Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اهمیت اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در ایام بیماری کرونا با تلاش، همکاری و تعامل مجموعه ICT و اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در ۴۱۰ مدرسه روستایی استان بصورت کامل اجرا شده که ۱۳۲ مدرسه دایری جدید و ۲۷۸ مدرسه با ارتقای سرعت اینترنت (ADSL) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: با تلاش خستگی ناپذیر دستگاه‌های ذیربط تا پایان خرداد ماه سال جاری پروژه اتصال به شبکه ملی اطلاعات ۱۷۶ مدرسه با اینترنت پرسرعت ADSL و ۴۴ مدرسه نیز با تکنولوژی نسل چهارم اپراتور ایرانسل به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، با اشاره به پایش وضعیت ارتباطی روستا‌های استان تصریح کرد: این طرح به منظور ارزیابی وضعیت ارتباطی ۱۰۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار و با همکاری کارشناسان واحد‌های تابعه وزارت در کمترین زمان ممکن انجام شد و اطلاعات حاصل جهت برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نقاط مختلف استان استفاده می‌شود، در این طرح استان اردبیل از استان‌های برتر در کل کشور بود.

رزمی از اقدامات صورت گرفته و مسئولیت دفاتر پیشخوان گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶ مجوز جدید دفتر ICT روستایی و ۱۷ مجوز جدید دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی صادر شده است.

او با تاکید بر اصل حقوق شهروندی اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۱۵۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت و ۱۸ دفتر ICT روستایی فعال بوده و پاسخگویی مناسب در کمترین زمان و تکریم ارباب رجوع بایستی از اهداف اساسی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه مجتمع ICT استان به ۷۱ درصد رسیده است تصریح کرد: امیدواریم با تلاش شبانه روزی شاهد افتتاح این مجتمع در شش ماهه اول سالجاری باشیم.

رزمی ادامه داد: در اواخر سال ۱۳۹۷، ۲۶ درصد روستا‌های مناطق مرزی مشکل رومینگ داشتند که با تلاش نیرو‌های متخصص و با تحقق مصوبات سفر وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالجاری فقط ۷ درصد مناطق مرزی دارای مشکل رومینگ بوده و شاهد کاهش ۹۳ درصدی مشکلات ارتباطی در مناطق مرزی هستیم و با فعالیت ۱۳۰ سایت جدید در استان انشالله مشکلات رومینگ به صفر خواهد رسید.

او ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه USO در استان و کسب رتبه برتر در بین استان‌ها عنوان کرد: در پروژه USO به مناطق محروم روستایی، کوهستانی و گردشگری توجه بیشتری شده است و در سال ۱۳۹۸، ۱۶۲ کیلومتر فیبر نوری روستایی اجرا شده و در فاز دوم توسعه فیبر نوری در سالجاری ۱۵۰ کیلومتر در مناطق روستایی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات مدارس روستایی اردبیل آموزش و پرورش ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به انجام رسیده است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستاهای استان نیازمند تأمین و جاگذاری تعداد ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

وی افزود: مأموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ پروژه آب روستایی، ساخت تعداد ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

کد خبر 6085501

دیگر خبرها

  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی معادن در خصوص بهسازی جاده‌ها
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • ۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد