Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:10:21 GMT

هیئت ایرانی امروز عازم افغانستان می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۳۹۴

هیئت ایرانی امروز عازم افغانستان می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئتی از وزارت امور خارجه و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران امروز(سه‌شنبه) به افغانستان سفر می‌کند.

این هیئت را که محسن بهاروند معاون حقوقی وزیر امور خارجه، سیدرسول موسوی دستیار وزیر خارجه و نماینده مرزبانی تشکیل می‌دهند، در سفر خود به کابل درباره حادثه غرق شدن مهاجران افغانستانی در رودخانه هریررود گفتگو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، رسانه‌های معاند در اردیبهشت ماه با انتشار کلیپی که در آن مدعی شده بودند نیروهای مرزبانی ایران چند مهاجر غیرقانونی افغان را که به صورت مخفیانه از مرز رد شده‌اند را به داخل رودخانه هریررود در مرز ایران و افغانستان انداخته که این اتفاق منجر به مرگ چند نفر شده است.

بعد از این خبر مرزبانی و وزارت امور خارجه با تکذیب چنین رویدادی، آن را تلاشی برای بر هم زدن رابطه دوستی دولت و ملت ایران و افغانستان دانستند. همچنین با توجه به اینکه این جوسازی رسانه‌ای بعد از تلاش ایران برای ایجاد تفاهم سیاسی میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی و همچنین اهدای ماسک و کیت‌های تشخیص کرونا به افغانستان  صورت گرفت، برخی کارشناسان آن را اقدامی در راستای ایجاد جو ایران هراسی تحلیل کردند.

پیش از این نیز یک بار جلسه کمیته مرزبانی میان دو کشور برگزار شده بود که در آن طرف افغان هیچ مدرک پزشکی قانونی دال بر غرق شدن افراد به طرف ایرانی نشان نداد و گفتگو با برخی افراد که ادعا داشتند شاهد این حادثه بوده‌اند، نشان داد که آنها اطلاعات متناقضی ارائه می‌دهند.

محسن روحی صفت کارشناس مسائل شرق آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر،  در همین رابطه اظهار داشت: عده‌ای هم در منطقه و هم در خارج از منطقه در کنار عناصری در داخل افغانستان تلاش می‌کنند تا روابط میان تهران و کابل را دچار خدشه کنند.

وی تاکید کرد: این اتهامات در حالی به ایران وارد شده است که منطقه‌ای که این اتفاق در آن افتاده در درون خود افغانستان قرار داشته و بر اساس گزارش‌های مرزبانی، مرزبان‌های ایرانی هیچ‌گونه رفت و آمدی در آن نقطه مشاهده نکردند.

معاون پیشین دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه گفت: با توجه به عدم حضور دولت در آن منطقه،  ممکن است برخی از گروه‌هایی که بر آن مناطق تسلط دارند دست به چنین صحنه‌سازی‌هایی زده باشند و یا برخی قاچاق‌بران که تلاش داشتند این مهاجران را به صورت غیرقانونی جابجا کنند، سبب پیش آمدن چنین موضوعی شده باشند.

کد خبر 4934124 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایران هراسی وزارت امور خارجه عبدالله عبدالله مرزبانی ویروس کرونا اشرف غني مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی رژیم صهیونیستی فلسطین ایالات متحده آمریکا روز قدس مجلس یازدهم ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران سید عباس موسوی علی لاریجانی عید سعید فطر خبرگزاری مهر وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود

تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله‌ یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، امروز (چهارشنبه، ۵ ثور) ساعت ۱۱:۳۰ ظهر به وقت تهران (۱۲:۳۰ به وقت کابل) مقابل تاجیکستان صف‌ آرایی می‌کند. 

در مرحله‌ یک چهارم نهایی، بازی‌های ایران-قرقیزستان، تایلند-عراق و ویتنام-ازبکستان نیز امروز برگزار می‌شود.

افغا‌نستان در مرحله‌ گروهی، سه بر یک به ایران باخت، سه‌برسه با کویت مساوی کرد و سه بر دو در مقابل بحرین پیروز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود