Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@17:21:06 GMT

افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۲۱۲

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، مسعود علیاری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری استان در سال ۹۸ خبر داد و افزود: تعداد بیمه‌شدگان اجباری استان از رقم ۱۱۰ هزار نفر در پایان سال ۹۷ به رقم ۱۱۶ هزار و ۲۶۹ نفر در پایان سال ۹۸ رسیده و با احتساب میانگین ماهانه ۵۰۰ نفر بازنشسته در طول سال ۹۸ (جمعا ۶۰۰۰ نفر) خالص بیمه‌شدگان اجباری جدید استان در سال ۹۸ بیش از ۱۲ هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی سال ۹۸ قریب به ۲۲۵۰ نفر نیز به تعداد بیمه‌شدگان مشاغل آزاد استان اضافه شده که تغییرات اخیر نیز گواهی بر بهبود وضعیت بازارکار استان طی سال ۹۸ است.  

 همچنین محمدرضا یوسفی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان) گفت: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان زنجان از رقم ۴۶.۷درصد در سال ۹۷ به رقم ۴۹.۱ درصد در سال ۹۸ رسیده است که بر اساس آن ، استان زنجان در رتبه نخست کشور از حیث مشارکت اقتصادی قرار گرفته است.

او افزود: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از نیروی انسانی کشور که در پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران قابل مشاهده است، استان زنجان درکنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، شاهد کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۸ بوده است. براساس این گزارش ، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان از رقم ۸.۶ درصد در سال ۹۷ به رقم ۸ در سال ۹۸ کاهش پیدا کرده است که در این شاخص نیز استان در رتبه سوم کشوری قرار دارد. تغییرات این دو شاخص نشان از اثربخشی برنامه های استانی در امر اشتغال بوده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: شاخص نسبت اشتغال استان زنجان نیز از رقم ۴۲.۷ درصد در سال ۹۷ به رقم ۴۵.۱ درصددر سال ۹۸ رسیده است که بالاترین نسبت در بین تمامی استان ها بوده و از این حیث استان زنجان در رتبه نخست کشوری قرار دارد.بنابر تعریف آماری ، نسبت اشتغال برابر با سهم جمعیت شاغل به کل جمعیت در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) ضرب در ۱۰۰ است. این نسبت برای کل کشور در سال ۹۸ ، برابر با ۳۹.۴درصد بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال بیکاری تامین اجتماعی بیمه بیمه شدگان اجباری تأمین اجتماعی بیمه اجتماعی بیمه شدگان اجباری تعداد بیمه شدگان سال ۹۷ به رقم استان زنجان سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان گرمتر می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: هم اکنون آسمان استان در اغلب مناطق صاف است که این شرایط از بعدازظهر در برخی مناطق با افزایش ابر‌ و وزش باد همراه می‌شود.

وی بااشاره به اینکه عصر امروز در ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان بارش‌های خفیفی را شاهد خواهیم بود، افزود: از فردا شرایط نسبتا پایداری برای نواحی مختلف استان پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته سه درجه افزایش یافته است.


استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.


دیگر خبرها

  • باید در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری شود
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • زنجان گرمتر می شود
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • روزانه ۴۰ هزار زنجانی از اتوبوس استفاده می‌کنند
  • مادران دارای ۳ فرزند فرصت ثبت‌ نام در بیمه رایگان کشاورزی دارند
  • بسته بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به آلزایمر و دمانس
  • بسته بیمه سلامت برای بیماران آلزایمری و دمانس