Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:44:44 GMT

مأموریت‌های پدافند هوایی بدون وقفه‌ انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۴۷۵

مأموریت‌های پدافند هوایی بدون وقفه‌ انجام می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ «ابوالفضل سپهری‌راد» روز سه‌شنبه درباره اقدامات نیروی پدافند هوایی در عرصه مقابله با کرونا اظهار داشت: این نیرو از بدو اعلام شیوع ویروس منحوس کرونا و همگام با اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدام به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستاد نیرو و مناطق نُه‌گانه پدافند هوایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: نیروی پدافند هوایی به‌منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ هماهنگ، منسجم و جدی در اقصی‌نقاط کشور نیروهای خود را جهت مقابله مؤثر با شیوع این ویروس منحوس بسیج کرد.

سپهری‌راد تصریح کرد: عمده اقدامات نیروی پدافند هوایی بر پیشگیری از ابتلای کارکنان و خانواده‌ها و مردم شریف ایران اسلامی به ویروس کرونا از طریق اقدامات تبلیغی و آگاه‌سازی گسترده، تولید، تأمین و توزیع اقلام بهداشتی و محافظتی از جمله مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، الکل، ماسک، دستکش و گان و گندزدایی گسترده اماکن عمومی در یگان‌ها و شهرهاست.

وی بیان کرد: این نیرو در شناسایی و غربالگری افراد مبتلا و جداسازی آن‌ها از افراد سالم در پادگان‌ها و اماکن اداری و به حداقل رساندن حضور افراد در محل خدمت در ایام قرنطینه و همچنین انجام معاینات و تست‌های گسترده، اجرای اقدامات کنترلی در همه مبادی ورودی و خروجی اماکن اداری و سازمانی و همکاری با سایر نیروها در کنترل ورودی و خروجی برخی از شهرها و... جزو نخستین نیروهای اقدام‌کننده بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: بحمدالله با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته، نیروی پدافند هوایی تاکنون کمترین میزان ابتل به کرونا داشته است.

سپهری‌راد درخصوص اقدامات پیشگیرانه نیروی پدافند هوایی در داخل پادگان‌ها و کوی‌های سازمانی، اضافه کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا کمتر شناخته شده بود؛ لذا این نیرو بر آن شد تا با مدیریت بحران و مطابق با دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی، در حد مطلوب نیازمندی‌های ضروری برای مقابله با این معضل را تهیه و به یگان‌های تابعه واگذار کند.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله نیازمندی‌هایی که به تهیه و تأمین آن مبادرت شد، دستگاه‌های تب‌سنج به تعداد مورد نیاز یگان‌ها، دستگاه‌های سمپاش و مه‌پاش بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش یادآور شد: همچنین از ظرفیت‌های موجود از قبیل خودروهای رفع آلودگی «ش. م. ه»، برای گندزدایی و ضدعفونی گسترده معابر و اماکن عمومی استفاده شد.

سپهری‌راد ادامه داد: در عمده یگان‌های پدافندی، در حد مقدورات اقدام به ایجاد و آماده‌سازی نقاهتگاه‌هایی برای مراقبت از بیماران کرونایی مهیا شد و با احضار و به‌کارگیری کادر خدوم و فداکار درمانی حداکثر آمادگی برای مقابله با کرونا کسب شد.

وی گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، همان‌گونه که قبلاً هم اشاره شد، موضوع غربالگری کارکنان وظیفه و پایور به‌طور جد دنبال شد تا در حد امکان زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره اقدامات ارتش در راستای رزمایش خدمت مومنانه عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن نیروی پدافند هوایی دو رزمایش و رژه مرتبط با مقابله با ویروس کرونا را به مورد اجرا گذاشت.

سپهری‌راد افزود: اولین اقدام رزمایش خدمت به جای رژه ۲۹ فروردین، با عنوان مدافعان وطن- یاوران سلامت بود که در این اقدام همه امکانات و ظرفیت‌های ارتش و نیرو برای کمک و یاری سازمان‌های متولی مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر رزمایش مذکور و با اشاره‌ فرمانده معظم کل قوا مبنی بر احتمال حمله بیولوژیکی بودن این بحران، در پدافند هوایی رزمایش بیولوژیکی به مورد اجرا گذارده شد و اقدامات وسیعی در چارچوب دستورالعمل‌های عملیات‌های بیولوژیکی به اجرا درآمد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: همه‌گیری ویروس کرونا شرایطی را به وجود آورد که نیاز به تعطیلی بسیاری از مشاغل و اجرای قرنطینه سراسری بود. در این عرصه مردم واقعاً خوش درخشیدند و همکاری و همراهی حداکثری را با دولت داشتند، ولی در این میان، بسیاری از مردم عزیزمان دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شدید شدند.

سپهری‌راد اضافه کرد: از این‌رو نیروی پدافند هوایی در کنار دیگر نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی با اجرای رزمایش خدمت مومنانه در حد مقدورات به کمک و یاری افراد آسیب‌دیده کشور شتافت.

وی بیان داشت: ازجمله اقداماتی که در رابطه با این رزمایش صورت گرفت، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی و رساندن آن‌ها به خانواده‌های نیازمند، تهیه بسته‌های حمایتی ارزاق در کلیه یگان‌ها، ایجاد ایستگاه‌های تست ویزیت رایگان در نقاط مختلف کشور، بخشودگی کرایه اماکن تجاری تحت کنترل نیرو، تهیه و اهدای مقادیر زیادی از اقلام ضدعفونی و بهداشتی و حفاظتی در بین مردم، واگذاری خودرو برای خدمت به مردم، کنترل ورودی و خروجی شهرها و ارائه خدمات بهداشتی و بیمارستانی به هموطنان بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش درخصوص سالم‌سازی محیط سربازی در یگان‌های مختلف این نیرو گفت: نگرانی خانواده‌ها از وضعیت فرزندانشان در خدمت سربازی، برای نیروهای مسلح قابل درک بود و تلاش شد تا حداکثر پیشگیری به جهت ابتلا به ویروس در یگان‌ها صورت پذیرد.

سپهری‌راد بیان داشت: سعی کردیم در دوران قرنطینه، حضور سربازان عزیز را به حداقل برسانیم؛ بر این اساس، فاصله‌گذاری هوشمند را در همه اماکن پادگان‌ها ازجمله خوابگاه‌ها به اجرا درآوردیم، اجرای مراسمات و فعالیت‌های جمعی به حداقل رسانیده شد و تمامی فعالیت‌های سربازی با رعایت دقیق و جدی دستورالعمل‌های بهداشتی به اجرا گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن مستمر اماکن زیست سربازان و غذاخوری‌ها در دستور کار قرار گرفت و برای سرو غذا از ظروف یکبارمصرف استفاده شد، برای حفاظت از مجموعه، سربازانی که از مرخصی برمی‌گشتند به مدت دو هفته در قرنطینه قرار می‌گرفتند و همچنین مدت دوره‌های آموزشی در یگان‌های آموزشی سربازی به نصف تقلیل یافت. امروز بحمدلله اوضاع در تمامی پادگان‌ها و یگان‌های پدافند، تحت کنترل است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره توان رزمی این نیرو گفت: حفظ و ارتقاء توان رزم از اولویت‌ها و کار ویژه نیروهای مسلح و به‌ویژه نیروی پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از حریم آسمان کشور است.

سپهری‌راد ادامه داد: با وجود مشکلات و مسائلی که به جهت شیوع گسترده ویروس کرونا برای کشور و نیروهای مسلح حادث شد، نیروی پدافند هوایی توانسته با تدابیر ویژه و حضور کیفی و اثربخش کارکنان در مراکز فرماندهی و کنترل و مواضع پدافندی و عملیاتی، با رعایت تمامی اصول متناسب با شرایط پیش آمده و با غیرت و ایثار در کنار ملت عزیز و مدافعان سلامت بیش از پیش به دفاع از حریم ولایت حریم ولایت پرداختند و نه‌تنها توان رزمی کاهش نیافت، بلکه می‌توان ادعا کرد که کارکنان پدافند هوایی با اقتدار و عزمی پولادین، مأموریت‌های محوله و پدافند هوایی را بدون کوچکترین وقفه به‌طور مستمر و پایدار و مقتدرانه انجام می‌دهند.

برچسب‌ها کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پروندهٔ خبری تلاش نیروهای مسلح در مواجهه علیه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی پدافند هوایی نیروهای مسلح ویروس کرونا یگان ها سپهری راد پادگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق

رسانه‌ها از فعال شدن سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه در اطراف دمشق خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌ها روز پنجشنبه خبر داده‌اند سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان حومه دمشق است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز پنجشنبه خبر داده دفاع هوایی ارتش سوریه در حال دفع حملات رژیم صهیونیستی به حومه دمشق است.

صابرین نیوز نیز خبر داده رژیم صهیونیستی حوومه شهرک البحدلیه در حومه دمشق را هدف قرار داده است.

جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • عرصه امنیت زیرساخت رشد تولید در کشور است
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • کرار؛ پهپاد چند منظوره ایرانی
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کرار؛ یک پرنده با چندین مأموریت است
  • (عکس) کرار، پهباد ایرانی؛ یک پرنده با چندین مأموریت