Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس با تاکید بر لزوم اثرگذاری رئیس مجلس بر مدیریت کشور و رفع مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: ایمان قلبی به نقشه راه کشور و دستورات رهبری از ویژگی های مهم انتخاب رئیس مجلس است.

امان‌الله حسین پور در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد به اهمیت انتخاب رئیس مجلس در دوره آتی اشاره و اظهار کرد: معتقدیم مجلس در رأس امور است و اگر مجلس در کشور ریل‌گذاری درستی را انجام دهد بسیاری از مشکلات جامعه و کشور حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح برخی از ویژگی‌های مهم رئیس و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این مسئولیت مهم به‌عنوان یکی از سران قوا باید به‌درستی انجام شود تا با هدایت مجلس اشکالات موجود در سطح جامعه در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها کاسته شود و ریل‌گذاری صحیح انجام شود.

نماینده منتخب مردم اسفراین ادامه داد: بررسی مشکلات موجود در جامعه نشان می‌دهد ریل‌گذاری مجلس در برخی مسائل درست نبوده و بیانگر این است که در حوزه وضع قوانین، نظارت و اصلاح قوانین گذشته موفق عمل‌نکرده و حتی نتوانسته پیگیر اجرایی شدن قوانین بر زمین‌مانده نیز باشد.

وی با اشاره به میزان تذکرات نمایندگان در دوره گذشته به دولت تصریح کرد: آمار بالای تذکرات نمایندگان به دولت و عدم احساس اثرات آن در زندگی مردم در جامعه نشان می‌دهد که خروجی این تذکرات مطلوب نبوده و مجلس نتوانسته جایگاهی اثرگذار در زندگی مردم را در دوره گذشته رقم بزند.

حسین پور انتظار مردم از مجلس جدید را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: رئیس و هیات رئیسه مجلس بر اساس این انتظارات باید قوی باشد که سطح شناخت جامعی از همه مسائل کشور داشته باشد و در همه زمینه‌ها شناخت کافی از مسائل اجرایی و نظارتی کسب کرده باشد.

وی ادامه داد: تسلط به امور و شناخت اولویت‌ها و تصمیم‌گیری بر اساس این تشخیص توسط رئیس مجلس می‌تواند، مسیر حرکت مجلس شورای اسلامی را به‌سوی حل مشکلات مردم ببرد.

نماینده منتخب مردم اسفراین خاطرنشان کرد: مجلس برای رفع مشکلات مردم نه باید پسرخاله دولت باشد و نه اینکه بیگانه با آن، بلکه رئیس مجلس باید با تقویت وجهه نظارتی، مسیری درست را برای تعامل دولت و مجلس ترسیم کند.

وی اعمال تصمیمات، مصوبات و نظارت‌های مجلس بر دولت را از دیگر ویژگی‌های موردنیاز ریاست مجلس برشمرد و گفت: این فرد باید خود دارای وجهه نظارتی و شأن قابل‌توجه برای ریاست مجلس باشد و همزمان نیز با تسلط بر جوانب امور اداره کشور، از ظرفیت‌های ریاست مجلس درست استفاده کند.

حسین با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم با اکثریت قطع دلسوزان انقلاب و ولایی تشکیل‌شده، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های درون کشور و توجه به این موضوع در کنار استفاده از ظرفیت‌های بین‌الملل، ازجمله وظایف مهمی از سوی رهبر انقلاب است که باید به آن پرداخته شود.

وی ایمان رئیس مجلس به دستورات رهبری و نقشه ترسیم‌شده برای کشور افزود: اعتقاد رئیس آتی مجلس به موضوعاتی همچون، اقتصاد مقاومتی، تولید و حمایت از کالاهای داخلی و همچنین جهش تولید ویژگی مهم است که برای ریل‌گذاری مسیر حرکت و هدایت مجلس باید به آن توجه شود و نمایندگان را در مسیر کمک کند.

حسین پور در انتها با تأکید بر لزوم اثرگذار بودن رئیس مجلس بر شرایط جامعه و اداره کشور گفت: ایجاد مسیر حرکت مجلس جدید توسط رئیس، در سال نخست بسیار مهم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس مدیریت نقشه راه جامعه اسفراین ریل گذاری رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست با مدیران ارشد صنعت نفت با تاکید بر اینکه زیر ساخت تمامی مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و… اقتصاد است، گفت: بیش از ۱۵ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را با موضوع اقتصادی تعیین می‌کنند که این امر حاکی از آن است که مهمترین مسئله کشور، اقتصادی و معیشت مردم است.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال را یک تکلیف شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد که مدیران باید با یک برنامه‌ریزی دقیق در این مسیر حرکت کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران ارشد صنعت نفت گفت: بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش شماست، در این جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران راه افتاده سرداران دفاع از کشور شما هستید و اگر شما در میدان باشید منویات رهبر معظم انقلاب محقق خواهد شد.

خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور در کنار سایر مدیران است؛ قول مساعد داد که این سازمان برای تحقق شعار سال و حمایت از صنعت، از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

توصیه‌های رئیس سازمان بازرسی به مدیران ارشد صنعت نفت

وی در ادامه سخنان خود شش توصیه مهم به مدیران ارشد صنعت نفت ارائه کرد که یکی از آن‌ها استفاده گسترده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه نفت، پتروشیمی و گاز بود.

انتقاد از خام فروشی در حوزه صنعت نفت دومین موضوعی بود که خدائیان به آن اشاره و توصیه کرد که راهکارهایی اتخاذ شود تا زنجیره محصولات پایین دستی با ارزش افزوده بالا افزایش یابد.

سومین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایجاد شفافیت در حوزه نفت بود و خواستار شفافیت در زنجیره تولید؛ مصرف و فروش شد.

مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف گاز و نفت چهارمین توصیه خدائیان به مدیران صنعت نفت بود و با یادآوری این مسئله که برای مدیریت این صنعت قانون وجود دارد، افزود: در این راستا باید پیشگیری در دستور کار قرار گیرد و راهکارهای لازم برای ذخیره سازی اتخاذ شود.

وی در چهارمین نکته به مدیران توصیه کرد که توسعه و گسترش میادین نفتی و سرمایه گذاری در این بخش را دستور کار قرار دهند.

پنجمین توصیه خدائیان توجه ویژه به بخش حقوقی در انعقاد قراردادها، دفاع از دعاوی و… بود.

ارتقا سامانه سپهتن (پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای) به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت ششمین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود که خواستار راه اندازی این سامانه شد.

خدائیان با اشاره به اینکه سیاست قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: از جمله مواردی که زمینه حضور بخش خصوصی فراهم است بخش پایین دستی نفت به خصوص پتروشیمی‌ها است که باید شرایط حضور این بخش فراهم شود.

وی همچنین این قول مساعد را داد که سازمان بازرسی از سرمایه گذاری مشروع حمایت خواهد کرد.

در جریان این نشست رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاون نظارت و امور اقتصادی سازمان مأموریت داد که نشست‌های جداگانه و مستمر را با بخش‌های مختلف صنعت، نفت، پتروشیمی و گاز برگزار کند که هم خواسته‌های آن‌ها شنیده و از نقطه نظراتشان استفاده شود و هم اینکه سازمان بازرسی بتواند به عنوان یک دستگاه نظارتی برای رفع موانع پیش روی این صنعت گام بردارد.

در این نشست ستار شیرعالی معاون اقتصادی سازمان بازرسی نیز موضوعاتی را مطرح کرد؛ بنابراین گزارش، در ادامه برخی از مدیران مشکلات و درخواست‌های خود را با رئیس سازمان بازرسی در میان گذاشتند و از حمایت‌های سازمان بازرسی تقدیر کردند.

کد خبر 6079921

دیگر خبرها

  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران