Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روسیا الیوم، ایهود المرت، نخست وزیر پیشین اسرائیل در اظهاراتی مطبوعاتی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی را به "سرکرده‌ای که اطرافش باندی جنایت‌کار از وزیران حزب لیکود هستند"، تشبیه کرد.

 

المرت عنوان داشت: من سخنان نتانیاهو پیش از جلسه تحقیقات را دیدم و احساس کردم که یک صحنه‌ از فیلم God father (پدرخوانده) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس یک گروه جنایت‌کار که در اطرافش افرادی هستند که دستورات او را اجرا می‌کنند. آنچه که روز گذشته رخ داد، آشوبی بود که توسط مجرمانی به ریاست نتانیاهو انجام شد.

المرت همچنین تصمیم الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در اوایل ژوئیه را "گامی اشتباه" خواند.

وی مدعی شد: نباید به سرعت توافق صلح با فلسطینی‌ها را منعقد کنیم. "تمام کرانه باختری از حیث تاریخی و عاطفی، متعلق به ما است". اما آیا ما خواهان سرزمینی هستیم که میلیون‌ها فلسطینی در آن زندگی می‌کنند؟ برای دست‌یابی به صلح، باید از بخشی از "سرزمینمان" چشم پوشی کنیم.

310 310

کد خبر 1392210

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین ایهود المرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بی بدون بایدن!

رای ممتنع آمریکا به قطعنامەی امروز شورای امنیت که خواستار آتش بس فوری در جنگ غزه شده، یک پیشرفت دیپلماتیک است.

به گزارش ایسنا، کانال شارنامه نوشت:  در شش ماه گذشته واشنگتن در دفاعی تمام عیار از موضع اسرائیل، سه بار قطعنامەهای خواهان آتش بس را وتو کرد.
هفته گذشته هم چین و روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا را وتو کردند. عمدتا به این دلیل که خواسته آتش بس فوری را با آزادی گروگان های اسرائیلی مرتبط کرده بود.

اما امروز کاخ سفید جلوی تصویب قطعنامه را نگرفت و عملا حفاظ دیپلماتیکش را از روی اسرائیل برداشت.
امری که حاکی از شکاف فزاینده میان دو کشور و نارضایتی شدید بایدن از نتانیاهو است.
در هفته های اخیر بایدن مکررا از نتانیاهو خواسته از عملیات نظامی در شهر جنوبی رفح که ماوای بیش از یک میلیون آواره فلسطینی شده صرف نظر کند.
کاخ سفید که از انعطاف ناپذیری اسرائیل و شکست میانجیگری قطر و مصر سرخورده شده،  امروز اینگونه نارضایتی خود را نشان داد.
اقدامی که با خشم شدید اسرائیل روبرو شد و این کشور بلافاصله سفر برنامەریزی شده یک هیات بلندپایه به واشنگتن را لغو کرد.

در حالی که دبیرکل سازمان ملل خواستار اجرای سریع قطعنامه شده، یک مقام آمریکایی برای کاستن از عصبانیت اسرائیلی ها آن را غیرالزام آور خوانده است.
قطعنامەهای شورای امنیت عموما الزام آورند و نحوه اجرای آنها بستگی به اراده اعضا دارد و می تواند طیفی از راهکارها از توسل به زور تا انجام مذاکره را شامل شود.
البته بعید است که در این فقره گزینە توسل بە زور مطرح شود، اما به هر حال به فشارهای سیاسی علیه اسرائیل می افزاید و انزوای جهانی آن بر اثر جنگ غزه را تشدید خواهد کرد.

پیامد دیگر تحول امروز، افزایش فشارهای داخلی علیه نتانیاهو است. اپوزیسیون اسرائیل و خانوادەهای گروگان ها مدت هاست که وی را متهم می کنند که مدیریت سیاسی  جنگ و سرنوشت اسرا را با آینده شخصی خود گره زده است.

قطعنامه امروز البته خواستار آتش بس فوری و نه دائمی شده است. اما اهمیت آن در این است که آن را ابتدا به ساکن به آزادی گروگان ها گره نزده است.
این امر بالقوه می تواند به تقویت موضع حماس بینجامد که دست یابی به آتش بس را معادل نجات خود و نوعی پیروزی تاکتیکی می داند.
همچنین نتانیاهو را از هدف اعلام شده نابودی حماس و شکل دهی به ترتیبات سیاسی و امنیتی نوار غزه پس از جنگ، دورتر می کند.

شکاف عمیق میان اهداف طرفین در حالی که عملا جمعیت دو میلیونی غزه با صد هزار کشته و مجروح به گروگان جنگی خانمان سوز تبدیل شدەاند، بر پیچیدگی ماجرا افزوده است.
در وضعیت جدید اسرائیل عملیات رفح را آغاز کند، باید با پیامدهای یک انزوای مطلق بین المللی و زوال برگشت ناپذیر وجهه خود دست و پنجه نرم کند.
اسرائیل بدون آمریکا مانند برادر کوچکی است که بدون برادر قلدر و بزرگ تر خود بابد با مخاطرات دعواهای غیر قابل پیش بینی کنار بیاید.

احتمالا در سایه وضعیت دیپلماتیک پیش آمده، میانجیگران قطری و مصری کار خود را از سر می گیرند و با انعطاف بیشتری از سوی اسرائیل مواجه می شوند.
تحول امروز نخستین گام در راه خاتمه پرتلفات ترین جنگ اسرائیل و فلسطینی هاست.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم
  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند
  • رسانه‌ عبری: اختلاف گالانت و نتانیاهو به نقطه اوج رسیده است
  • بی بی بدون بایدن!