Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رجایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برای عبور از اوج (پیک) کرونا در فروردین ماه امسال همه ۴۳ بیمارستان استان را مجهز کردیم.

 رجایی افزود: به دنبال افزایش موارد مثبت بیماری و پیش بینی اینکه احتمالا ظرفیت بیمارستان سینای تبریز پاسخگوی همه مراجعان نباشد، تصمیم گرفتیم تا در بیمارستان امام رضا (ع) نیز اعلام آمادگی کنیم، زیرا این مرکز آموزشی درمانی، تجهیزات، ظرفیت نیروی انسانی و فضای فیزیکی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به دنبال بستری موارد مثبت بیماری در بیمارستان امام رضای تبریز، همه بخش‌های این بیمارستان در طبقه چهارم تجمیع شده و سایر بخش‌ها برای بستری مبتلایان تخلیه شد.

او افزود: کم بودن تعداد موارد بستری سایر بیماری‌ها و اعمال جراحی با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز نیز باعث شد تا عملیات آماده سازی بیمارستان امام رضا سریع‌تر انجام شود، ضمن اینکه آماده سازی‌ها ابتدا از بخش عفونی و آی‌سی‌یو شروع شد.

رجایی گفت: همزمان با این اقدامات، چندین اکیپ به همه بیمارستان‌های استان اعزام و اورژانس تمامی بیمارستان‌ها به دو بخش ایزوله تنفسی یا زون خاکستری و اورژانس عادی تقسیم شد.

او افزود: در تمامی بیمارستان‌ها از کلیبر گرفته تا تبریز، بخشی را به کرونا اختصاص دادیم که این اقدام، هم استانی‌ها را از مراجعه به تبریز و دیگر شهر‌ها بی‌نیاز کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: پس از رصد تعداد مبتلایان به کرونا در استان، تعداد تخت‌ها را افزایش دادیم، حتی بخش مجزای مختص کرونا را در برخی بیمارستان‌های تک تخصصی مانند بیمارستان زنان، قلب و ارتوپدی نیز ایجاد کردیم تا مشکلی برای تداوم روند درمان بیمارانی که هم مبتلا به کرونا هستند و هم بیماری دیگری دارند، پیش نیاید.

او ممنوع کردن ملاقات بیماران در بیمارستان‌ها را از اقداماتی عنوان کرد که در روز‌های اول شیوع کرونا در کشور به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در آذربایجان شرقی انجام شد.

او راه اندازی کلینیک تخصصی کرونا را از دیگر اقدامات انجام شده خواند و گفت: سه مورد از آن‌ها در نیمه دوم اسفند ماه در بیمارستان اسدآبادی، سینا و امام خمینی (ره) تبریز ایجاد شد و متخصصان عفونی و داخلی از ساعت هشت صبح تا هشت شب در آنجا مستقر شدند.

او افزود: به دلیل ناشناخته بودن علایم بیماری و شیوع کم در ابتدا مراجعه به این کلینیک‌ها کم بود که رفته‌رفته با افزایش موارد اطلاع و مشخص شدن علایم، تعداد مراجعان نیز بیشتر شد.

رجایی گفت: انجام آزمایشات کرونا در آزمایشگاه مرکزی استان و افزایش نمونه‌گیری‌ها به ۶۰۰ مورد در روز نیز از دیگر اقداماتی بود که در اسفند ماه اتفاق افتاد و به تدریج آزمایشگاه‌ها توسعه پیدا کرده و آزمایشگاه PCR بیمارستان امام رضا (ع) و مرکز بهداشت استان نیز راه اندازی شد.

او افزود: اکنون تعداد نمونه گیری‌ها به یکهزار مورد در روز افزایش یافته است که نزدیک به ۵۰ درصد آن‌ها در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شود.

او با اشاره به ایجاد نقاهتگاه برای تکمیل مراقبت‌های بهداشتی بیماران بهبود یافته از کرونا با همکاری ارتش، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود ایجاد دو نقاهتگاه در تبریز استقبال زیادی از این نقاهت‌گاه‌ها نشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اقامتگاه مرکز مدیریت کشوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در اختیار پرستاران و کادر بیمارستان‌ها قرار گرفت تا در صورت ناقل بودن، دوره ۱۴ روزه را در مهمانخانه این مرکز سپری کنند و سپس نزد خانواده‌هایشان و یا به محل بازگردند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تبریز ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیمارستان امام بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز با ۱۸ تخت مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا آماده ارائه خدمات به بیماران کلیوی اطفال در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

 شیوا رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز اظهار داشت: بخش دیالیز این بیمارستان با هدف ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت به بیماران کلیوی اطفال در استان راه اندازی شده است و امیدواریم با راه اندازی این بخش بتوانیم گامی در جهت ارتقای سطح سلامت کودکان مبتلا به بیماری‌های کلیوی برداریم.

وی افزود: این بخش با همکاری اساتید و متخصصان مجرب دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجهیز و راه اندازی شده است و از کلیه امکانات و تجهیزات مدرن برای ارائه خدمات به بیماران برخوردار می‌باشد.

رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری همچنین از خیر محترم حاج کریم مردانی آذر ، استاندار آذربایجان شرقی و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در تجهیز این بخش کمک کردند قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز