Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:06:43 GMT

چگونه کولر گازی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۲۹۷

امروزه با مشاهده تفاوت قیمت میان کولرهای گازی و اینکه کمتر کسی در زمینه شناسایی کولرگازی تقلبی اطلاعات دارد، افراد سودجو و متقلب را بر آن داشته که محصولات بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت را با از بین بردن برچسب‌های آن و چسباندن برچسب‌های تقلبی، به محصولات گران‌ قیمت تبدیل کنند و با قیمت‌های بسیار بالاتر از آنچه در واقع هستند به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابراعلام بانه نود، به همین دلیل ما تصمیم به ارائه مطالبی کرده که تا حدود زیادی شما را در شناسایی محصولات تقلبی کمک خواهند نمود. در حال حاضر کولرگازی ال‌جی مونتاژ کره در ایران وجود ندارد و تقریباً همه آنها مونتاژ کشورهای تایلند، ترکیه و چین هستند.

پس باید روی این کولرها مارک این کشورها زده شود. در حالی روی بسیاری از کولرهای گازی ال‌جی تقلبی برچسب "made in korea" زده‌ شده است. در خصوص کولرهای گازی گری نکته حائز اهمیت این است که اگر چه شرکت گری هویتی آمریکایی دارد ولی این کولرها مونتاژ چین هستند و روی لیبل آنها عبارت made in china" قید شده است که متقلب برای فریب دادن مشتری، روی کولرهای تقلبی عبارت "Made In U.S.A" و یا پرچم آمریکا را می‌چسبانند.

همچنین در تقلب‌هایی که در کولرگازی اجنرال مشاهده‌ شده، برای جلب‌ توجه بیشتر از عبارت "DC inverter" هم استفاده می‌کنند، در حالی‌ که کولرگازی اجنرال اینورتردار وجود ندارد؛ اما این کوچک‌ترین کاری است که جعل فروش برای گرفتن پول بیشتر از مشتری انجام می‌دهد. آنها کارهایی می‌کنند که می‌تواند سودی بسیار بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید، عایدشان کند.

در اکثر تقلب‌هایی که تاکنون در بازار مشاهده‌ شده است، متقلب نه‌تنها اقدام به تغییر برند کولرهای گازی ارزان‌ قیمت و تبدیل آنها به برندهای معروف می‌کند، بلکه حتی برچسب ظرفیت این کولرها را نیز عوض کرده و برچسبی بیش از واقع روی آن می‌چسبانند.

برای مثال یک کولرگازی ۲۴۰۰۰ از مارکهای جنرال گلد و یا ایوولی را که دارای قیمت کمتری نسبت به ال‌جی و گری و اجنرال هستند، با یکی از این عناوین و با ظرفیت ۳۰۰۰۰ برچسب‌گذاری می‌کنند. به‌ این‌ ترتیب از دو جهت سود می‌برند.

اول اینکه یک کولرگازی ارزان‌ قیمت را به یک کولرگازی گران‌قیمت تبدیل کرده‌اند؛ دوم اینکه ظرفیت کولرگازی را هم به ۳۰۰۰۰ جعل کرده‌اند. حال تصور کنید تمامی تقلب‌هایی که امکان دارد در یک کولرگازی انجام شود، یکجا و روی یک کولر پیاده شوند.

برای مثال تغییر برند، تغییر ظرفیت، تغییر نوع موتور از T۱ به T۳، تغییر از بدون اینورتر به اینورتردار و ... . با این تفاسیر سود زیادی عاید جعل فروشان خواهد شد و به همین دلیل هم این افراد سرویس‌هایی از قبیل نصب رایگان و ارسال رایگان به مشتریان ارائه می‌دهند؛ مشتری هم در اکثر موارد به خیال خود فرصتی غنیمت گیر آورده، خرید می‌کند، غافل از اینکه متقلب مبلغی بسیار بیشتر از این سرویس‌ها بابت کولرگازی تقلبی از او دریافت می‌کند.

اما چگونه می‌توان فهمید یک کولرگازی تقلبی است یا نه؟ این کار باید طی چند مرحله انجام شود. در مرحله اول باید مدل کولرگازی را از فروشنده بخواهید و آن را در اینترنت جستجو کنید.

برای مثال همه کولرهای گازی ال‌جی در وب‌سایت ال‌جی به آدرس lg.com قابل‌ مشاهده هستند و می‌توانید این محصول را با محصول فروشنده مقایسه کنید. یافتن کولرهای گازی گری و اجنرال در وب‌سایت شرکت سازنده تا حدودی مشکل‌تر است.

برای این امر می‌توانید از پرسنل پشتیبانی وب‌سایت بانه نود کمک بگیرید. در مرحله دوم با استفاده از وزن یونیت خارجی یا همان کندانسور کولرگازی تا حدودی به ظرفیت واقعی کولرگازی پی خواهید برد. برای مثال یونیت خارجی یک کولرگازی ۲۴۰۰۰ باید چیزی در حدود ۴۸ تا ۵۵ کیلوگرم وزن داشته باشد.

در زیر، این ارقام برای سایر ظرفیت‌ها آورده شده که شما می‌توانید با استفاده از آنها، ظرفیت کولرگازی را حدس بزنید.

وزن تقریبی موتور (یونیت خارجی) کولرگازی‌ها:

ظرفیت ۹۰۰۰: ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم

ظرفیت ۱۲۰۰۰: ۲۵ تا ۳۳ کیلوگرم

ظرفیت ۱۸۰۰۰: ۳۸ تا ۴۵ کیلوگرم

ظرفیت ۲۴۰۰۰: ۴۸ تا ۵۵ کیلوگرم

ظرفیت ۳۰۰۰۰: ۶۰ تا ۶۵ کیلوگرم—(کولرگازی اصلی اجنرال حدود ۷۵ کیلوگرم وزن دارد)

ظرفیت ۳۶۰۰۰: ۷۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم

بعضی از مدل‌های کولرگازی با مارک مختلف در یک سایز هم‌وزن نیستند و وزن‌هایی که بیان شد به‌صورت تقریبی هستند. همچنین شما می‌توانید جهت مشاهده فیلم راهنمای کامل خرید کولرگازی به وب‌سایت فروشگاه بانه ۹۰ مراجعه بفرمایید.

در پایان تیم فروش وب‌سایت بانه نود پیشنهادی برای هم‌وطنانمان در سراسر ایران دارد. اگر تمایل دارید کولرگازی با قیمت مناسب و پاسخگوی شرایط جوی ایران تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از مارکهای جنرال یا ایوولی و یا مارکهای هم‌رده آنها را انتخاب کنید؛ زیرا هم قیمت آنها به نسبت برندهایی همچون ال‌جی و گری پایین‌تر است و هم به دلیل اینکه به سفارش کشورهای با آب‌وهوای گرم و حاره‌ای ساخته می‌شوند، پاسخگوی شرایط آب‌وهوایی ایران نیز هستند.

 حتی بیش از آنچه انتظار دارید کیفیت دارند. برای مشاهده قیمت این کولرها و مقایسه با سایر برندها، می‌توانید به صفحه قیمت کولرگازی در وب‌سایت فروشگاه بانه ۹۰ مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كولر گازي قیمت کولر گازی کیلوگرم ظرفیت کولرهای گازی یک کولرگازی برای مثال وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

رئیس‌جمهور در قالب سفر دولت سیزدهم، امروز از دو واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد و تعداد واحدهای گازی به چهار واحد رسید که نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در قالب سفر یک‌روزه، صبح امروز وارد سمنان شده بود، از دو واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد و تعداد واحدهای گازی به چهار واحد رسید که نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور است.

نیروگاه شهید باکری سمنان قبل از دولت سیزدهم ۳۶۰ مگاوات برق تولید می‌کرد که با افتتاح فازهای بعدی ظرفیت تولیدی این نیروگاه در مجموع در این دولت به یکهزار و ۱۰۰ مگاوات رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با هدف احداث چهار واحد ۱۸۳ مگاواتی از سال ۸۷ احداث شده بود در دولت سیزدهم مورد حمایت قرار گرفت و تمامی چهار واحد ساخته شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان با ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معادن و فلزات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

دو واحد تولید برق این نیروگاه از زمان تأسیس دارای ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی بود همچنین احداث ۲ واحد جدید این نیروگاه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که نخستین واحد آن در مدت کمتر از ۵ ماه، با شبکه سراسری سنکرون شد و در ادامه واحد چهارم این نیروگاه فرودین ماه با شبکه سنکرون شد.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تأمین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته در شرایط ایزو اجرایی شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری، در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان- دامغان واقع است که در دی ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید. این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۶۸۶ مگاوات برق است.

کد خبر 745661

دیگر خبرها

  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • چه کولری را با چه قیمتی بخریم؟ | درباره مشخصات و قیمت کولرهای آبی و گازی بخوانید
  • تبلیغ کولر گازی متوقف نشده است
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند