Web Analytics Made Easy - Statcounter

«منصور درجاتی» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با ملخ‌های مهاجم گفت: این ملخ‌ها همانطور که از اسم‌شان مشخص است از نوع ملخ‌های هجومی هستند که در این ایام به کشور وارد می‌شوند و مانند ملخ‌‌های صحرایی بومی نیستند.

وی ادامه داد: وقتی در ماه فروردین بارش‌ها زیاد می‌شود، طبیعی است که تخم این ملخ‌‌های مهاجم تکثیر می‌شود و تعداد آن‌ها زیاد می‌شود، اما تا مدامی که به سکونتگاه‌ها و شهرها نرسند، خطری ندارند، اما زمانی که به این مناطق برسند، باعث ایجاد نگرانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح ما با سم‌پاشی  از فرودگاه امام خمینی شروع شد و وقتی در دو روستا در شریف آباد ملخ‌ها رویت شدند طرح را همزمان در رباط کریم، ری و تمامی روستاها و شهرستانهای اطراف فرودگاه امام خمینی و همچنین شهرستان‌‌های پاکدشت، ورامین، قرچک، شریف آباد و ... اجرا و اقدام به سم‌پاشی کردیم.

درجاتی با اشاره به اینکه در نیمه دوم اسفندماه تصمیم سم‌پاشی برای مقابله با ملخ‌های مهاجم در وزارت جهاد کشاورزی اخذ شد، تصریح کرد: در فروردین ماه تعداد کمی از ملخ‌ها مشاهده شد، اما در اواخر فروردین ماه تعداد آنها قابل ملاحظه شده بود و در نیمه اول اردیبهشت به خط خطر نزدیک شد و در نیمه دوم اردیبهشت نیز وارد خط خطر شده بود.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر با توجه به اینکه ملخ‌های مهاجم به خط خطر وارد شده بودند، محدوده ۲ هزار و ۱۰۰ هکتاری توسط برادران جهادگر در وزارت جهاد کشاورزی سم‌پاشی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کشور درباره اینکه گفته می‌شود، سم مورد استفاده برای مقابله با ملخ‌‌های مهاجم برای محصولات کشاورزی مضر است، تصریح کرد: ما یک کمیته تصویب سموم داریم که در این کمیته سم‌ها آنالیز شده و تشخیص داده می‌شود که آیا این سم برای محیط، کشاورزی و سکنه مضر است یا خیر. سم به کارگرفته شده برای مقابله با ملخ‌های مهاجم انحصارا برای جلوگیری از تکثیر جمعیت ملخ‌ها است و هیچ ضرر و خسارتی برای کشاورزان ندارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ملخ های مهاجم مقابله با ملخ ملخ های مهاجم سم پاشی خط خطر ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و افزایش ده برابر‌ی اتوبوس‌های تهران یکی از برنامه‌های شهردار است که قبلا وعده داده بود.

علیرضا زاکانی گفت: ۵ هزار اتوبوس که سه هزار دستگاه آن برقی است به زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران می‌شود.
وی افزود: ده هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی هم به زودی وارد چرخه خدمات دهی به شهروندان تهرانی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قطعی آب شهر چیتاب کهگیلویه و بویراحمد کی حل می‌شود؟/آبرسانی سیار به مناطق مختلف
  • اسماعیل هنیه وارد تهران شد
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور
  • رد شکایت پرسپولیس از مهاجم سرشناس استقلال از سوی کمیته استیناف
  • شکست حقوقی پرسپولیس از مهاجم استقلال
  • شکایت پرسپولیس از مهاجم استقلال رد شد
  • برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران
  • عملیات برف روبی و نمک پاشی محور قدیم طالقان
  • تمام راه‌های اصلی شهرستان سردشت و میرآباد با وجود بارش برف باز است