Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی قرار است انتخابات سومین سال از شورای عالی استان‌ها در روز پنجشنبه مجدداً برگزار شود که در این دوره از انتخابات مرتضی الویری از کاندیداتوری ریاست شورای عالی استان‌ها انصراف داده است. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در پی تخلفات صورت گرفته در برگزاری سومین سال از انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان در تاریخ 21 آذر ماه سال گذشته به واسطه حضور غیر موجه نمایندگان منتخب شورای یکی از استان‌ها در جلسه برگزاری انتخابات و همچنین ممانعت از حضور قانونی 3 عضو شورای عالی استان‌ها از یکی از استان‌ها و برخی تخلفات صورت گرفته در فرایند برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها، در نهایت هیئت مرکزی حل اختلاف شوراهای اسلامی شهر و روستا رای به ابطال انتخابات داد که در این انتخابات مرتضب الویری به عنون رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس قرار است انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها مجدداً در تاریخ 8 خرداد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

 انتخاباتی که تفاوت‌های را با سال گذشته دارد. در این دوره از انتخابات مرتضی الویری بنای رقابت و شرکت در انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها ندارد.

در همین ارتباط مرتضی احمدی نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها و عبدالرزاق موسوی نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها بنا دارند برای تصاحب ریاست شورای عالی استان‌ها در سال سوم با یکدیگر رقابت کنند همچنین مدت زمان ریاست این انتخابات با توجه به زمان باقیمانده تا آذر ماه امسال خواهد بود.

امیرحسین شمشادی مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل شورای عالی استانها در ارتباط با زمان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: پنجشنبه هفته جاری سی و یکمین اجلاس شورای عالی استانها با دستور کار برگزاری انتخابات هیئت رئیسه برای مدت باقیمانده از سال سوم دوره پنجم این شورا  و همچنین طرح یک فوریتی اصلاح تبصره 2ذیل ماده29قانون نوسازی وعمران شهری از ساعت هشت و سی دقیقه در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی این جلسه اعضا هیئت رئیسه شورای عالی استانها شامل رئیس، نایب رئیس، منشی‌های هیات رئیسه و سخنگوی شورای عالی استانها برای مدت باقی مانده از سال سوم فعالیت این شورا یعنی بازه زمانی خرداد تا دی ماه سال جاری انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: انتخابات قبلی هیئت رئیسه شورای عالی استانها که آذرماه سال گذشته برگزار شده بود با شکایت یکی از اعضای این شورا و چند نهاد دیگر به هیئت حل اختلاف مرکزی ارجاع شد و در نهایت این هیئت به تجدید این انتخابات رای داد، لذا انتخابات جدید با حضور 75 عضو شورای عالی استانها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در هشتم خرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم در حالی قرار است انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها مجدداً برگزار شود که انتظار می‌رود مدیریت شهری همانند سال گذشته اقدام به برگزاری مهمانی ویژه در شب انتخابات و توزیع هدایای نقدی و غیر نقدی به اعضای شورای عالی استان‌ها نکند!

انتخابات هیئت رئیسه شواری عالی استانها ابطال شد/انتخابات مجدد در خرداداحتمال ابطال انتخابات شورایاری‌ها از سوی دیوان عدالت اداری

انتهای پیام/

 

R1491/P/S2,25/CT7 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان ها شورای عالی استانها برگزاری انتخابات سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مدارا، محمدرضا بادامچی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس در پیگیری و پیشبرد اهداف و ماموریت‌های مجلس شورای نقش اساسی و موثری دارند گفت: انتخاب اعضای هیات رئیسه مجلس از یک سوی به جهت اینکه می‌تواند تبلور مجموعه مجلس باشد و از سوی دیگر چون تنظیم و پیگیری کننده سیاست‌های داخلی و خارجی بوده و همچنین موارد کلان، اقتصادی و اجتماعی است حائز اهمیت و اثرگذاری در میزان موفقیت ادوار مجلس است .

رئیس مجلس باید فردی پاکدست و فساد ستیز باشد

بادامچی در گفتگو با مدارا، با بیان اینکه در هر دوره‌ای هیات رئیسه مجلس منسجم و دارای نگاه توسعه‌ای و پیشرو داشته، توفیق آن مجلس در خدمت‌رسانی به جامعه هم بیشتر و عیان‌تر بوده، افزود: در راس هیات رئیسه، کرسی ریاست مجلس و نماینده‌ای که به عنوان سکاندار بر آن تکیه می‌زند نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و پاکدستی، فسادستیزی و میزان آگاهی و اشراف به مسائل جهانی و پیشروی مردم از ویژگی‌هایی است که فرد کاندیدای ریاست مجلس باید داشته باشد، دوری کاندیداها از این ویژگی ها از اعتبار کرسی ریاست مجلس می‌کاهد و مجلس را در پیشبرد اهدافش با مانع مواجه می کند.

هرگز نشنیدم دفتر رهبری در مورد انتخاب رئیس مجلس نظری داشته باشند

نماینده تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصل دموکراتیک مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رقابت بر سر کرسی هیات رئیسه معمولا بین فراکسیون‌های مجلس و از دل مجلس شکل می‌گیرد و رقابتی کاملاً مبتنی بر رای و شایستگی افراد است، چرا که اگر غیر از این باشد افراد منتخب نمی توانند در پیگیری امور محوله مستقلاً تصمیم بگیرند و به خارج از مجلس مستقل خواهند بود.

او ادامه داد: طی ۴ سال نمایندگی مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی هرگز نشنیدم دفتر رهبری در خصوص افراد و انتخاب رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه نظری داشته باشند. حتی در حد شایعه در راهروهای مجلس هم این مطلب مطرح نشد.
بادامچی تاکید کرد: منتسب کردن اقدامات درون مجلس همچون انتخاب رئیس مجلس یا دیگر تصمیمات کلان نمایندگان به نظر رهبر انقلاب منجر به خدشه دار شدن جایگاه رهبری می شود و اگر این دست امور در کشور بدعت گذاری شود، آسیب‌های جبران ناپذیری به شان و کیان مجلس وارد خواهد کرد.

انتشار این دست شایعات جایگاه مجلس را تنزل می دهد

بادامچی خاطرنشان کرد: افردی که مدعی حمایت خارج از مجلس هستند نمی‌توانند استقلال رای داشته باشند و خود به عاملی برای تضعیف مجلس و کاهش اثر گذاری آن بدل می‌شوند و نمی‌توانند، این اصل که مجلس در راس امور است را محقق کنند و جایگاه مجلس را تنزل خواهند داد.

او در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان از انتشار این شایعات جلوگیری کرد، گفت: بهترین اقدام این است که خود بیت رهبری مانع ترویج این شایعات شوند، خود اقدام کنند و تذکر بدهند به افراد و مانع هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی و جناحی شوند.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در پایان یادآوری کرد: استقلال رای نمایندگان مجلس به معنی عدم تاثیر پذیری از لابی ها رایزنی‌های ذینفعان سیاسی و اقتصادی و حریت آنها شان مجلس را ارتقا خواهد داد و نمایندگان مجلس باید به عنوان وکلای مردم پیگیری خواسته ها و مطالبات عموم جامعه باشند و با شجاعت نظر مردم و خواست جامعه را دنبال کنند و مقهور شایعات و رایزنی های سیاسی نشوند.

دیگر خبرها

  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • احترام نظامی به جایگاه هیئت رئیسه مجلس
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد