Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@09:55:20 GMT

تصویربرداری «کوچه آخری» به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۵۱۰

تصویربرداری «کوچه آخری» به پایان رسید

تصویربرداری فیلم کوتاه «کوچه آخری» به کارگردانی محمدرضا یکانی به پایان رسید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، تصویربرداری فیلم کوتاه «کوچه آخری» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا یکانی در تهران پایان یافت.

این فیلم که از محصولات جدید موسسه فیلمسازی یکان تصویر تهران است، با نمایش معضلات و مشکلات خانواده های درگیر با موضوع اعتیاد سعی دارد تا گوشه ای از مصیبت های این بلای خانمانسوز را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به زودی تدوین این فیلم کوتاه توسط علیرضا مهان به پایان می رسد. در این فیلم  شیدا یوسفی، محمد برسوزیان، اکرم علمدار و فرشید ادهم بازی می کنند.

عوامل و دست اندرکاران این فیلم عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: محمدرضا یکانی، نویسنده: الهه حبیبی (بر اساس طرحی از مهدی معینی)، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهسا مولائیان، تصویربردار: بهرام لطفی، چهره پرداز: مهدی معینی، صدابردار: امیرحسین کریمی، مدیر تولید: رایحه تیموری، تدوین: علیرضا مهان، منشی صحنه: روژین تیزهوش، عکاسان: سارا ایوانی، کوروش معظمی، فیلمبردار پشت صحنه: کوروش معظمی، دستیاردوم کارگردان: مهدی افشاری، دستیار فیلمبردار: سجاد جنگی، دستیاران گریم: مرسده افشار و طاهره ارسیون،، دستیار تولید و تدارکات: مجتبی باقری.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «از هرات تا تهران» عنوان اولین تجربه کارگردانی جوان افغان و حامد یوسفی محسوب می‌شود که به نویسندگی و تهیه‌کنندگی فاطیما اباحمزه پس از اتمام کامل مراحل فنی هم‌اکنون آماده حضور در فستیوال‌های داخلی و خارجی شده است.

این فیلم با مضمونی اجتماعی قصه خواهر و برادری افغانی از خانواده‌ای فرهنگی را روایت می‌کند که بعد از جنگ به صورت قاچاقی وارد ایران شده‌اند. آن‌ها در ایران برای گرفتن شناسنامه درگیر مصایب گوناگونی می‌شوند.

محمود نظرعلیان، حامد یوسفی، مهدیه باستانی، مهدی زمین‌پرداز، نازنین کیوانی، مهدی رکنی، الناز زجاجی و نوید آبان بازیگرانی هستند که در «از هرات تا تهران» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل پشت دوربین این فیلم کوتاه عبارت هستند از نویسنده و تهیه‌کننده: فاطیما اباحمزه، کارگردان: حامد یوسفی، مشاور پروژه: بیژن لاهوتی، تصویربردار: مهدی بهزادپور، صدابردار: هادی بهشتی، طراح صحنه و لباس: پریا مرندیز، طراح گریم: بهار طیبی، برنامه‌ریز: مهرناز توکلی، نورپرداز: عرفان قبادی، منشی صحنه: صفورا برسان، تدوین: مروارید مشفق، حمید قنبری، اصلاح رنگ و نور: محمد سعید شفیعی، موسیقی: طاهر شوقی، آهنگساز: امیرمسعود حیدری، عکاس: حسین یاری.

انتصاب سرپرست دفاتر کرج و ارومیه انجمن سینمای جوانان

مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با توجه به پایان رسمی دوران خدمت و بازنشستگی احسان مهدیان، از زحمات چندین ساله خدمت ایشان در انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر ارومیه قدردانی کرده و طی حکمی نوید عزیزی را به سرپرستی این دفتر منصوب کرد.

نوید عزیزی نویسنده، فیلمساز و عکاس و از دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران است. عضویت در خانه عکاسان ایران، عضو شورای فیلم‌نامه اداره ارشاد آذربایجان غربی، عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی، عضو چندین دوره هیأت‌های انتخاب و داوری در جشنواره‌های سینمایی، تأتر و عکس از جمله فعالیت‌های وی به‌شمار می‌آید.

وی فیلم‌های کوتاه «فراز»، «فصل پنجم»، «تقدیر»، «یک شب» و «زمان از دست رفته» را در کارنامه دارد و همچنین کارگردانی نمایشنامه‌های متعددی را بر عهده داشته است.

عزیزی در حوزه عکاسی بیش از دیگر حوزه‌ها فعال بوده، چندین نمایشگاه عکس از آثار وی تاکنون برپا شده و جوایز متعدد عکاسی را دریافت کرده است که از جمله جایزه عکس برتر جشنواره بین‌اللملی سینمای جوان، جایزه برتر دوسالانه عکس ایران را می‌توان نام برد.

همچنین، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران طی حکمی ضمن قدردانی از محمدحسین عابدی، مدیر پیشین انجمن سینمای جوانان کرج، علی خسروی را به سرپرستی این دفتر منصوب کرد.

علی خسروی نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و فارغ‌التحصیل کارشناسی در مدیریت فرهنگی و از دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران است. وی فعالیت‌هایی نظیر، دبیر اجرایی باشگاه فیلمسازان ۱۰۰، طراح باشگاه فیلمسازان رشد (آموزش و پرورش)، عضویت در انجمن‌های مستندسازان سینمای ایران و کارگردانان سینمای مستند ایران، عضویت در هیأت‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف از جمله فیلم کوتاه تهران را در کارنامه خود دارد.

وی کارگردانی و نویسندگی چندین فیلم کوتاه از جمله «زاک»، «قاب تاریک» «جشن تکلیف»، «چراغ روشن»، «آیینه» و مستندهایی همچون «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند»، «زندگی دیگران»، «نفت سیاه»، «آرزوی استخدام» و «فرزند خرمشهر» را در کارنامه هنری دارد. خسروی همچنین جایزه ملی ایران جوان از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جایزه بزرگ شهید آوینی از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را کسب کرده است.

کد خبر 6083340

دیگر خبرها

  • افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری | حرف های جنجالی یک کارگردان درباره جانی
  • آمارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر| رشد قابل اعتنای گلزنی با حفظ رکورد دروازه‌بان استقلال
  • «افسانه کوه ننوک» به کوزوو می‌رود
  • «افسانه کوه ننوک» در راه کوزوو است
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • «تخت دونفره» راهی یونان شد/ آغاز تدوین «سکرت»
  • فیلم کوتاه «تیک تاک» در اهواز به مرحله تدوین رسید
  • صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
  • «درخت بی‌سایه» آماده نمایش شد/ پایان فیلمبرداری «چهارشنبه سوری»
  • «از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان