Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:58:55 GMT

والدین البرزی برای ثبت نام کلاس اولی ها اقدام کنند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۸۵۱

والدین البرزی برای ثبت نام کلاس اولی ها اقدام کنند

محرمعلی الهویی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود درسال تحصیلی آینده جمعیت دانش آموزی پایه اول ابتدایی استان البرز به ۴۶ هزار و ۱۲۱ نفربرسد.
وی بیان داشت: ثبت نام تمام نوآموزان دوره پیش‌دبستان نیز شروع شده که پیش بینی می شود ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر درمراکزپیش دبستانی البرز نام نویسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الهویی با اشاره به اینکه نام نویسی ازدانش آموزان تا اول شهریورماه درمدارس ادامه دارد، خاطرنشان کرد: حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان ۶ سال تمام است، لذا در مدارس ابتدایی ثبت نام کودکان ۶ سال تمام(متولدین ۹۲/۰۷/۰۲ الی ۹۳/۰۷/۰۱ ) به عنوان دانش آموز پایه اول مجاز است.
وی تصریح کرد: دوره پیش دبستان دوره ۲ ساله است و سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین ۹۴/۰۷/۰۲ الی ۹۵/۰۷/۰۱ ) و سن پیش دبستانی ۲، پنج تا ۶ سال تمام(متولدین ۹۳/۰۷/۰۲ الی ۹۴/۰۷/۰۱) است.
وی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان فقط از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد)  انجام خواهد شد، افزود: ثبت نام پایه‌های دوم تا ششم نیز از اول تیر تا پایان مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.
الهویی با اشاره به اینکه ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول به صورت حضوری و توسط اولیا در مدارس انجام می‌شود، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم به مدیران مدارس انجام شده و اولیا نیز باید براساس نوبت‌دهی الکترونیکی انجام شده توسط مدارس به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به مدارس مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تائیدیه ازپایگاه سنجش است، اظهارداشت: ثبت نام بدون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ممنوع است لذا باید نوآموزان به موقع به پایگاه‌های سنجش که از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی تعیین می‌شود، مراجعه کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز دریافت وجه هنگام ثبت نام درمدارس دولتی را فقط مربوط به وجوه بیمه و کتب درسی دانست و یادآورشد: ثبت‌نام دانش‌آموزانی که محل سکونت آنان به مدرسه نزدیک‌تراست نیز دراولویت خواهد بود.
وی تاکید کرد: به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد ایرانی فاقد مدرک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل را دارند با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور(فرمانداری‌ها) ثبت نام از آن‌ها انجام می‌شود.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی ازآن درمدارس ابتدایی تحصیل می کند.

برچسب‌ها مدارس البرز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز دانش آموزان مدارس البرز دانش آموزان دانش آموزان پایه اول سال تمام ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی

بهدانی مدیر آموزش‌وپرورش بیرجند گفت: موضوع بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی مدیریت شود تا با جدیت بیشتر و در طول سال تحصیلی و مستمر و کارشناسی شده پیگیری شود، چون هدف این طرح فقط ثبت نام در آموزشگاه است و کاری به آسیب‌ها عدم توانایی ادامه تحصیل دانش‌آموز ندارد و این گروه از دانش آموزان حتی بعد از ثبت نام در روند ادامه تحصیل مجدد ترک تحصیل می‌کنند.

 وی در خصوص اینکه آیا زنگ خطر ترک تحصیل به صدا در آمده است، افزود: آنچه که آمار نشان می‌دهد صدق بر ترک تحصیل نیست، چرا که در مدتی که پیگیری صورت گرفته نتایج حاصله نشان می‌دهد، بخش زیادی از آمار‌ها مربوط به معلولین، فوت شدگان، انتقال به شهر دیگر جهت ادامه تحصیل، تاخیر یکساله در ثبت‌نام پایه اول به خاطر ضعف جسمانی و حتی بخشی از این آمار در حال تحصیل است.

بهدانی بیان کرد: بخشی دیگر از آمار ترک تحصیل مربوط به انباشته شدن آمار سال‌های قبل از همین گروه‌ها بوده که از این لیست‌ها خارج نشده‌اند و در سالیان متوالی تکرار شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بیرجند بیان کرد: برای موفقیت طرح موضوع بازماندگان با توجه به فعالیت‌های میدانی زیاد بودجه و اعتبار لازم برای این طرح در نظر گرفته شود و لذا شرکای برون سازمانی این طرح مثل کمیته امداد امام، بهزیستی، دادگستری و.. که می‌توانند در موفقیت این طرح اثرگذار باشند پای کار بیایند.

موسوی‌نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز چندی پیش گفته بود: در ابتدای مهر، ۱۹۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی در تمام مقاطع سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان کلاس اولی، نسبت به سال قبل، ۳ درصد کاهش داشته و تعداد دانش آموزان پایه هفتم ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

موسوی نژاد یادآورشد: امسال پنج هزار و ۳۰۰ معلم که به‌صورت جذبی انتخاب شدند، شکوفه‌ها (دانش آموزان پایه اول ابتدایی) را آموزش دیدند و بیش از ۱۵ هزار دانش آموز پایه هفتم در استان ورود خود را به مقطع متوسطه جشن گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی
  • بیم و امید تغییر کتب درسی