Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@00:28:13 GMT

افغانستان 900 زندانی طالبان را آزاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۸۹۱

افغانستان 900 زندانی طالبان را آزاد می‌کند

به گزارش افکارنیوز،

دولت افغانستان قرار است تا پایان امروز سه‌شنبه (6 خرداد) حدود ۹۰۰ زندانی طالبان را آزاد کند.

اخبار بین الملل-شورای امنیت ملی افغانستان ، اعلام کرد این زندانیان از زندان‌های این کشور آزاد خواهند شد. این در حالی است که تاکنون یک‌هزار و صد زندانی طالبان از زندان‌های دولتی افغانستان آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان با اعلام این تایید کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان امروز در ادامه تلاش‌ها برای اطمینان از موفقیت در روند صلح، ادامه آتش بس و شروع سریع مذاکرات بین‌الافغانی، حدود 900 زندانی طالبان را آزاد خواهد کرد.

تاکنون این زندانیان معمولا در گروه‌های کوچک صدنفری آزاد شده‌اند. گروهی که قرار است امروز آزاد شود بزرگترین گروه از زندانی طالبان است که در یک روز آزاد می‌شود.

روز گذشته نیز براساس دستور جدید اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان یکصد زندانی طالبان از زندان بگرام در ولایت پروان آزاد شدند.

اشرف غنی دو روز پیش فرمان آزادی دوهزار زندانی طالبان را صادر کرد - فرمانی که ارگ ریاست‌جمهوری آن را حسن نیت حکومت افغانستان برای آتش‌بس از سوی گروه طالبان خواند.

گروه طالبان از این تصمیم حکومت استقبال کرد اما گفت که باید پنج هزار زندانی این گروه آزاد شود.

گروه طالبان شنبه شب اعلام کرد که در سه روز عید رمضان آتش‌بس می‌کنند. امروز آخرین روز این آتش‌بس است.

در پاسخ به آتش‌بس طالبان رییس‌جمهور افغانستان نیز به نیروهای امنیتی این دستور داد که آتش‌بس را رعایت کنند و از حملات تهاجمی دست بکشند.

براساس توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان که در دهم ماه حوت سال گذشته امضا شد قرار بود تا پنج هزار زندانی طالبان از زندانی‌های دولت آزاد شوند و طالبان نیز یک هزار زندانی دولتی را آزاد کنند. 

طالبان تاکنون ۲۵۰زندانی را آزاد کرده‌اند اما دولت افغانستان هویت ۱۷۰تن آنان را تایید کرده‌است.

روند آزادی زندانیان طالبان دو هفته پیش از سوی حکومت متوقف شد. اما رییس‌جمهور افغانستان دو روز پیش فرمان جدید برای از سرگیری این روند صادر کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افغانستان طالبان زندانیان افغانستان طالبان زندانی زندانی طالبان هزار زندانی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کجکی افغانستان لبریز شد

معاون اقتصادی طالبان در سفر به ولایت هلمند ضمن بازدید از سد کجکی گفته امسال به دلیل بارندگی سطح آب افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی طالبان در سفر به ولایت هلمند ضمن بازدید از سد کجکی گفته امسال به دلیل بارندگی سطح آب افزایش یافته است.

به نوشته ارگ، این مقام ارشد طالبان از اقدامات مسئولان این گروه برای پروژه سد برق کجکی قدردانی کرده است.

ملابرادر سد کجکی را ملی و حیاتی خوانده و گفته که به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود، اما امسال به دلیل بارندگی در کشور سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند بند برق کجکی پر از آب شده است.

سد کجکی یکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند قرار دارد و برای مهار سیلاب‌های موسمی، آب‌یاری زمین‌های کشاورزی و تولید برق بر رودخانه هیرمند ساخته شده و همچنین حقآبه ایران نیز از طریق این رودخانه تامین می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری