Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:45:23 GMT

رفع تصرف حدود ۱۴ هکتار از اراضی ملی گیلان 

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۳۳۵

رفع تصرف حدود ۱۴ هکتار از اراضی ملی گیلان 

محمد علی صدیق عربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۲۸ هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده مربوط به لیسار و اراضی تالاب جوکندان تالش در غرب بوده که توسط اهالی منطقه تصرف و تبدیل به اراضی کشاورزی شده بود و در چند روز اخیر پس از اخذ حکم قضایی رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه گیلانیان نسبت به حفظ محیط زیست حساس تر شده اند، بیان کرد: گزارش های زیست محیطی مردمی شاخص های حفاظت را در گیلان افزایش داده است و  اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه یگان حفاظت محیط زیست گیلان در راستای انجام وظایف قانونی و صیانت از عرصه های طبیعی و حیات وحش استان و برخورد با تخلفات محیط زیستی با شتاب بیشتری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمان قرنطینه کرونایی یگان حفاظت این اداره کل به متخلفان امان نداد و طی دوماهه فروردین و اردیبهشت ماه ۲۰۰متخلف با تشکیل پرونده های قضایی به همراه مدارک و مستندات مربوطه به دستگاه قضایی استان برای برخورد قانونی معرفی شدند.
عربانی اظهار داشت: با توجه به گزارش های مردمی که به این یگان ارسال می شود، یگان حفاظت این اداره کل موفق به افزایش عملکرد در تمامی شاخص های مربوط به حفاظت از مناطق شده است.
وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان به منظور حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و حیات وحش استان با حمایت کامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با شتاب و جدیت بیشتر تعقیب متخلفان و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی را ادامه خواهند داد.
در گیلان ۹ منطقه حفاظت شده وجود دارد که در آن گونه های گیاهی و جانوری کمیاب و در حال انقراض هم کم نیست؛ همچنین گیلان دارای ۵۴ رشته رودخانه دایمی است که تعداد ۱۸ رودخانه بنام های سفیدرود، پلرود، شفارود، شلمان رود، زرجوب، گوهررود، پیربازار، پسیخان، سیاه درویشان، ماسوله رودخان، مرغک، دیناچال، لیسار، لمیر، حویق، لوندویل، آستاراچای و آچی رود از لحاظ بیولوژیکی و اکولوژیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
طول رودخانه های گیلان حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که ۱۰ رشته رودخانه مهم برای رها سازی تولیدات شیلات گیلان در استان وجود دارد که در آنها امکان مهاجرت انبوه ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید است.  

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گیلان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گیلان یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گیلان یگان حفاظت محیط زیست حفاظت محیط زیست یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان