Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: آزمون استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی یک تکلیف قانونی است و لغو نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای شاپور محمدزاده در خصوص درخواست تعدادی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای لغو آزمون استخدامی گفت: آزمون لغو نمی‌شود چون تکلیف قانونی است که مجلس، دولت را مکلف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در زمان تصویب این مصوبه عنوان شده است که نیروهای پیش‌دبستانی و حق‌التدریس واجد شرایط بدون آزمون، جذب شوند و نیروهای نهضت سوادآموزی در آزمون شرکت کنند پس تکلیف قانونی است و دست ما نیست؛ مگر اینکه خود قانونگذار که مجلس است در این قانون، اصلاحیه ایجاد کند.
آقای محمدزاده با بیان اینکه شرایط آزمون را برای آموزش‌دهندگان تسهیل کردیم، گفت: آزمون‌های استخدامی را به طور معمول سازمان سنجش برگزار می‌کند اما با جهاد دانشگاهی به توافق رسیدیم که آزمون استخدام آموزش‌دهندگان را جهاد دانشگاهی برگزار کند.
وی با بیان اینکه قانونگذار اعلام کرده است که آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی واجد شرایط در طول برنامه ششم توسعه استخدام شوند، افزود: این آزمون داخلی است و بین 24 هزار آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود و هر آموزش‌دهنده که 50 درصد نمره قبولی را کسب کند، استخدام می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره مواد آزمون هم گفت: برای اینکه آموزش دهندگان مجبور نشوند که کتاب برای آزمون بخرند، فایل 5 درس اختصاصی آزمون را در سایت خودمان بارگذاری کردیم.
وی درباره زمان آزمون افزود: قرار بود آزمون، 22 فروردین برگزار شود که با توجه به شرایط کرونا، زمان تغییر کرد و اعلام کردیم که دهه سوم خرداد در صورت موافقت ستاد مدیریت بیماری کرونا، برگزار می‌شود؛ البته به نظر می‌آید که با توجه به برگزاری آزمون‌های مختلف در تیر امسال، آزمون آموزشیاران نهضت سوادآموزی هم در تیر برگزار شود تا آنها هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آزمون استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی آموزش دهندگان آزمون استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

محسن زارعی در نشست ستاد امتحانات آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک مراکز آزمون سطح کشور تا سال ۱۴۰۷ استاندارد می‌شوند، گفت: در راستای تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست، اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

وی اظهار کرد: تامین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تامین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

زارعی تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آنها، تقریبا یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملا بررسی و نقاط ضعف کاملا احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.  

زارعی با اشاره به پراکندگی استان کرمان بر همکاری استانداری در راستای تجهیز حوزه‌های امتحانی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • اختصاص ۱۳۰ مرکز برای برگزاری آزمون‌های نهایی در کردستان
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار