Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای جدید نشان می‌دهد تعداد جوانان پرتغالی که خواستار دریافت بیمه بیکاری شده‌اند، طی ماه گذشته با رشد ۵۲ درصدی نسبت به سال قبل روبرو شده است. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شیوع ویروس کرونا موجب شده است تا تعداد جوانان پرتغالی که خواستار دریافت بیمه بیکاری شده‌اند طی ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 52 درصدی همراه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم بالاترین رشد در بین سایر گروه های سنی در پرتغال به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، به طور کلی حدود 200 هزار نفر طی ماه گذشته بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد و نسبت به ماه گذشته 14 درصد رشد داشته است.

فروشگاه‌های کوچک در پرتغال از دوشنبه بازگشایی می‌شوندپرتغال قرنطینه سراسری را تمدید می‌کند

تعداد افراد 25 تا 34 سال که در این مدت بیمه بیکاری دریافت کرده اند با رشد 33 درصدی روبرو شده و این افزایش برای جمعیت بین 35 تا 44 سال نیز حدود 20.4 درصد بوده است.

آمارهای رسمی هفته گذشته نشان داد که در ماه آوریل 48500 نفر به جمعیت بیکار پرتغال اضافه شده و تعداد کل بیکاران این کشور به بیش از 392 هزار نفر رسیده است.

پرتغال 18 مارس وضعیت فوق العاده اعلام کرد و اکثر خدمات غیرضروری در این کشور تعطیل شد. پرتغال از اوایل ماه می بازگشایی بخشی از فعالیت های اقتصادی و تجاری را آغاز کرده است.

ماریو سنتنو وزیر دارایی پرتغال در این باره گفت: نرخ بیکاری که از زمان رهایی کشور از بحران بدهی روندی نزولی داشت، احتمالا بار دیگر تا پایان امسال به 10 درصد خواهد رسید. این رقم در سه ماه نخست امسال به 6.7 درصد رسیده است.

پرتغال تاکنون ابتلای 30788 نفر به ویروس کرونا را تایید کرده و 1330 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا بیمه بیکاری ماه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه

اسدی مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پوشش بیمه اجتماعی برای بانوان روستایی و عشایر خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند که فرزندان آنها در قید حیات هستند، به صورت رایگان به همت دولت برقرار می‌شود.

او افزود: بانوان در صورتی که بیمه پرداز اصلی نباشند می‌توانند تا ۳۱ فروردین با مراجعه به سایت روستا و یا مراجعه به کارگزاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری محل سکونت خود نسبت به برقراری این بیمه اقدام کنند و در این مرحله فرزند سوم آنها می‌بایست متولد ۱ فروردین سال ۹۶ به بعد باشد و برای سایر بانوان در طرح‌های بعدی فراخوان داده می‌شود.

اسدی بیان کرد: در این طرح بانوان تا ۷ سال از طرف دولت به صورت رایگان بیمه می‌شوند و بعد از آن به ازای تولد هر فرزند جدید ۲ سال به این عدد اضافه می‌شود و همچنین در این طرح شرط سنی برای مادر باردار وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از این مدت، ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و خود فرد تنها ۳۰ درصد از حق بیمه را متقبل می‌شود که این بیمه شامل بازنشستگی، مستمری بگیری، از کار افتادگی و دیگر خدمات نیز می‌باشد.

او عنوان کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند حتی اگر در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر باشند و در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر کسانی که بیمه شده اصلی نیستند می‌توانند تحت پوشش این بیمه با پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه توسط خود فرد و ۷۰ درصد توسط دولت قرار بگیرند.

اسدی تصریح کرد: شرط سنی برقراری این بیمه حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و در استان ۱۶۴ هزار و ۴۱۷ نفر بین ۱۸ تا ۵۰ سال فاقد هیچگونه بیمه شناسایی شدند که تاکنون ۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر را بیمه کرده‌ایم و از باقی افراد می‌خواهیم تا نسبت به برقراری این بیمه که مزایای بسیار خوبی دارد اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • مرتضوی: استقبال از کالابرگ الکترونیکی ۹۵ درصدی است
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟