Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جایگاه رئیس قوه مقننه را بسیار با اهمیت دانست و مدیریت جهادی، تفکر انقلابی، پاک دستی، شایسته‌سالاری و هماهنگی با سران قوا را از مهم‌ترین معیار در انتخاب رئیس مجلس شورای می‌داند.

رسول فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی مجلس، اسلامی و ملی بودن آن است، اظهار کرد: برای دستیابی به شاخص‌های واقعی مجلس و اهمیت آنکه امام خمینی (ره) بار‌ها درباره آن فرمایش فرمودند، مجلس شورای اسلامی تجلی اراده ملی و یکی از اساسی‌ترین نهادهای سیاسی در رأس تمام نهادهای نظام جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مجلس شورای اسلامی را تنها مرجع برای ملت دانست و گفت: امام (ره) نه‌تنها مجلس را خانه واقعی ملت و تجلی اراده ملی، بلکه تعرض به آن را قبیح، برخلاف مصلحت کشور و خلاف موازین دینی دانسته و می‌فرمایند، مجلس تنها مرجعی است که برای یک ملت است زیرا مجلس قوه مجتمع یک ملت بوده و از همه مقاماتی که در یک کشور هست بالا‌تر است لذا خروجی و انتخاب‌های مجلس یازدهم باید نماد خدمت گام دو انقلاب سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی باشد.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه شأن مجلس در امورهای مختلف باید حفظ شود، تصریح کرد: مجلس مظهر عزت ملی، اقتدار و مظهر اقتدار بوده و باید در انتخاب رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه مصلحت مردم و نظام جمهوری اسلامی لحاظ شود زیرا مجلس، منتخب عموم مردم کشور و به‌نوعی عصاره فضائل ملت است.

فرخی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در ایجاد آرامش در جامعه بیان کرد: مجلس نباید نماد تردید، خودکم‌بینی، یأس و نومیدی یا نماد عدم اعتنا و عدم مبالات به مسائل کشور باشد لذا مجلس نباید نشان بدهد که نگاهش به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی نگاه مأیوسانه است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به برنامه گام دوم انقلاب در انتخاب‌های مجلس شورای اسلامی افزود: مردم با انتخاب‌های آگاهانه خود درخواست جهت‌گیری فلسفه انقلاب را دارند که خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و توجه به برنامه گام دوم انقلاب در همه حوزه‌ها از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن است.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از معیارها در انتخاب رئیس و اعضا هیئت‌رئیسه مجلس را تفکر مدیریت جهادی و انقلاب گری برشمرد و گفت: جایگاه ریاست مجلس بسیار با اهمیت است زیرا خط مش گذاری و هدایت مجلس را بر عهده داشته و باید دارای ویژگی‌های برجسته‌ای ازجمله تفکر جهادی و انقلابی گری باشد.

فرخی با اشاره به مهم‌ترین معیارهای خود در انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعهد عمومی، انقلابی گری، تفکر مدیریت جهادی، پاک دستی، نگاه شایسته‌سالاری، قدرت تصمیم‌گیری در مواقع بحرانی، هماهنگی درست با دیگر قوا از مهم‌ترین معیار در انتخاب ریاست و اعضا هیئت‌رئیسه مجلس است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به شایسته‌سالاری و پاک دستی در انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس و مدیر پاک دست در همه انتخاب‌ها مصوبه‌ها وجدان کاری داشته و می‌تواند در مواقع حساس و بحرانی بهترین تصمیم را گرفته و‌ هماهنگی خوبی با دیگر دستگاه و قواها ایجاد کند در این صورت خطاها در مجلس به حداقل می‌رسد.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برجسته‌ترین نیاز ویژگی‌ها در انتخاب رئیس مجلس را هماهنگی با سران قوا برشمرد و بیان کرد: رئیس مجلس باید هماهنگی خوبی با دیگر قوا داشته و در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد و مقاومت با خواسته‌های نامشروع استکبار جهانی و تحقق آرمان‌های واقعی انقلاب جهت خدمت بی‌منت به تمام اقشار ملت و نماد خدمت واقعی انقلاب گام بردارند.

فرخی با بیان اینکه رئیس مجلس باید از عصاره ملت انتخاب شود، بیان کرد: انتخاب رئیس مجلس با رأی بالای نمایندگان بسیار با اهمیت است چون بیانگر گذر عرف‌های معمول جناحی است لذا ریاست مجلس باید عصاره همه ملت ایران باشد نه طیف، جناح خاص در این صورت می‌تواند در عرصه داخلی و خارجی با ظرفیت تمام ملت مطالبه گر شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس مدیریت جهادی امام خمینی انتخاب رئیس مجلس مدیریت جهادی انتخاب ها مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ورود واگن‌های مترو با بیان اینکه به درد مردم برسید، تاکید کرد: این اقدامات باید جهادی انجام شود نه اینکه ۲،۳ ماه زمان ببرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه امروز معاون خدمات شهری شهرداری تهران گزارشی را از اقدامات انجام شده توسط این معاونت در ایام ماه مبارک رمضان، ایام نوروز و در ادامه در ایام عید سعید فطر ارائه خواهد کرد.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز، با توجه به اینکه مدت زمان انتخاب بازرس مجمع عمومی شرکت واحد به پایان رسیده، انتخاب بازرس در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در ادامه جلسه امروز، در ارتباط با بهای استفاده از خدمات شهری در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت. همچنین کمیسیون نامگذاری طرح دو فوریتی را ارائه خواهد کرد.

چمران همچنین در ارتباط با جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور نسبت به صحبت‌های ارائه شده درخصوص کوتاهی وزارت کشور در بحث ورود واگن‌های وارداتی، گفت: ما موضع‌گیری خاصی در خصوص واگن‌ها نداریم و می‌گوییم به درد مردم برسید و این اقدامات باید جهادی انجام شود نه اینکه دو تا سه ماه زمان ببرد و هر یک روزی که این تاییدیه‌ها به تاخیر بیفتد، مردم از برخورداری نزدیک به یک هزار واگن عقب خواهند افتاد.

وی ادامه داد: اگر اشکالی هم از ناحیه ماست بگویند تا رفع کنیم. ما بحثی نداریم و نمی‌گوییم اشکال از آنهاست بلکه تاکید داریم باید دلسوزانه پیش برویم نه به صورت اداری.

رئیس شورای شهر تهران افزود: نباید زمان را از دست بدهیم و حتی اگر تقصیر ما هم هست ما را فلک کنند. البته باید روال قانونی طی شود اما تاکید ما بر این است که این کار به صورت جهادی و جدا از کارهای اداری پیگیری و دنبال شود چون ورود واگن‌های مترو به نفع مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتدار ارتش حاصل تفکر و اندیشه انقلابی و جهادی است
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه انتخاب شد
  • تایید واگن‌ها باید جهادی باشد تا مردم متضرر نشوند
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری
  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی