Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@18:05:20 GMT

وقتی مربی نجیب تبدیل به پشیمانی بزرگ شد!

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۸۲۸

وقتی مربی نجیب تبدیل به پشیمانی بزرگ شد!

ساعت 24-این روزها وضعیت شکایت مارک ویلموتس از فوتبال ایران به جایی رسیده که همه به این فکر افتادند فدراسیون فوتبال ایران چرا آنقدر دیر فهمید سرمربی بلژیکی به درد کشور ما نمی‌خورد؟

مربی نجیب، درس گرفتن از قرارداد کارلوس کی‌روش و فوق‌العاده بسته شدن قرارداد مارک ویلموتس. این‌ها صحبت‌هایی بودند که در روزهای ابتدایی حضور سرمربی بلژیکی در ایران و عقد قرارداد با فدراسیون مطرح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت‌هایی از سوی فدراسیون فوتبال و در راس آن مهدی تاج. هرچند تاج این روزها سمتی در فدراسیون فوتبال ندارد و به دلیل بیماری خودش را کنار کشیده و صندلی را به بهاروند سپرده اما هنوز مشکلات قرارداد عجیبی که با ویلموتس بستیم گریبان‌گیر فوتبال ایران است. فوتبال ایران بعد از پایان دوران کی‌روش با ویلموتس و اسکوچیچ قرارداد امضا کرده و تا امروز قرارداد سرمربی بلژیکی پر  دردسر بوده و خیلی بعید نیست با پایان دوران اسکوچیچ حتی قرارداد او هم برای فدراسیون مشکل‌ساز شود. چراکه هیچکس هنوز جزئیاتی از قرارداد با اسکوچیچ هم ندارد.

وقتی کارلوس کی روش و فوتبال ایران به پایان مسیر رسیدند، فدراسیون فوتبال حرف از انتخاب یک مربی بزرگ و درجه یک زد. کسی که به قول مهدی تاج اگر بهتر از کی روش نباشد از او چیزی کمتر ندارد. در ابتدای امر هم مهدی تاج شیوه علی کفاشیان را پیش گرفت. در واقع از روش پنهان کاری استفاده کرد و در ابتدا کسی خبر از حضور ویلموتس در فوتبال ایران نداشت. چون تاج اعتقاد داشت اگر اسم ویلموتس سر زبان ها بیاید، دلال ها وارد کار می شوند. در نهایت هرطور شده قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران بسته شد اما هیچ چیز طبق انتظار پیش نرفت.

شروع مذاکرات ایران و ویلموتس در سفارت بروکسل در بلژیک همراه شد. در این جلسه حتی همسر مارک ویلموتس نیز حضور داشت و به شدت مخالف حضور سرمربی بلژیکی در ایران بود. در نهایت اما قرارداد فدراسیون با ویلموتس آنقدر قرارداد خوبی از نظر مالی و امکانات بود که سرمربی بلژیکی و همسرش نتوانستند قید چنین قراردادی را بزنند. بعد از برگزاری جلسات در بلژیک، قرارداد ویلموتس در ایران بسته شد و از اینجا تازه ماجرای شناخت مربی بلژیکی شروع شد. اینکه تاج و همکارانش به این نتیجه رسیدند ویلموتس آن چیزی که در ذهن شان تصور می کردند نبوده. حتی از یک جایی به بعد شکایت بازیکنان تیم ملی از سرمربی جدید هم به گوش مسئولان فدراسیون رسید.

بلد نبودن زبان انگلیسی، برگزار نکردن جلسات فنی مناسب و کلی مشکل دیگر باعث شده بود ویلموتس با کی روش مقایسه شود. چندی پیش که اسلامیان در یکی از مصاحبه های خودش از این گفت که مربی های خارجی مخصوصا ویلموتس بیش از هرچیزی به دنبال پول گرفتن از ایران هستند، مهدی تاج دوباره پشت ویلموتس درآمد. زمان زیادی اما نگذشت که همین مهدی تاج از واژه کلاهبرداری استفاده کرد و خودش هم به این نتیجه رسید که سرمربی بلژیکی بلای بدی سر فوتبال ایران آورده.

این اتفاقات که پشت سر هم چیده شد، همه به این نتیجه رسیدند که ویلموتس حتی بدترین گزینه ممکن برای فوتبال ایران بود. اینکه فدراسیون فوتبال و مهدی تاج آنقدر دیر به این نتیجه رسیدند ولی جای تعجب دارد. قرارداد ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران این روزها به جای باریکی رسیده و ممکن است غرامت خیلی سنگینی گردن فدراسیون ایران باشد. غرامتی که در این وضعیت کنونی به شدت برای فدراسیون ایران گران تمام خواهد شد. هرچند این روزها پشیمانی و بازگشت به گذشته مخصوصا در روزهای نبود مهدی تاج فایده ای ندارد و حالا دوباره همه باید منتظر شکایت های آتشین باشند اما نباید فراموش کرد مهدی تاج و همکارانش در این زمینه اشتباهاتی کردند و به نوعی این اشتباهات را پذیرفته‌اند. چه، مهدی تاج اخیرا پستی در مدح کارلوس کی روش منتشر کرد! کسانی که در واقع باید از تصورات مردم خیلی جلوتر باشند اما در نهایت طوری از انتخاب خودشان پشیمان شدند که حالا وضعیت به شدت بحرانی و سخت شده و اینکه چرا فدراسیون آنقدر دیر به نتیجه رسید که ویلموتس گزینه بسیار بدی بود، سوال بزرگی ست که هنوز کسی برای آن جواب پیدا نکرده است؟

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال سرمربی بلژیکی فوتبال ایران مربی بلژیکی مهدی تاج کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه

ایران از دیرباز بازیگر کلیدی در صنعت انرژی، به ویژه در بخش گاز بوده است. ایران با داشتن دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان، این پتانسیل را دارد که به قطب گاز منطقه تبدیل شود و امنیت و ثبات انرژی را برای کشورهای همسایه خود فراهم کند. در سال‌های اخیر، ایران گام‌های مهمی برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برداشته است تا جایگاه خود را به عنوان یک‌هاب گازی مستحکم کند.

یکی از عوامل کلیدی در توسعه ایران به عنوان‌هاب گاز، توانایی این کشور در برقراری روابط قوی با کشورهای همسایه است. ایران روابط دیرینه ای با کشورهایی مانند عراق، ترکمنستان و روسیه دارد که شرکای مهمی در بخش انرژی هستند. ایران با گسترش و تعمیق این روابط توانسته است صادرات و واردات گاز خود را افزایش داده و جایگاه خود را به عنوان تامین کننده قابل اعتماد انرژی در منطقه تقویت کند.

یکی از مهم ترین تحولات در تلاش‌های همکاری منطقه ای ایران، تمدید قرارداد گاز عراق است. این قرارداد که در سال اخیر به امضا رسید، به ایران اجازه می‌دهد تا از طریق خط لوله‌ای که از میدان گازی ایران را به عراق وصل‌ می‌کند، گاز طبیعی به عراق صادر کند. تمدید این قرارداد موقعیت ایران را به عنوان تامین کننده کلیدی انرژی برای عراق، یکی از مهم ترین همسایگانش، مستحکم‌ می‌کند. این توافق نه تنها از نظر اقتصادی به نفع ایران است، بلکه به تقویت روابط اقتصادی و انرژی بین دو کشور کمک‌ می‌کند.

ایران علاوه بر تمدید قرارداد گاز عراق، سوآپ گاز با ترکمنستان را نیز از سر گرفته است. قرارداد سوآپ گاز که اولین بار در دهه 1990 ایجاد شد، اما در سال 2017 به حالت تعلیق درآمد و با پیگیری دولت سیزدهم و وزارت نفت به عنوان اولین قرارداد رسمی منطقه ای ایران، سوآپ گازی از سر گرفته شد و سپس واردات گاز از شمال کشور برای تامین نیاز شهرهای شمالی نیز کلید خورده است که به ایران اجازه‌ می‌دهد تا گاز ترکمنستان را وارد کرده و به سایر کشورهای منطقه صادر کند. ایران با از سرگیری این توافقات منابع گازی خود را متنوع کرده و امنیت انرژی خود را افزایش داده است. این امر به ویژه با توجه به تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه و نیاز به منابع جایگزین انرژی حائز اهمیت است.

یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم در تلاش‌های همکاری منطقه‌ای ایران، ساخت خط لوله صلح است. این خط لوله که با نام خط لوله صلح بین ایران - پاکستان - هند (IPI) کشیده شده است ، یک خط لوله گاز طبیعی پیشنهادی است که از ایران به پاکستان و هند می‌رود. با وجود مخالفت ایالات متحده و تاخیر در ساخت، این پروژه همچنان در حال انجام است و پتانسیل افزایش چشمگیر صادرات گاز ایران و تقویت موقعیت آن به عنوان‌هاب گازی در منطقه را دارد و امروز نیز مورد پیگیری رئیس جمهور در سفر به پاکستان قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، ایران از تحریم گازی روسیه و محدودیت‌های عرضه گاز ترکمنستان به اروپا استفاده کرده است. ایران با واردات گاز از ترکمنستان، نه تنها می‌تواند تامین گاز خود را تضمین کند، بلکه موقعیت خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار گاز منطقه ای نیز تقویت‌ می‌کند. علاوه بر این، ایران توانسته است از ترکمنستان گاز بخرد و آن را برای مصارف خانگی ذخیره کند و امنیت انرژی خود را بیش از پیش افزایش دهد. همچنین ایران توانسته است از روابط قوی خود با روسیه در بخش انرژی استفاده کند. ایران با تقویت مسیر سوآپ گاز خود به هند از طریق روسیه، می‌تواند موقعیت خود را به عنوان یک‌هاب گاز در منطقه تقویت کند. این مشارکت با روسیه به ایران اجازه‌ می‌دهد تا صادرات گاز خود را افزایش دهد و دامنه خود را در بازار جهانی گاز گسترش دهد.

در پایان، تلاش‌های ایران برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در بخش گاز در ایجاد این کشور به‌عنوان یک‌هاب گازی در منطقه موفق بوده است. ایران با تمدید قراردادهای گازی با کشورهای همسایه، از سرگیری سوآپ گاز و پیگیری ساخت خط لوله صلح، تعهد خود را برای تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در صنعت انرژی نشان داده است. ایران با ذخایر عظیم گاز طبیعی و روابط قوی با کشورهای همسایه، پتانسیل تاثیرگذاری قابل توجهی بر بازار گاز منطقه و افزایش امنیت انرژی برای همه طرف‌های درگیر دارد. از آنجایی که ایران به دنبال دیپلماسی فعال منطقه ای در زمینه گاز است، واضح است که این کشور در مسیر تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه قرار دارد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • پشیمانی زودهنگام: ژاوی می‌خواهد بماند
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران؛ کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی
  • مربی استقلال محروم و جریمه شد
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه