Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از افزایش ناگهانی و سرسام‌آور هزینه صدور و تمدید کارت‌های مهارت کارگران ساختمانی انتقاد کردند.

این انجمن‌ها می‌گویند: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در اقدامی عجیب و غیرمنتظره هزینه صدور و تمدید کارت‌های مهارت کارگران ساختمانی را به میزان ۱۰۰۰ درصد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که تا قبل از این هزینه تمدید یا صدور گواهینامه‌های مهارت، ۵ هزار تومان بود که هم اکنون با افزایش ۱۰۰۰ درصدی به  ۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته این انجمن‌ها، باتوجه به رکود موجود در بخش ساخت‌وساز و عدم بضاعت مالی کارگران ساختمانی، این اقدام قابل قبول نیست و باید در قیمت صدور کارت‌های مهارت تجدیدنظر شود.

پیش از این، میکائیل صدیقی (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کردستان) از بیکاری ۶۰، ۷۰ درصدی کارگران ساختمانی استان کردستان در سال جدید خبر داده و اعلام کرده بود: این کارگران بیکارشده حتی اگر بیمه باشند، بیمه بیکاری ندارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران ساختمانی استان کردستان کارگران ساختمانی کارت های مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت زمان تحویل کارت سوخت کاهش یافت

معاون وزیر نفت گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلیل سالاری با بیان اینکه هم اکنون زمان تحویل هر کارت سوخت کمتر از یک ماه است. اظهار کرد: امسال برنامه داریم که زمان تحویل کارت‌های سوخت را به یک هفته کاهش دهیم.

وی افزود: برای تحقق این امر، نیاز است که شرکت پژوهش و توسعه ناجی با وزارت نفت همکاری کند. تا فرآیند نام نویسی کارت سوخت هم الکترونیکی شود.

این مقام مسئول با اشاره به الزامی شدن استفاده از کارت‌های سوخت شخصی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در قانون بودجه امسال نیز تکرار شده. ادامه داد: با توجه به اینکه بین استفاده از کارت سوخت شخصی و کارت سوخت جایگاه داران تفاوتی وجود ندارد. مردم ترجیح می‌دهند که ۶۰ لیتر سهمیه هزار و ۵۰۰ تومانی را در کارت‌های سوخت شخصی خود ذخیره کرده و کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هر کارت سوخت شخصی، ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه هزار و ۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر اعتبار سه هزار تومانی دارد. افزود: درخواست ما این است که مردم در استفاده از کارت‌های سوخت شخصی همراهی کنند. زیرا، هدف‌گذاری برای کارت‌های جایگاه‌ها این است که در شرایط اضطرار مورد استفاده قرار بگیرند.

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش ترددهای جاده‌ای در ایام نوروز گفت. با توجه به کافی نبودن زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌داران را در ایام سفر افزایش داده‌ایم. و به همین علت، چالش و مشکلی در حوزه سوخت‌رسانی نداشتیم.

وی در پاسخ به این مسئله که شرکت پژوهش و توسعه ناجی علت تأخیر در الکترونیکی شدن صدور کارت‌های سوخت را مسائل امنیتی ناشی از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت می‌داند، گفت: شرایط ما آماده است؛ زیرا، خدمات صدور کارت سوخت ارتباطی به سامانه هوشمند سوخت ندارد.

سالاری در پاسخ به این سوال که آیا تأییدیه پدافند غیرعامل در این باره دریافت شده؟ گفت: هماهنگی‌ها انجام شده، جلسات هم برگزار شده و امیدواریم که در ماه فعلی و ماه آینده، این فرآیند را به سمت مسیر اجرا ببریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 740145

دیگر خبرها

  • مدت زمان تحویل کارت سوخت کاهش یافت
  • افزایش صدور پروانه ساختمانی در جنوب غربی تهران
  • تأخیر در برخط شدن صدور کارت‌های سوخت
  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • اینفوگرافیک/ افزایش ۱۷۰ درصدی دستمزد کارگران در دولت سیزدهم
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی