Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر در گفت‌وگو با رادیو بوشهر بیان کرد: در دو روز گذشته (یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم خرداد) ۷۱ مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده است و افزایش موارد جدید ابتلا به این ویروس با افزایش نمونه‌گیر‌های حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اکنون راه درست همین است که نمونه گیری را بیشتر کنیم تا مورد مثبت پیش از این که فرد بد حال شود شناسایی شود و کارش به بیمارستان نکشد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: نکته مهم این است اگر تلاشی صورت می‌گیرد و با بیشتر شدن نمونه گیری‌ها، موارد جدید بیشتری شناسایی می‌شوند، به این علت است که بتوانیم با نگهداری این افراد در قرنطینه خانگی کمک کنیم ویروس در جامعه منتشر نشود.

خواجه‌ئیان گفت: بر همین اساس، از بیماران مبتلا به کرونا و اطرافیانش می‌خواهیم با رعایت مواردی که به آن‌ها گفته می‌شود، به ما کمک کنند.

او عنوان کرد: بیماران باید در خانه بمانند، مصرف مایعات را بیشتر کنند، دارو را مطابق دستور پزشک مصرف کنند از جمله ضد تب‌ها و مسکن‌ها، درون منزل از ماسک معتبر استفاده کنند تا ویروس به افراد دیگر خانواده منتقل نشود، اگرممکن است اتاق بیمار جدا باشد، و تهویه و نور کافی داشته باشد تا با این تمهیدات ازانتشار ویروس جلوگیری شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: موارد زیادی داریم که در یک خانواده چندین نفر از نزدیکان فرد مبتلا به ویروس مبتلا شده‌اند که این موضوع نشان دهنده رعایت نشدن موارد بهداشتی است.

خواجه‌ئیان تاکید کرد: در صورت رعایت این موارد است که نمونه گیری‌ها زیاد، می‌تواند موثر باشد و سودش عاید جامعه شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس تست کرونا بیمار کرونا نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد

فریدالدین نصریوف سفیر ازبکستان در بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشور‌های افغانستان یک میلیارد، روسیه ۱۰ میلیارد و چین ۱۰ میلیارد دلار است.

استاندار بوشهر نیز در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

احمد محمدی زاده، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این دو محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

وی با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تجهیز آزمایشگاه درمانگاه محمدیه به دستگاه آنالیز خودکار بیوشیمی+ فیلم
  • تجهیز آزمایشگاه درمانگاه محمدیه به دستگاه آنالیز خودکار بیوشیمی
  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • وضعیت جوی و دریایی بوشهر آرام است/ افزایش نسبی دمای هوا از یکشنبه
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد