Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه، در گزارشی با عنوان «سازمان جهانی بهداشت نسبت به موج دوم کرونا در مناطقی که با کاهش شیوع روبرو هستند هشدار داد» افزود:  
سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که در کشورهایی که ابتلا به کرونا رو به کاهش است هنوز هم با خطر موج دوم قریب الوقوع روبرو هستند.  

«مایک رایان» مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در گفت و گویی آنلاین، با بیان اینکه جهان هنوز در میانه موج نخست شیوع ویروس کرونا قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حالی که موارد ابتلا در بسیاری از کشورها رو به کاهش است، گسترش کووید-۱۹ همچنان در آمریکای مرکزی و جنوبی، آسیای جنوبی و آفریقا رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رایان افزود: همه گیری‌ها اغلب به صورت رفت و برگشت هستند و این بدان معنی است که گسترش کرونا که در برخی مناطق فروکش کرده، ممکن است دوباره اوج بگیرد. همچنین این احتمال وجود دارد که اگر اقدامات لازم که برای توقف موج نخست در پیش گرفته شده بود، زودتر از موعد برداشته شود، سرعت ابتلا بیش از گذشته می‌شود.  

وی ادامه داد: هنگامی که ما از موج دوم صحبت می‌کنیم، معمولا منظورمان این است که پس از فروکش کردن موج اول، باید چند ماه بعدتر شاهد دوره بازگشت دوباره بیماری باشیم. ما همچنین باید از این واقعیت آگاه باشیم که این بیماری در هر زمانی می‌تواند دوباره اوج بگیرد. ما نمی‌توانیم فرض را بر این بگیریم که تنها به این دلیل که موارد ابتلا رو به کاهش است، روند گسترش بیماری رو به افول است و ما چندین ماه فرصت داریم تا برای موج دوم آماده شویم. خیر ما ممکن است در حین همین موج با اوجی دوباره روبرو شویم.  

رایان تاکید کرد: کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی باید "اقدامات بهداشتی و اجتماعی عمومی، نظارتی، آزمایشی و یک راهبرد جامع" را به کار بگیرند تا اطمینان حاصل شود که ما در مسیر روند کاهش بیماری قرار گرفته‌ایم و خبری از اوج گرفتن دوباره بیماری نخواهد بود.  

بسیاری از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا در هفته‌های اخیر اقداماتی را برای رفع محدودیت‌های وضع شده ناشی از شیوع کرونا انجام داده‌اند؛ اقداماتی که هرچند مانع شیوع این بیماری شده اما ضربه سنگینی به اقتصاد کشورها وارد کرده است.  

براساس آخرین آمار رسیده، تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۵۸۸ هزار نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۳۴۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت اپیدمی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت اپیدمی ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت اپیدمی سازمان جهانی بهداشت موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند

آفتاب‌‌نیوز :

«میشائیل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز سه‌شنبه گفت که هنوز ۴۰ ایرلندی همچنان در باریکه غزه حضور دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کمک‌های انسانی که وارد باریکه غزه می‌شود کافی نیست».

وزیر خارجه ایرلند اضافه کرد: «۱۰۰ درصد فلسطینیان در غزه با شبح قحطی مواجه هستند».

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه امروز در بیانیه‌ای در خصوص شیوع بیماری‌های گوارشی در غزه هشدار داد و گفت که در سایه بحرانی شدن وضعیت بهداشت و درمان و ادامه «جنایت نسل‌کشی دسته‌جمعی از سوی اشغالگر اسرائیلی» خطر شیوع انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های گوارشی افزایش یافته است.

از سوی دیگر دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟