Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@00:03:03 GMT

آغاز مبارزه با ملخ‌ها در بخش کهریزک  

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۴۳۸

آغاز مبارزه با ملخ‌ها در بخش کهریزک  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «محمد عباسی» اظهارکرد: دیروز پنجم خرداد ماه عملیات مبارزه با آفت ملخ در ۳۰۰ هکتار از کانون‌های اراضی فشافویه در جنوب استان تهران انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری افزود: برای  مبارزه با ملخ‌ها ۳هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری را پایش و دیده‌بانی کردیم و کانون‌های اصلی شناسایی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مبارزه در اراضی کهریزک آغاز شده  و ۷۰۰ هکتار از اراضی این بخش امروز ششم خرداد سمپاشی خواهد شد.

عباسی ادامه داد: سمپاشی در محل سکونت مردم به دلیل ایجاد مسمومیت‌ها امکان پذیر نیست. به همین دلیل شهرداری‌ها باید با استفاده از یک سری اقدامات بازدارنده با ملخ‌هایی که وارد شهر شده‌اند مبارزه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیان کرد: این ملخ‌ها بومی هستند و خطری ندارند و دلیل افزایش جمعیت آنها مربوط به بارش‌های مطلوب سال ۹۹ است و از آنجا که حشرات جذب نور و روشنایی می‌شوند شهرداری‌ها می‌توانند با خاموش کردن چراغ‌های اضافی به خصوص نورافکن‌ها در حل این مشکل و جمع نشدن ملخ‌ها کمک و همراهی کنند.

کد خبر 514897 برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تهران استان تهران ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان برخوار گفت: پنج حکم قلع و قمع قطعی در صحرای سین و آزاد سازی بیش از ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی برخوار اجرا شد.
حسن ریاحی افزود: این ۵ حکم قطعی قضایی با حضور مسئول یگان حفاظت و کارشناسان حقوقی جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و شهرداری اجرا شد.


وی گفت: جهاد کشاورزی بیش از ۸۰ حکم قطعی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاوزی دارد که تاکنون ۲۵ حکم اجرا شده است.
ریاحی گفت: شهروندان می‌توانند هر گونه ساخت در اراضی کشاورزی را از طریق مدیریت جهاد کشاورزی برخوار و یا تماس با شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد