Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، از مجموع ۱۲ هزار و ۲۶۱ خورویی که در سال‌های اخیر در گمرک و بنادر توقیف و مجوز خروج نداشتند، ۱۱۰۰ دستگاه فاقد ثبت سفارش است که ظاهرا بخشی از آنها هنگامی وارد شده که در جریان تغییر ضوابط فنی واردات خودرو و تحولات ارزی، ‌ثبت سفارش ممنوع شده و دیگر امکان ترخیص برای این دست خودروها وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما طی مرحله اول تعیین زمان برای ترخیص خودروهای دپو شده در مصوبه دی ماه ۱۳۹۷ که تا نیمه تیرماه سال گذشته طول کشید، اقدامی برای این دست خودروها نشد، تا اینکه بار دیگر با موافقت دولت در پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ مهلت سه ماهه‌ای برای ترخیص ۵۱۰۸ دستگاه مانده در گمرک تعیین شد ولی در این مدت نیز ۳۷۱۹ دستگاه امکان خروج پیدا نکردند که ۱۱۰۰ دستگاه همین فاقد ثبت سفارش ها هستند.   این در حالی است که پیش‌تر ارونقی- معاون فنی گمرک ایران - گفته بود که "برای ترخیص خودروهای فاقد ثبت سفارش لازم است وزارت صمت نسبت به بازکردن ثبت سفارش اقدام کند"، اما آنچه گذشت نشان از این موضوع نداشت و مکاتبات صورت گرفته در وزارت صمت حاکی از آن بود که تفاهمی در این رابطه وجود ندارد و تاکید بر این است که در مصوبه دولت نیز اشاره‌ای به موضوع ثبت سفارش نشده است.   اکنون از ۳۷۱۹ دستگاهی که در گمرک باقی مانده، ۲۴۷۱ دستگاه برای ترخیص هیچ نیازی به تمدید زمان مصوبه ندارند ولی برای ۱۲۴۸ دستگاه دیگر باید با تمدید زمان از سوی دولت ترخیص شود که از بین آنها ۱۱۰۰ دستگاه فاقد ثبت سفارش هستند و به گفته معاون فنی گمرک در صورتی که وزارت صمت برای ثبت سفارش آنها کاری نکند، عملا ترخیصی صورت نخواهد گرفت.   در این شرایط با عدم ترخیص خودروهای فاقد ثبت سفارش، راه باقی مانده متروکه اعلام شدن آنها از سوی گمرک و تحویل به سازمان اموال تملیکی است که این سازمان نیز احتمالا آنها را به شرط صادرات در مزایده‌های عمومی مطرح و در صورت عدم فروش، صادرات خواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معاون فنی گمرک ایران گمرک ترخیص خودرو فاقد ثبت سفارش ۱۱۰۰ دستگاه برای ترخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد

عباس علی آبادی از بازبینی آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روند‌ها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودرو‌ها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودرو‌های دست دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده و آیین نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در حال حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینه‌ها هم انجام خواهد شد. همچنین در حال بازبینی در آیین نامه واردات خودرو‌های دست دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخش‌های تخصصی هستیم تا واردات این خودرو‌ها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی