Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@21:46:27 GMT

کاهش ۵۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی در قزوین

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۹۹۸

کاهش ۵۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی در قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل عرشیان سه‌شنبه ششم خرداد با اشاره به کاهش قابل‌توجه فعالیت رانندگان تاکسی در سه‌ماهه اخیر به دلیل شیوع کرونا و کم شدن رفت‌وآمد شهروندان، افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا رانندگان در صندلی عقب تنها مجاز به سوار کردن ۲ مسافر هستند و حق افزایش قیمت هم ندارند که این امر موجب کاهش درآمد رانندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در پی شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرهای درون‌شهری رانندگان تاکسی دچار مشکلات عدیده‌ای شدند که دولت باعرضه بسته‌های حمایتی سعی در جبران این خسارت‌ها برآمده است.

عرشیان اضافه کرد: همچنین شهرداری استان قزوین نیز اقداماتی حمایتی شامل پرداخت کمک‌هزینه معیشتی، وام قرض‌الحسنه بین یک تا سه میلیون تومان بر اساس تعداد خانوار و همچنین مساعدت در تعویق پرداخت اقساط نوسازی ناوگان فرسوده به مدت سه ماه و انتقال آن به پایان مدت اقساط بدون دریافت هزینه اضافه کرده است.

این مسئول تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی نیز به سهم خود تصمیماتی را به‌منظور جبران کاهش درآمد تاکسیرانان به اجرا گذاشته که از جمله این اقدامات می‌توان به تمدید پروانه فعالیت تاکسیرانان به مدت ۲ ماه به صورت رایگان و همچنین ارائه بسته‌های حمایتی شامل لاستیک، روغن و ارزاق به ارزش یک میلیارد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به افزایش کرایه پیشنهادی در سال ۹۹ اظهار کرد: نرخ کرایه جدید به شورای اسلامی شهر پیشنهادشده و تا مصوب نشدن آن از سوی مراجع قانونی، رانندگان حق هیچ گونه افزایش قیمت را ندارند.

عرشیان ادامه داد : همچنان نرخ سال ۹۸ مبنای اخذ کرایه از مسافران خواهد بود و به محض اعلام نرخ جدید اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

این مسئول تاکید کرد: هر گونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ممنوع بوده و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۶۵۰ دستگاه  تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 514930 برچسب‌ها كرونا در ايران استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرهنگ رسول قنبری از کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات در جاده‌های استان خبر داد و افزود: در تعطیلات نوروز گذشته از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین تعداد تلفات جاده‌ای استان بوشهر بر اثر تصادف خودرو‌ها ۱۵ نفر بود که امسال به ۵ نفر کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که با وجود کاهش تلفات، مصدومان تصادف در این مدت افزایش یافته است، اضافه کرد: در ۱۴ روز گذشته ۱۶۷ نفر بر اثر تصادف خودرو‌ها در جاده‌های استان بوشهر مصدوم شده‌اند که با توجه ۱۵۷ مصدوم در مدت مشابه پارسال، شاهد افزایش ۶ درصدی زخمی‌ها هستیم.

جانشین فرمانده پلیس راه استان بوشهر تعداد کل تصادفات از آغاز اجرای طرح نوروزی امسال در جاده‌های استان را ۲۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

قنبری از افزایش تردد خودرو‌ها در جاده‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع تردد‌های درون استانی از ۲۴ اسفند تاکنون ۳ درصد افزایش یافته است.

وی کاهش تردد در محور‌های ورودی و خروجی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تردد خودرو‌ها در محور‌های ورودی استان ۶ درصد و خروجی ۷ درصد در ۱۴ روز گذشته نسبت‌به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ قنبری بی‌توجهی رانندگان به جلو و نداشتن تمرکز کافی ناشی از خستگی، استفاده از تلفن همراه و ... در کنار سرعت بالا را از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای و شهری عنوان کرد.

وی تاکید کرد: رانندگی با سرعت مطمئن، استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی و چند دقیقه استراحت بعد از ۲ ساعت رانندگی نقش به‌سزایی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۴ درصدی کشف سلاح و مهمات در کرمانشاه
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) قزوین
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم قزوین
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳