی دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سایت ثبت نام فروش فوق العاده تا یک هفته باز است، گفت: هرکسی خودرو نیاز دارد و طی ۳۶ ماهه گذشته خرید نکرده و در حال حاضر پلاک فعال ندارد می تواند در این طرح ثبت نام کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تحویل خودرو در این طرح سه ماهه است و در این مدت سود مشارکت و انصراف ندارد.

وی افزود: بعد از زمان ثبت نام فرصتی مهیا شده چنانچه تعداد متقاضی بیشتر از تعداد خودروهای مورد عرضه باشد بین متقاضیان با حضور مراجع نظارتی قرعه کشی انجام شود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: کسانی که منتخب می شوند بقیه وجه را تکمیل و خودروی خود را در مدت سه ماه تحویل می گیرند.

وی ادامه داد: افرادی که در این مرحله حائز شرایط نشدند در مدت هفت روزکاری پول آنان از طریق شبای بانکی عودت داده می شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شبا باید متعلق به فرد ثبت نام کننده باشد.

وی افزود: نیمه دوم همین ماه پیش فروش خودرو را خواهیم داشت که عدد آن قابل توجه است.

صادقی نیارکی بیان داشت: قیمت خودرو در طرح اول تثبیتی است یعنی قیمت هایی که شورای رقابت اعلام کرده است.

وی گفت: توضیح اینکه در مرحله پیش فروش که می شود مرحله ثانویه و تحویل خودرو تا یکسال قیمت بر اساس قیمت روز تحویل است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بطورکلی در این مرحله هم ۵۰ درصد قیمت خودرو اخذ می شود در ضمن سود مشارکت برای یکسال ندارد.

وی با تاکید بر اینکه خودرو باید به یک کالای مصرفی با دوام در جامعه درآید، اظهارداشت: هیچ دلالی نباید در این فضا وارد شود.

صادقی نیارکی ادامه داد: نکته مهم در طرح فروش فوق العاده اینکه سند یکسال در رهن می ماند به عبارتی کسی که خودرو دریافت می کند تا یکسال حق فروش ندارد.

وی گفت: پلیس همیشه اعلام می کرد که فروش خودرو بصورت وکالتی ممکن است برای کسی که خودرو را می فروشد و کسی که خریداری می کند مشکلاتی ایجاد کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این وزارتخانه در طرح مزبور به دنبال این است که جدا در رهن بودن سند خودرو فروش وکالتی هم اتفاق نیفتد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: معاون امور صنایع وزارت صنعت فروش فوق العاده معدن و تجارت گفت صادقی نیارکی فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت هونگچی H۵‌، سدان لوکس و وارداتی گروه بهمن، توسط این مجموعه در فروردین ۱۴۰۳ افزایش یافت. بهای این خودرو اکنون به بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. البته برای خرید این سدان لوکس از بازار آزاد، به بیش از پنج میلیارد تومان بودجه نیاز دارید!

جدول تغییرات قیمت هونگچی H۵‌، فروردین ۱۴۰۳:
خودرو قیمت قبل قیمت جدید میزان افزایش
هونگچی H۵‌ ۲,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲,۷۶۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

انتظار داریم افزایش ۱۴۲ میلیون تومانی قیمت هونگچی H۵‌، موجب افزایش قیمت این خودرو در بازار آزاد شود. میزان عرضه گروه بهمن همواره از تقاضای آن کمتر است و همین مسئله باعث می‌شود تا قیمت خودروهای گروه بهمن در بازار آزاد، اختلاف قابل‌توجهی با نرخ رسمی کارخانه داشته باشند. هونگچی H۵‌ درحال‌حاضر یکی از گران‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران است و حتی می‌توان آن را گران‌ترین خودرو چینی بازار نیز لقب داد.

نگاهی به هونگچی اچ ۵

هونگچی H۵‌ محصولی میان‌رده در سبد محصولات برند چینی به شمار می‌رود. نسل نخست این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد تا به‌عنوان سدان کوچک‌تری از هونگچی H۷ شناخته شود. نسل دوم هونگچی H۵‌ نیز در سال ۲۰۲۲ معرفی شد که مدل‌های وارداتی بازار ایران متعلق به همین نسل هستند. هونگچی H۵ براساس پلتفرم مزدا ۶ توسعه یافته است. این خودرو از نظر ساختار فنی با خودروهایی همچون بستیون B۷۰ و هونگچی HS۵ اشتراکاتی دارد.

هونگچی H۵‌ به‌عنوان یک سدان لوکس و وارداتی، با پیشرانه دولیتری توربوشارژر به بازار ایران آمده است. این پیشرانه حداکثر ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده خواهد داشت. شتاب صفر تا صد هونگچی H۵‌ به‌صورت رسمی ۷.۸ ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۳۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

آپشن‌های استاندارد این خودرو عبارتند از: سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، پنل ابزار دیجیتال، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز کمکی، سانروف، سنسور نور و سنسور باران.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895953

دیگر خبرها

  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • حراج ۳ محصول پرطرفدار ایران خودرو + جزییات
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان