Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:14:28 GMT

ضرورت استفاده شهروندان از ماسک در قطار شهری

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۰۳۱

ضرورت استفاده شهروندان از ماسک در قطار شهری

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید مبین مقدم اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، قطارها و ایستگاه‌ها به صورت دوره‌ای ضدعغونی خواهد شد. برای پرسنل حاضر در ایستگاه‌ها لوازم حفاظتی در نظر گرفته شده است و مسافران پیش از ورود به واگن‌ها ملزم به استفاده از ماسک شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صندلی‌های قطارها و ایستگاه‌ها نشانه‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوسترها و کلیپ‌های آموزشی نیز تهیه شده که در قطارها و ایستگاه‌ها پخش خواهد شد.

مبین مقدم افزود: مطابق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا کلیه استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه عمومی در اتوبوس و مترو ملزم به استفاده از ماسک هستند. همکاران و پرسنل حاضر در ایستگاه‌ها موظف هستند به مسافرانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند تذکر دهند. اگر شهروندی از ماسک استفاده نکرده باشد، به محل فروش ماسک با تعرفه مصوب دولتی راهنمایی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: تمام قطارها و ایستگاه‌ها هر شب به صورت اساسی ضدعفونی می‌شود. علاوه بر این قطارها و ایستگاه‌ها در طول شبانه روز به صورت جزئی نیز ضدعفونی می‌شوند.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا انتظار داریم شهروندان خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص قطارشهری، شیوع کرونا افزایش بیشتری دارد. کسانی که سفر ضروری دارند از قطارشهری استفاده کنند. همانند اتفاقی که در اسفندماه رخ داد و جابه‌جایی مسافر به یک چهارم حالت معمول کاهش پیدا کرده بود. امیدوارم تجربه‌ای که در اسفندماه رخ داده مجدداً تکرار شود و متروها خلوت باشد.

مبین مقدم اضافه کرد: برای کاهش تجمع مسافران با تمام ظرفیت کار خواهیم کرد و در حد توان سرفاصله زمانی قطارها را کاهش خواهیم داد. سرفاصله ثابت و شناور قطارها بر اساس کامپیوتر برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: سیستم تهویه هوای درون قطار مدار بسته است. یعنی هوای درون قطار مکیده شده، پس از عبور از فیلترهای مخصوصی تهویه شده و وارد واگن‌ها می‌شود. واگن‌های قطار به دلیل عبور از داخل تونل پنجره ندارند که درون آن‌ها هوا جریان پیدا کند. اگر یک فرد ناقل به ویروس کرونا وارد قطار شود و سرفه کند، بازدم این فرد در قطار گردش پیدا کرده و باعث انتقال به سایرین می‌شود. توصیه می‌کنم شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، تاکسی و مترو حتماً وسایل حفاظتی خود به ویژه ماسک را به همراه داشته باشند. اگر کسی سفر غیر ضروری دارد، ترجیحاً از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نکند.

گفتنی است، قطار شهری مشهد که از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود، از امروز از ساعت ۶ صبح الی ۲۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

کد خبر 4934216

منبع: مهر

کلیدواژه: قطار شهری مشهد ویروس کرونا مشهد ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی راهپیمایی روز قدس مشهد قطارها و ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس

محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مسئله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای داشته چراکه جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید

قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید

واحدیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماند‌ها به‌صورت چهره‌به‌چهره را دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در تلاش است تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

واحدیان، ارتقای نشاط اجتماعی را یکی از ویژه‌برنامه‌های شهرداری شهرکرد عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مراکز عمومی همچون پارک، معابر و خیابان‌های اصلی برای به ارمغان آوردن نشاط اجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی همچون ورزش همگانی، تئاتر و سرود خیابانی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو