Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@07:26:39 GMT

دانشگاه امیرکبیر: امتحانات «حضوری» و «مقطعی» است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۱۰۲

دانشگاه امیرکبیر: امتحانات «حضوری» و «مقطعی» است

سید محمدحسین کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه های این دانشگاه بعد از بازگشایی دانشگاه ها، گفت: با توجه به اینکه پایان رسمی این ترم در دانشگاه امیرکبیر، ۲۴ خرداد است، عملا از ۱۷ خرداد (تاریخ بازگشایی دانشگاه ها) به بعد کلاسی نخواهیم داشت. با این وجود اما از آنجا که زمان شروع امتحانات را از ۲۴ خرداد به ۷ تیرماه موکول کرده ایم، این امکان وجود دارد که اگر استادی نیاز به کلاس جبرانی دارد، آن را بصورت آنلاین برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه بنا بر تصمیم اتخاذ شده، امتحانات کارشناسی و تحصیلات تکمیلی قطعا بصورت مقطعی و در بازه های زمانی متفاوت برگزار خواهد شد، ادامه داد: برنامه امتحانات دانشگاه در گذشته اینطور بود که ظرف ۲ هفته، همه دانشجویان در همه مقاطع در امتحانات شرکت می کردند؛ اکنون اما بنا بر این است که بمنظور کاهش حجم حضور دانشجویان، امتحانات جداگانه و مقطعی برگزار شود.

کریمیان با بیان اینکه بحث فعلی در خصوص دانشجویانی است که باید امتحان بدهند، نه کل دانشجویان، گفت: ۹ هزار دانشجوی دانشگاه امیرکبیر باید در امتحانات حضور پیدا کنند و از این بین، ۳ هزار ۲۰۰ دانشجو خوابگاهی هستند. لذا از آنجا که می خواهیم تراکم دانشجویان را هم در خوابگاه ها و هم در سایت دانشگاه کم کنیم، امتحانات را در ۴ هفته به تفکیک؛ ۲ هفته مخصوص کارشناسی و ۲ هفته نیز ویژه تحصیلات تکمیلی برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آن تعداد از دانشجویان که درس نداشته و در بخش پژوهش فعالیت می کنند، در دوران امتحانات، حق ورود به دانشگاه را ندارند، در خصوص دروس عملی گفت: با توجه به اینکه به علت تعویق امتحانات، تقویم تیرماه دانشگاه پر است، باید بررسی کنیم که آیا می توان در مرداد ماه کلاسهای عملی و آزمایشگاهی را برگزار کرد یا خیر؟ که هنوز در این باره به تصمیم مشخص نرسیده ایم.

کد خبر 4930871 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها دانشگاه امیرکبیر امتحانات پایان ترم ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه تهران سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی امتحانات پایان ترم کنکور 99 آموزش مجازی دانشگاه های ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران منصور غلامی دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد

با اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر، به دلیل بارندگی و احتمال آبگرفتگی معابر، تمام مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در روز سه شنبه ۲۸ فروردین در نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

بر این اساس سایر مدارس در استان بوشهر باز و آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

ستاد مدیریت بحران از شهروندان خواست از حضور در مناطق پرخطر از جمله مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سواحل پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • هجدهمین حراج حضوری شمش طلا با ۳۵۰ میلیون تومان وجه الضمان
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • برخی مدارس و دانشگاه‌ های استان بوشهر غیرحضوری شد
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • سامانه مهارت افزایی اسکلینو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد