Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مدیر مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه کمبریج اعلام کرد ایران در اوج تهدیدات آمریکا، با اعزام کشتی‌های خود به ونزوئلا و چین ثابت کرد سلطان دریا‌ها و آبراه‌ها است.

مکرم خوری مخول، مدیر مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه کمبریج اعلام کرد ایران در اوج تهدیدات آمریکا، با اعزام کشتی‌های خود به ونزوئلا و چین ثابت کرد سلطان دریا‌ها و آبراه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرم خوری مخول در مصاحبه با المیادین در ارزیابی اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا و تهدید‌های آمریکا در این زمینه گفت: ایران اگر محاسبات دقیقی نداشت این اقدام جسورانه را انجام نمی‌داد، من در گفت‌وگویی که ۶ ماه پیش با شبکه شما داشتم گفته بودم که ایران سلطان دریا و آبراه‌ها است.

وی افزود: آن زمان انگلیسی که کنترل جبل الطارق را به دست دارد، وقتی کشتی گریس ۱ را توقیف بود پس از آزادی این کشتی پیش‌بینی نمی‌کرد کشتی به ساحل سوریه برود و محموله‌اش را بارگیری کند، اما این کشتی با تغییر نامش به آدریان دریا چنین کاری را انجام داد.

مدیر مرکز مطالعات اروپا تاکید کرد: تهران تابستان گذشته ثابت کرد چگونه می‌توان کشتی حامل پرچم انگلیس را در خلیج فارس مهار کرد، ایران با این کار ثابت کرد بر روند امور در خلیج فارس مسلط است، زیرا امنیت ایران و خلیج به هم پیوند خورده است.

این استاد دانشگاه کمبریج گفت: ایران امروز هم با بررسی تمام جوانب، این کار را انجام داد، یکی از ابعاد این کار که ایران بدان واقف است این است که این کشور می‌خواهد نامش را جهانی و نفوذش را علنی کند به همین منظور در کنار دوستش ونزوئلا ایستاد و این محموله را به ونزوئلا ارسال کرد و حتی فراتر از آن کشتی‌هایی را به سوی چین گسیل داشت تا بگوید ایران کشوری نیست که قدرت و نفوذش تنها در خلیج فارس باشد بلکه به قدرتی بزرگ در سطح جهانی تبدیل شده است و می‌داند چگونه باید رفتار کند.

مدیر مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه کمبریج تاکید کرد: ایران کشوری است که خواسته‌اش را تحمیل می‌کند و از این پس چنین کشوری و دوستان چنین کشوری قابل محاصره و تحریم نیستند. این کشور محاصره و تحریم‌اش را پشت سر گذاشت و با اقدامات اخیر در پی آن بر آمد تا پس از ربع قرن تروریسم اقتصادی و سیاسی آمریکا، عزت و کرامت اقتصادی‌اش را بازیابد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه کمبریج آبراه ها سلطان دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعابیر عجیب خاخام صهیونیست درباره ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 خاخام‌های صهیونیست به حملات‌شان علیه ایران ادامه می‌دهد. در تازه ترین نمونه، خاخام رونان شاولوف در سخنانی: «بزرگترین جنگ ایران و اسرائیل و همه اینها به این دلیل است که ایران همه جبهه‌ها را اداره می‌کند: سوریه، حزب‌الله، غزه و همچنین در مرزهای اردن. ما به دام افتاده‌ایم، بنابراین اگر بخواهیم از جایی فرار کنیم، جایی نداریم. ما در دوره‌ای نیستیم که معجزه رخ دهد و دریا به دوازده قسمت تقسیم شود(کنایه به شکافته شدن دریا با دعای حضرت موسی). فقط باید از خداوند کمک بخواهیم.» اظهارات این حاخام صهیونیست را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • سردبیرالاخبار: عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را ثابت کرد
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • عملیات وعده صادق، اثبات قدرت پوشالی صهیونیستها بود
  • تعابیر عجیب خاخام صهیونیست درباره ایران
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • گرفتن تعهد از ملی پوشان کشتی تا انتظار برای پاسخ یک خطی آقای مدیر کل
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم