Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر به علت وقوع سیل و شیوع ویروس کرونا فروش چشمگیری در استان اتفاق نیفتاده افزود: به طور معمول فروش نوروزی و ایام گردشگری در فصل تابستان در سطح استان حدود هفت میلیارد تومان می‌باشد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه به منظور عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان، یک بازارچه بزرگ در مرکز استان و ۵ بازراچه در شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، دورود و نورآباد با کمک بخش خصوص به صورت خودگردان و موقت بدون واسطه و به صورت مستقیم در حال فعالیت می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی میزان فروش صنایع دستی در نقاط مختلف استان را وابسته به وضعیت اقتصادی و اجتماعی برشمرد و افزود: بخش عمده‌ای از تولیدات عمده صنایع دستی روستایی و عشایری به صورت مشاغل خرد و خانگی و اغلب به صورت مصارف شخصی است و مازاد آن بصورت مستقیم برای فروش عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: اولین نمایشگاه و بازارچه دائمی تولید و عرضه محصولات صنایع دستی استان در محوطه فرهنگی-تاریخی باغ گلستان خرم آباد، مجاورت قلعه زیبا و تاریخی فلک الافلاک به عنوان نماد و تبلوری از سه گانه میراث فرهنگی-صنایع دستی و گردشگری پویا دایر است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی افزود: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند. 

گفتنی است که  روز گذشته مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری این وزارتخانه با نهادهای غیر دولتی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد