Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: هر کسی ما را تهدید کند، خود را در معرض خطر بزرگ‌تری قرار داده است.

وی مدعی شد: تهدیدها متوقف نمی‌شوند. شما شنیده‌اید که مسئولان ایران ما را به نابودی تهدید می‌کند، هرکسی تهدید به نابودی ما کند، موفق نخواهد شد و خود را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو در ادامه گزافه‌گویی خود ادعا کرد: سیاست اسرائیل با رفتار ایران در همه جا مخالف است. ما از ایجاد پایگاه‌هایی در سوریه توسط آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران رژیم صهیونیستی اسرائیل نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟

بعد از اتفاقات دو هفته اخیر و درگیرشدن اسرائیل در صحنه تقابل با ایران، اکنون مباحث مختلفی پیرامون آینده جنگ غزه منتشر می‌شود. قدر متقن تحلیل‌هایی که در این خصوص منتشر می‌شود، معطوف به کاهش شدید قدرت بازدارندگی و اقدام رژیم اشغالگر صهیونیستی و در نتیجه از بین رفتن مزیت‌های راهبردی ادعایی این رژیم در منطقه و نظام بین‌الملل است. در چنین شرایطی، آینده جنگ غزه توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم اشغالگر صهیونیستی تعیین نمی‌شود!

تصاعد بحران در اراضی اشغالی 

امروز شاهد پدیده‌ای فراگیر با عنوان تصاعد بحران در اراضی اشغالی هستیم. متعاقب عملیات غرور آفرین و موفقیت‌آمیز وعده صادق، شاهد تشدید بحران‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی علیه تل‌آویو هستیم. در این میان، سناریو‌های متعددی مطرح می‌شود. برخی‌ها معتقدند اتفاقات اخیر در سطح منطقه پایان جنگ غزه خواهد بود و این رژیم پایان جنگ را در غزه اعلام خواهد کرد. دلیل این امر نیزعدم دستاورد اسرائیل درصحنه نظامی و حتی سیاسی به‌دلیل آزادی اسراست که اسحاق بریک، از ژنرال‌های ارتش اسرائیل نیزاعلام کرد جنگ غزه هرچه زودترباید به اتمام برسد، زیرا دستاوردی برای این رژیم نداشته است. به عبارت بهتر، اکنون مشخص شده صهیونیست‌ها قادر به بر هم زدن موازنه قدرت -‌که به سود جریان مقاومت شکل گرفته است‌- نخواهند بود. 

حماقت نتانیاهو

دراین میان، نخست وزیررژیم اشغالگرصهیونیستی و کابینه جنگ، روز به‌روز ازاهداف تعیین شده خود درجنگ غزه دورترمی‌شوند. همین موضوع سبب شده تا سناریوی دیگری نیز ازسوی تحلیلگران منطقه و حوزه روابط بین‌الملل مد نظر قرار گیرد. برخی معتقدند مرحله جدیدی از جنگ در غزه رخ خواهد داد و دلیل آن نیز گزاره‌ها و موارد زیر است:

- نتانیاهو به هیچ‌وجه به دنبال پایان جنگ نیست و این روند را بنابر اغراض شخصی ادامه خواهد داد.

- هنوز آزادی اسرا به نتیجه نرسیده است.

- اسرائیل طی دو هفته اخیر شکست سنگینی در عرصه هویتی در منطقه و در سطح نظام بین‌الملل متحمل شد و درجهت کسب یک پیروزی واهی به عملیات خود در غزه ادامه خواهد داد.

- اسرائیل همچنان گزاره‌ای به نام رفح را به‌عنوان موضوعی برای انجام اقدامات نظامی خود می‌داند و انجام عملیات در آن بسیار محتمل است. به‌گونه‌ای که نتانیاهو نیز اعلام کرد حماس به‌دلیل عدم پذیرش بند‌های آتش‌بس، هزینه‌های سنگینی باید پرداخت کند که این مسأله نشان می‌دهد این رژیم ممکن است در آینده، عملیاتی علیه رفح انجام دهد. 

با این حال اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران متفق‌القول هستند که نتانیاهو به‌واسطه شکست در رسیدن به اهداف خود طی هفت ماه اخیر، قدرت مانور بسیار اندکی درخصوص انتخاب این سناریوی انتحاری دارد. واشنگتن نیز از یک سو حامی اصلی کشتار و نسل‌کشی غزه محسوب می‌شود و از سوی دیگر، نمی‌تواند ترس خود را از عواقب حماقت‌های نتانیاهو پنهان کند. از این رو پیش‌بینی می‌شود بنابر شرایط موجود منطقه‌ای و وضعیت داخلی اسرائیل، این رژیم به دنبال اقدام یا اقداماتی درجهت تغییر معادلات منطقه‌ای و جنگ در غزه است و به همین دلیل اسرائیل در برنامه‌ریزی برای اقدامات نظامی در غزه و به‌ویژه رفح، هماهنگی‌هایی با آمریکا احتمالا صورت داده باشد. 

شکست فرامتنی در جنگ غزه 

صورت مسأله این است که صهیونیست‌ها روز‌های تاریکی را سپری می‌کنند و البته آینده‌ای تاریک‌تر نیز در انتظار آنهاست! شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در ابعاد فرامتنی جنگ غزه موضوع دیگری است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت. به‌عنوان مثال نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، اکثریت۵۱درصد آمریکایی‌های ۱۸ تا۲۴ ساله بر این باورند ۷اکتبر آنچه مقاومت فلسطین درمواجهه با جنایات مستمر رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام داد، یک نتیجه طبیعی و موجه به‌خاطر بی‌عدالتی در حق فلسطینیان است. 

این نظرسنجی، موردتوجه بسیاری ازمحافل آینده‌پژوهی دراراضی اشغالی و غرب قرار گرفته است. خروجی این نظرسنجی مشخص است: لابی‌های صهیونیست درآمریکا با وجودسلطه برهردو حزب دموکرات و جمهوریخواه و رسانه‌های آنها، قدرت دستکاری و مهندسی ذهنی نسل جدید این کشور را درقبال بحران فلسطین از دست داده‌اند. همان گونه که نسل جدید غرب نسبت به نسل‌های گذشته، کمتر تحت تأثیر بازی مظلوم‌سازی غرب نسبت به موجودیت وعملکرد رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته است، این روند در آینده با شدت بیشتری ادامه خواهدیافت.

دراینجا، باردیگر باید روی پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در جنگ ترکیبی با دشمن صهیونیستی متمرکزشد. مقاومت ترکیبی فلسطینیان در برابر جنگ تمام‌عیار رژیم اشغالگر صهیونیستی، رمز پیروزی آنها در عملیات طوفان‌الاقصی و حوادث پسینی آن بود. قطعا در آینده پژوهی جنگ غزه نیز با نقش محوری جبهه مقاومت در ترسیم معادلات جدید منطقه مواجه خواهیم بود. زمان زیادی تاتحقق کامل کابوس صهیونیست‌ها و آمریکا در غرب آسیا باقی نمانده است.

منبع: جام جم 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • ناگفته‌هایی از عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد