Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:21:31 GMT

زندان فقط برای جرائم مهم و امنیتی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۱۶۳

زندان فقط برای جرائم مهم و امنیتی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، صبح امروز در نشست با مسئولان قضائی و مسئولان اداره زندان‌های استان با موضوع اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اظهار داشت: مجازات زندان تنها باید برای جرایم مهم، خشن و مخل نظم و امنیت لحاظ شود و برای سایر جرایم طبق مقررات از احکام جایگزین حبس استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صدور بیش از ۲ هزار دادنامه با موضوع احکام مجازات جایگزین حبس از انواع مختلف در سال ۹۸ در استان یزد بر اساس سامانه‌های جامع آماری بیان داشت: از این تعداد دادنامه صادر شده در اجرای کیفری یک هزار و ۵۹ فقره حکم اجرا شده که برخی از آنها به علت برخی از مشکلات مثل کمبود پابند الکترونیک معطل مانده است.

این مقام قضائی، سیاست قوه قضائیه و تاکید حضرت آیت الله رئیسی را برابر دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان و سند تحول قضائی بر کاهش جمعیت کیفری ذکر کرد و گفت: این راهبرد قوه قضائیه با استفاده از تأسیسات حقوقی بهره می‌گیرد و علی رغم برخی از نقدها و پیش داوری‌ها، ثابت شد که نتایج بسیار مثبتی را به دنبال داشته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، اهتمام به اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی از اولویت‌های سال ۹۹ دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق و حفظ کرامت و ارزشهای انسانی باید در شوراهای حل اختلاف و سایر نهادهای قضائی و شبه قضائی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی بر تسریع کار و ارتقا کیفیت خدمت در دستگاه قضائی تاکید کرد و ابراز داشت: تلاش مجموعه قضائی استان قابل تحسین است چرا که علی رغم ابطال وقت‌های رسیدگی در ماه‌های اسفند و فروردین به علت بیماری کرونا، در اردیبهشت ماه سال جاری با وجود ۳۱ هزار و ۱۶۶ فقره پرونده وارده ۳۳ هزار و ۹۰۹ پرونده رسیدگی کردند که یدو هزار و ۷۴۳ فقره پرونده نیز بیش از پرونده‌های وارده محسوب می‌گردد.

دهشیری اجتناب دادستان‌های سراسر استان را از قرارهای بازداشت موقت تا حد امکان را خواستار شد و یادآور شد: با توجه به اینکه اصل برعدم صدور قرار بازداشت موقت است مگر در موارد مصرح در قانون لذا دادستان‌ها باید تا آنجا که امکان دارد از قرارهای بازداشت موقت تا حد امکان اجتناب نمایند و از سایر تأمین‌های قانونی متناسب استفاده نمایند.

کد خبر 4934137

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی راهپیمایی روز قدس مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی

به نقل از نشریه پولیتیکو، تابستان گذشته تعدادی از پرونده‌های حساس مقامات اجرایی «آژانس پلیس اتحادیه اروپا» (یوروپل) که قرار بود در ساختمان مقر این آژانس در شهر لاهه نگهداری شوند، مفقود شده‌اند.

براساس یک گزارش داخلی این آژانس که به رؤیت پولیتیکو رسیده است، این پرونده‌ها حاوی اطلاعات شخصی افسران، مکالمات آنها با کارکنان فعلی و سابق، و پرونده‌های پرسنلی کاترین دی بول مدیر اجرایی یوروپل و سه تن از معاونین او بوده‌اند.

یوروپل اولین بار در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) از مفقود شدن تعدادی پرونده حساس مطلع شد و در بررسی‌هایی که متعاقب آن صورت گرفت، ناپدید شدن تعداد مع‌تنابهی از پرونده‌های مشابه برملا شد.

در گزارش داخلی یوروپل در ماه سپتامبر آمده است: باتوجه به جایگاه یوروپل به‌عنوان نهاد مجری قانون، مفقود شدن پرونده‌های شخصی کارکنان این نهاد یک مورد جدی نقض امنیتی و داده‌های شخصی محسوب می‌شود.

یوروپل یکی از زیرشاخه‌های اتحادیه اروپاست که مسئولیت ورود به پرونده‌ها و عملیات بین‌المللی در همکاری با پلیس ملی کشور‌ها و نهاد‌هایی مانند «پلیس بین‌الملل» (اینترپل) و «پلیس فدرال آمریکا» (اف‌بی‌آی) را برعهده دارد.

برخی از پرونده‌های مفقود شده از یک مکان عمومی در لاهه سر درآورده و توسط یک شهروند به پلیس تحویل شده‌اند. در پی وقوع این حادثه، ماسیمیلیانو بتین، رئیس منابع انسانی یوروپل و افسر سابق پلیس ایتالیا به مرخصی اداری فرستاده شده و امکان دسترسی عمومی به این واحد یوروپل به حالت تعلیق درآمده است.

این پرونده‌ها در یک گاوصندوق در یکی از اتاق‌های ساختمان یوروپل نگهداری می‌شده‌اند که افراد کمی به رمز آن دسترسی دارند.

یکی از سناریو‌های مورد بررسی این است که مفقود شدن پرونده‌ها در جهت لطمه زدن به جایگاه بتین صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • استفاده از ظرفیت قانونی برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های بوشهر
  • هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • دستگیری قاچاقچی اصلی شیشه در تهران/کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • در زندان فوق امنیتی در سنگاپور چه می‌گذرد؟/ از 8 مدل صبحانه تا زندگی در سلول‌های انفرادی
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • کمک ۵۰۰ میلیون تومانی نیکوکاران زارچی در جشن گلریزان
  • نویسنده «مار و پله»: از مامور امنیتی پرونده مدینه متشکرم