Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در حالی مدعی کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشورش است که بررسی‌ها نشان از صعودی بودن منحنی کرونا در بسیاری از ایالت است. تاریخ انتشار: 09:53 - 06 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۷۲۲ خبرگزاری میزان - با نزدیک شدن شمار قربانیان کرونا در آمریکا به رقم ۱۰۰ هزار نفر و شمار مبتلایان به بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر این کشور همچنان در صدر جدول جهانی کشورهای کرونازده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتقاد‌ها و نارضایتی‌ها از عملکرد دولت فدرال و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در زمینه مقابله با بحران کرونا در حالی روز به روز افزایش می‌یابد که رییس جمهور آمریکا تعطیلات آخر هفته را در زمین گلف خود گذارند.
«نانسی پلوسی»، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ در مقابله با بحران کرونا، می‎گوید «در حالی که ۶ ماه می‎گذرد و حدود ۱۰۰ هزار از مردم آمریکا جان خود را از دست دادند، اما ترامپ هنوز هم طرحی جدی برای افزایش آزمایش تشخیص برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در دست ندارد.»
در حالی که دونالد ترامپ، مدعی نزولی شدن منحنی کرونا در آمریکاست که بررسی‌های جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‎دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۱۸ ایالت روندی صعودی دارد.

نتایج بررسی‌های این دانشگاه نشان می‎دهد که در ۴۰ ایالت از مجموع ۵۰ ایالت آمریکا، شمار مبتلایان به کرونا سیر نزولی ندارد.
در همین حال نشریه هیل در گزارشی می‎گوید که شمار مبتلایان به کرونا در ایالت «مینه سوتا» که به ویروس کرونا مبتلا شدند و به تخت آی سی یو نیاز دارند به بالاترین میزان رسیده است.
به گفته مقام‌های بهداشتی، شمار بیماران کرونایی که نیاز به تخت مراقبت ویژه پیدا کردند در روز دوشنبه رکورد زده است.
مقام‌های وزارت بهداشت آمریکا اعلام کردند تنها در یک روز شمار بیماران کرونایی که به تخت مراقبت‌های ویژه احتیاج پیدا کردند به ۲۴۸ نفر افزایش یافت؛ همچنین تنها در یک روز ۱۲ مورد فوتی ثبت شد و شمار قربانیان این ایالت را به ۸۸۱ نفر رساند.
رکورد قبلی افزایش استفاده از تخت‌های مراقبت ویژه در یک روز در تاریخ ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) بوده که از ۲۵ تخت به ۲۲۵ تخت افزایش داشته است.
سخنگوی وزارت بهداشت آمریکا گفته است که حدود ۸۷ درصد از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در Twin Cities تا روز دوشنبه پر بوده است. بیشتر بخوانید:  کرونا در زندان‌های آمریکا؛ زندان‌ اوهایو پذیرش زندانیان را از سر گرفت وی همچنین می‎گوید که ۹۵ درصد از ظرفیت بیمارستان‎‎های این منطقه در فصل شیوع بیماری آنفولانزا تکمیل می‎شوند.
در روز دوشنبه در ایالت مینه سوتا، ۷۴۵ مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید که در مجموع شمار مبتلایان را به ۲۱ هزار و ۳۱۵ مورد رساند.

علاوه بر آن مقام‌های اجرایی ایالت آلاباما هشدار دادند که بیمارستان‌های این ایالت در معرض خطر پرشدن تخت‌های مراقبت‌های ویژه قرار دارند.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا در آمریکا شمار مبتلایان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار مسافران خراسان رضوی به هشت میلیون نفر رسید

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد گفت: هفت میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر از ۱۵ اسفند پارسال تا پایان هشتم فروردین ماه کنونی به این استان سفر کردند، از این تعداد ۶ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۵۶۷ نفر از طریق حمل و نقل شخصی جاده‌ای، ۵۹۲ هزار و ۲۱۳ نفر با حمل و نقل عمومی، ۴۳۱ هزار و ۷۱۰ نفر با قطار و مابقی از طریق فرودگاه وارد استان شدند.

وی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری پیش بینی های لازم انجام شده و ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هشتم فروردین در استان ۵۱ درصد و در مشهد ۵۳ درصد بوده است.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این‌که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه روزی فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

گنابادی نژاد گفت: مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند قبل از عزیمت محل اقامت خود را تعیین کنند و تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

جریمه هزار و ۹۱۰ میلیارد ریالی واحدهای متخلف

مدیرکل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: از زمان شروع طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال، نوروز و رمضان تا پایان هشتم فرودین ماه ۲۶ هزار و ۲۳۰ مورد بازرسی انجام و پنج هزار و ۸۶۲ پرونده به ارزش هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

امیررضا رجبی با بیان اینکه طی این مدت ۶۰ واحد متخلف نیز پلمب شده افزود: بیشترین میزان تخلف درج نکردن قیمت، گران فروشی و تحویل ندادن صورتحساب بوده است.

وی ادامه داد: پوشاک، مواد خوراکی، مراکز اقامتی، حمل و نقل و رستوران‌ها به ترتیب بیشترین موارد شکایت و تخلف را به خود اختصاص دادند.

اسکان ۴۳ هزار نفر در بوستان غدیر مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: ۴۳ هزار زائر در تعطیلات نوروزی تاکنون در بوستان زائرپذیر «غدیر» مشهد اسکان داده شده‌اند.

مهدی یعقوبی افزود: طی این مدت ۱۰ هزار نفر نیز در سالن‌های ورزشی و اطراف حرم و فرهنگسراها اسکان یافتند.

وی همچنین ادامه داد: روزهای دهم، دوازدهم و چهاردهم فروردین ماه محدودیت ترافیکی در محورهای منتهی به حرم مطهر خواهیم داشت.

مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان نیز گفت: در ایام نوروز ۷۷ رام قطار با ظرفیت ۳۸ هزار نفر ورود و خروج مسافر خدمت رسانی می کنند.

فعالیت ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز گفت: ۱۶۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در سطح استان احداث شده که ظرفیت اشغال آنها در ایام نوروزی ۲۵ درصد بوده است.

یوسف بیدخوری افزود: ظرفیت اقامتی بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی خراسان رضوی حدود چهار هزار و 500 نفر است و بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز، گناباد، خواف، کلات، نیشابور، چناران، گلبهار، تربت‌حیدریه، کوهسرخ و درگز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تولد دوازده نوزاد در تعطیلات نوروزی در بیمارستان کیش
  • شمار مسافران خراسان رضوی به هشت میلیون نفر رسید
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • ببینید | فروریختن پل در بالتیمور
  • (ویدئو) فیلم کامل از لحظه برخورد کشتی سنگاپوری به پل فرانسیس اسکات در ایالت مریلند آمریکا
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • فروریختن پل در بالتیمور/ ۶ کارگر حین آسفالت جاده کشته شدند+ فیلم
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان