Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-16@07:28:16 GMT

جوزپ بورل: شاهد افول قدرت آمریکا هستیم

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۷۷۰

جوزپ بورل: شاهد افول قدرت آمریکا هستیم

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی اظهار نظری از قدرت گرفتن مستمر چین ابراز نگرانی و تاکید کرد که اروپا باید راهبردی قدرتمندانه را در برابر چین اتخاذ کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که از مدت‌ها پیش افول قدرت آمریکا پیش‌بینی می‌شد و اکنون شیوع ویروس کرونا باعث شده که افول قدرت آمریکا با سرعت بیشتری رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزپ بورل این را هم گفته که اتحادیه اروپا همواره به دنبال منافع خود است و نباید مورد استفاده ابزاری سایر کشورها قرار گیرد. او در ادامه تاکید کرد روابط سال‌های اخیرمیان بروکسل و پکن همواره بر پایه اعتماد و شفافیت نبوده است.

بورل گفت: «رابطه بروکسل و چین باید بر اساس نظم جمعی باشد و نشست آتی اتحادیه اروپا و چین فرصت مناسبی برای تحقق این هدف است».

بورل نهایتا پیش نیاز ایجاد یک راهبرد قدرتمند با چین را داشتن روابط خوب با بقیه کشورهای دموکراتیک آسیا خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اروپا حملات ایران علیه اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای خبری بارونز، جوسپ بورل در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بدون اشاره به عملیات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری تهران در دمشق سوریه، نوشت: «اتحادیه اروپا حملات موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند. این تشدید بی‌سابقه تنش‌ها و تهدیدی برای امنیت منطقه است.»

وی بار دیگر بر «تعهد اتحادیه اروپا نسبت به امنیت اسرائیل» تاکید کرد و گفت: در این وضعیت بسیار پرتنش منطقه‌ای، تشدید بیشتر تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه را نادیده گرفت، افزود: از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • بورل : خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • بورل: شکست سیاست خارجی اروپا، تمام جهان را مقابل غرب قرار داده است
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با «بورل»
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • بورل: اروپا حملات ایران علیه اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند
  • بورل: از امیرعبداللهیان خواستم ایران تنش‌ها را گسترش ندهد
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • بورل: خواهان کاهش تنش در منطقه هستیم