Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@21:59:38 GMT

جزییات قرارداد سنگین تسلیحاتی مراکش و فرانسه

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۱۶۳

جزییات قرارداد سنگین تسلیحاتی مراکش و فرانسه

رسانه های محلی و جهانی جزییاتی از قرارداد 400 میلیون یورویی تسلیحاتی بین مراکش و فرانسه را منتشر کرده اند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، اخیرا فرانسه و مراکش قرارداد سنگین نظامی به ارزش نزدیک به 400 میلیون یورو امضاء کرده اند که جزییات آن به تازگی منتشر شده است. بر اساس این قرارداد مراکشی ها سیستم توپخانه ای خودکششی 155 میلی متری سزار به همراه مهمات و پشتیبانی لازم را از فرانسه خریداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش قرارداد سیستم های توپخانه ای در حدود 170 میلیون و اررزش قرارداد بخش مهمات در حدود 30 میلیون یورو اعلام شده است. بخش دیگری از این قرارداد مربوط به خرید سیستم پدافند هوایی کوتاه برد VL-Mica است. این سیستم دفاع هوایی کوتاه برد زمین پایه بر پایه موشک های هوا به هوا میکا توسعه پیدا کرده است که در این نقش از پرتاب گرهای زمینی به سمت اهداف شلیک می شوند. ارزش این قرارداد نیز در حدود 200 میلیون یورو برآورد شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس توپخانه سیستم دفاع هوایی فرانسه مراکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس

کشور سوئیس با وجود ادعای بی طرفی حدود ۱۳ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده که این امر جنجال‌هایی را در این کشور به لحاظ تاریخی بی طرف به راه انداخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، سوئیس دارایی های حدود 13 میلیارد یورویی روسیه را مسدود کرده و باعث ایجاد اختلاف در مورد بی طرفی تاریخی این کشور شد.

سوئیس حدود 13 میلیارد فرانک سوئیس (تقریبا 13 میلیارد یورو) از دارایی های روسیه در این کشور را مسدود کرده است.

همانطور که شرکت رسانه ای آمریکایی "بلومبرگ" گزارش می دهد، این شامل بیش از 7 میلیارد فرانک ذخایر و دارایی های بانک مرکزی روسیه است.

در مجموع 17 ملک و همچنین خودروهای لوکس، آثار هنری و مبلمان روسی در سوئیس مسدود شدند.

تصمیم سوئیس برای تصویب این تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین، جنجال قابل توجهی را در این کشور به طور سنتی بی طرف ایجاد کرده است. اگرچه فشارهای بین المللی برای انجام بیشتر این گونه اقدامات بر سوئیس وجود دارد، این گام در حال حاضر در داخل این کشور بحث برانگیز است.

به گزارش بلومبرگ فعالان برای برگزاری همه پرسی در مورد بی طرفی سوئیس به اندازه کافی امضا جمع آوری کرده اند. هدف آنها تثبیت این موضوع در قانون اساسی و جلوگیری از مشارکت در اقدامات اجباری غیرنظامی است که شامل تحریم نیز می شود.

وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکرایندرخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • گران ترین تیم منتخب ال کلاسیکو
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • خودروهای داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • تمجید اسطوره اینتر از جذب طارمی
  • (ویدیو) جزییات دقیق از عملیات «وعده صادق»؛ سپاه پاسداران از چه تسلیحاتی استفاده کرد؟
  • جزییات دقیق از عملیات «وعده صادق»/ سپاه برای انتقام گرفتن از اسرائیل از چه تسلیحاتی استفاده کرد؟ (+ عکس و فیلم)