Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@09:55:56 GMT

کشف و ضبط ۱۵۰۰ سکه در اسدآباد همدان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۲۷۱

کشف و ضبط ۱۵۰۰ سکه در اسدآباد همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ محمد حاجی عزیزی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی همدان گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر وجود اشیای تاریخی و فرهنگی در شهر اسدآباد، عوامل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی پس از بررسی صحت خبر، با اخذ مجوز قضایی وارد منزل مورد نظر شده و پس از بازرسی، اشیای تاریخی را کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این بازرسی، ۱۵۰۰ عدد سکه ایرانی و خارجی مربوط به ادوار مختلف پهلوی، قاجاری و سلوکی کشف شد که از این تعداد ۵۶۶ قطعه واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شد، سایر سکه‌ها خارجی و مربوط به دوره معاصر بود.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی همدان بیان کرد: در ادامه این بازرسی، تعدادی اشیای قدیمی و آنتیک شامل انگشتر، اتو زغالی و گلاب‌پاش، کاسه و النگوی برنز و سه قطعه‌سنگ قبر مربوط به دوره اسلامی کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار باستانی میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

ایسنا/کرمان سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان توسط مجموعه‌دار شخصی در حراجی شهر قم خریداری شد.

محسن موحدی امروز ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش در یک مجموعه شخصی و حراجی در شهر قم مُهر برنجی مربوط به اتاق تجارت کرمان به فروش رسید، که با پیگیری علی بهرامی سردبیر نشریه بیداری کرمان مُهر مذکور خریداری شده و برای پژوهش و تحقیق در اختیار کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

وی افزود: مهر یاد شده دارای ویژگی‌های منحصربفرد از لحاظ حکاکی و تاریخی است. 

موحدی در ادامه گفت: جنس مُهر از فلز برنج، ترکیبی آلیاژی از مس و روی است که صفحه برنجی دیگری که با خط نستعلیق در سال ۱۳۰۳ به امتحان رئیس التجار رسید و ثلث در رفسنجان با تصویر حکاکی شده دو فلش و به مُهر مذکور الحاق شده که ظاهراً یک مُهر موقت تجاری است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی کرمان گفت: این مُهر با مُهر تجاری دیگر که مربوط به شرکت تجار زرتشتی در رفسنجان با متن حکاکی شده روی سنگ با متن خط نستعلیق شرکت مهربان اردشیر و جمشید شهریار سال ۱۳۳۳ خط ثلث رفسنجان که در مجموعه علی بهرامی موجود است، شباهت دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • مراسم بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونیستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود
  • دارابی: چالش‌های جهان معاصر تهدیدی جدی برای میراث فرهنگی هستند!
  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • کشف و توقیف اشیا تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان در گیلان
  • کشف اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان
  • سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد
  • رابطه مردم با حفاظت آثار تاریخی قطع شده است