Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:46:43 GMT

شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به بوموسی سفر می کنند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۴۷۲

شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به بوموسی سفر می کنند

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی قبل و حین سفر برای خدمه و مسافران که قصد عزیمت به جزیره بوموسی را دارند الزامی دانست.

اله مراد عفیفی پور صبح امروز(ششم خردادماه) در حاشیه بازدید از بنادر بوموسی و بندرلنگه، با بیان اینکه رعایت دقیق الزامات بهداشتی و مراقبتی از همان روزهای نخست براساس دستورالعمل های ابلاغی در کلیه بنادر ملکی این اداره کل اعم از مسافری و تجاری لازم الاجرا شد اظهارداشت: کلیه فرایندها چه در حوزه مسافری و چه تجاری به شکل مداوم با دقت نظر از سوی کارگروه مبارزه با شیوع ویروس کووید – ۱۹ در اداره کل بنادر و دریا نوردی مورد بررسی و پایش قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به طولانی بودن سفر دریایی از مبدا بندر لنگه به جزیره بوموسی تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت به منظور جلوگیری از پیامدهای احتمالی، کلیه شناورهای متردد در این مسیر ضمن رعایت فاصله گزاری هوشمند با ۵۰ درصد ظرفیت مسافرگیری می  شود.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک و دستکش برای مسافرین  و کلیه خدمه شناورها الزامی است و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی توسط مسافرین قبل از سوار شدن و در سالن های مسافری و محوطه بندرگاه توسط کارشناسان این اداره انجام می پذیرد و افزون بر این  در طول مسیر نیز اجرای دقیق پروتکل ها برعهده فرمانده شناور است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش تخصصی به منظور  اجرای دقیق دستور العمل های ابلاغی از سوی این اداره کل ارائه شده است اظهار کرد: انجام مستمر تب سنجی  و غربالگری مسافرین ورودی به جزیره با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان در بندر بوموسی به شکل مستمر در حال انجام است.

عفیفی پور خاطر نشان کرد: ضد عفونی کامل سالن مسافری و محیط های بیرونی شناورها در هر نوبت قبل از مسافر گیری با همکاری شهرداری بوموسی نیز به انجام می رسد.

به گزارش ایسنا، رعایت اقدامات مراقبتی و بهداشتی در جزیره بوموسی و هرمز باعث شده که هیچگونه موارد ابتلا به بیماری کرونا دراین دو جزیره وجود نداشته باشد و این دو منطقه از سوی ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا استان هرمزگان به عنوان مناطق سفید معرفی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد

مدیرکل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در فروردین امسال ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد علی موسی‌پورگرجی با بیان اینکه در فروردین رکورد 485 هزار و 352 تن تخلیه و بارگیری انواع کالا ثبت شد اظهار داشت: میزان 24 هزار و 767 تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه است. شاهد رشد 48 درصدی تبادلات کالایی نسبت به فروردین سال قبل هستیم.

وی با مطلوب خواندن ظرفیت‌های موجود در بندر امیرآباد ابراز امیدواری کرد به ظرفیت اسمی بندر امیرآباد برسیم.

مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به  ظرفیت‌های بندرامیرآباد در سال گذشته در بخش دریایی و بندری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هر بندر با  تخلیه و بارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها مشخص می‌شود که بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد با سهم 57 درصدی کالا از زیر ساخت‌ها و تجهیزات مدرن در تخلیه و بارگیری برخوردار است. با قرارگیری بر مدار توسعه با برنامه ریزی‌ انجام شده امیدواریم شاهد رشد و توسعه بندر امیرآباد باشیم.

وی گفت: با هدف گذاری مناسب در سال 1403 سرمایه گذاری‌ متنوعی در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال، تخلیه و بارگیری کالا در زمینه‌ صادرات و واردات، تردد شناورها و توسعه ترانزیت در این بندر است.

یادآور می‌شود، بندر امیرآباد با  اراضی وسیع 1060 هکتاری اولین بندر نسل سوم کشور بوده و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است که  سرمایه‌گذاری‌های در زمینه کاغذ، MDF، فولاد و نگهداری کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی در این بندر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد