Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@05:30:41 GMT

نیاز جنگل‌های ایلام به بالگرد اطفای حریق

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۴۲۲

نیاز جنگل‌های ایلام به بالگرد اطفای حریق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، خطای انسانی و گرمی هوا و غفلت مسئولان از آنچه در سال ۹۸ بر مراتع ایلام گذشته است خطری جدی برای محیط زیست و حیات وحش در ارتفاعات سیاه پیر شهرستان بدره در چند روز اخیر به‌ وجود آورده است.

در ۷۲ ساعت گذشته، ارتفاعات سیاه پیر شهرستان بدره دچار آتش‌سوزی شده است. آتش‌سوزی همچنان پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات برای مهار آتش‌سوزی به‌ دلیل ارتفاعات صعب‌العبور، سختی راه و نبود امکان دسترسی جاده‌ای محدود است و تلاش اهالی محلی همراه با امکانات اعزامی به محل متناسب با حجم آتش نیست.

یونس آزادی، فرماندار شهرستان بدره، با بیان پای کار بودن مردم و مسئولان برای مهار آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های سیاه پیر، اعزام نیروی کمکی و تجهیزات بیشتر را ضروری دانست و گفت: ارتفاعات صعب‌العبور، سختی راه و نبود امکان دسترسی جاده‌ای دلیل اصلی ادامه آتش‌سوزی در این منطقه است.

احمد کرمی، معاون عمرانی استانداری ایلام، نیز از تشکیل مدیریت بحران خبر داد و اظهار کرد: آتش‌سوزی در مراتع در سال‌های گذشته نیز یکی از مشکلات اصلی فصل تابستان در استان ایلام بوده است.

وی گفت: در دسترس نبودن، وجود ارتفاعات، عدم امکانات جاده‌ای در زمان اتفاق حادثه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های ایلام ضرورت وجود بالگرد خاموش‌کننده آتش را برای ایلام در فصل تابستان دوچندان می‌کند.

معاون عمرانی استانداری ایلام با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای اختصاص بالگرد به استان ایلام برای مهار آتش‌سوزی مراتع یادآور شد که این پیگیری‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

کرمی در ادامه تشکیل مدیریت بحران برای آتش‌سوزی‌های ارتفاعات سیاه پیر را برای هماهنگی بیشتر و اعزام امکانات و تجهیزات اطفای حریق به منطقه مورد نطر دانست و گفت: در این جلسه به تقویت گشت و مراقبت، اقدامات و تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه، تهیه و پخش برنامه‌های اطلاع‌رسانی از رسانه صدا و سیما و برگزاری کلاس‌های آموزشی سازمان‌های مردم‌نهاد و نیروهای محلی مورد تاکید و مواردی مصوب شد.

کد خبر 514890 برچسب‌ها محیط زیست جنگل استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست جنگل استان ایلام آتش سوزی سیاه پیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه

به گزارش خبرآنلاین، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از وقوع آتش‌سوزی در یک مدرسه خبر داد.

کورش سبزعلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۸:۳۰ امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ موضوع وقوع آتش‌سوزی در دبیرستان دوره اول دخترانه اسماء در منطقه صنعتی کارون در کوی مجاهدین اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله دو خودروی اطفای حریق، یک دستگاه خودروی امداد و نجات به همراه ۹ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه به دلیل اتصال برق کولر رخ داده است، افزود: این حریق بعد از نیم ساعت مهار شد و خوشبختانه مصدومی نداشته است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: خسارت این حادثه در حد دودگرفتی اتاق مدیر مدرسه و وارد شدن خسارت به وسایل اداری بوده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899052

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران