Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:40:15 GMT

سرعت تندباد در تکاب به ۸۴ کیلومتر بر ساعت رسید

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۵۲۶

سرعت تندباد در تکاب به ۸۴ کیلومتر بر ساعت رسید

رییس اداره هواشناسی تکاب روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تندباد که عصر و شب گذشته روی داد و با گرد و خاک همراه بود موجب شکسته‌شدن شاخه‌های درختان در بوستان‌ها و معابر عمومی این شهر شد.

رسول جبرییلی بیان کرد: از بامداد امروز این وضعیت جوی تغییر یافته و شرایط پایداری در منطقه حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشینه دمای هوای تکاب در شبانه‌روز گذشته را ۲۶ درجه بالای صفر و کمینه دما را نیز هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد.

وی اظهار داشت: همچنین چالدران با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و شاهین‌دژ با ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب خُنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

رئیس اداره هواشناسی تکاب ادامه داد: با استقرار امواج پایدار، تا اواخر هفته جاری جوی به نسبت آرام در منطقه خواهیم داشت و پدیده غالب طی این مدت وزش باد همراه با غبار محلی خواهد بود.

جبرئیلی گفت: دمای هوای منطقه در روزهای آینده نیز به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها تکاب تغییرات آب و هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب تغییرات آب و هوا سازمان هواشناسی تکاب تغییرات آب و هوا سازمان هواشناسی بالای صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز و از روز جمعه با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته به ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز از استان و پایداری جو تا میانه روز جمعه سی‌ویکم فروردین، است.

وی افزود: بر این اساس امروز شرایط جوی به صورت ابری در اوایل روز بارش پراکنده در مناطق جنوب و جنوب شرق استان، گاهی وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای به تدریج از بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از فردا تا بعدازظهر وقت جمعه وضعیت جوی پایدار بر استان حاکم است که به تدریج از بعدازظهر پایان هفته با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته به‌ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دمای کمینه طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: آران و بیدگل با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 745544

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • هوای گلستان گرم و تابستانی می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • لردگان گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • کوهرنگ و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری