Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اقایی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از مهار آتش سوزی در ۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کوهسار خبر داد و اظهار داشت: آتش سوزی که عصر دیروز در ۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کوهسار به وقوع پیوسته بود، با حضور به موقع و تلاش نیروهای منابع طبیعی، عوامل آتش نشانی و شهرداری منطقه ۵ تهران اطفا و مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره علت این آتش سوزی افزود: عامل انسانی دلیل اصلی وقوع این آتش سوزی بوده است که اگر واکنش سریع نیروهای منابع طبیعی نبود، وسعت بیشتری از این منطقه در گیر اتش می‌شد.

آقایی عرصه‌های منابع طبیعی را از سرمایه‌های ملی و متعلق به همه نسل‌ها دانست و عنوان کرد: با گرم شدن هوا خطر آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی افزایش می‌یابد که در این خصوص لازم است مردم و گردشگران هنگام مراجعه به بوستان‌های جنگلی و مناطق طبیعی نکات ایمنی را رعایت کنند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تاکید کرد: در اثر سهل انگاری و بی احتیاطی وسعت زیادی از طبیعت آسیب خواهد دید که قابل جبران نیز نخواهد بود.

آقایی یاد آور شد: گردشگرانی که به عرصه‌های طبیعی مراجعه می‌کنند از روشن کردن آتش و رها کردن اجسام شیشه‌ای به جد خودداری کنند.

وی از عموم مردم درخواست کرد: ضمن مراقبت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه‌ها فوراً مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 4934116

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا آقایی اطفای حریق آتش سوزی جنگل ها ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی راهپیمایی روز قدس مشهد عرصه های جنگلی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری نیروهای پاسگاه حسین آباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای قاسم آباد از توابع بخش اسماعیلی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی، بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، گفت: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6081885

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری