Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@07:05:14 GMT

۵۰۰ شرکت‌ بزرگ خراسان رضوی مستعد ورود به بورس هستند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۶۲۰

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین امیر رحیمی با اشاره به حضور ۱۳ شرکت خراسان رضوی در بورس تهران، تصریح کرد: این در حالی است که خراسان رضوی ۶۰۰۰ واحد صنعتی دارد که حدود ۵۰۰ مورد از این تعداد، شرکت‌های بزرگ هستند و ارزش دارایی‌ها، وضعیت فعالیت و سودآوری‌شان به گونه ای است که حد و اندازه ورود به بورس را دارند، اما بنا به هر دلیلی از جمله خانوادگی بودن شرکت، بی‌نیازی از ورود به بورس یا بی‌اعتمادی به بورس تهران، اقدامی در‌این‌باره نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جذب شرکت‌های یادشده در قالب بورس محلی را شدنی دانست و افزود: این کار مقدماتی می‌خواهد، انجام مطالعه یکی از آن‌هاست که امسال آن را در دستور کار داریم، هماهنگی دستگاه‌های استانی، حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها از دیگر ملزومات تحقق آن است.

مدیر‌کل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: آنچه ما الان در کشور داریم، صرفا بورس تهران است که در استان ما هم یک نمایندگی دارد، این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته مثل آلمان هر استان یک بورس دارد و سرمایه‌گذاران در انتخاب بازار‌ها مختار هستند؛ شرکت‌ها هم می‌توانند سهام خود را در یک بازار، یا بیش از این تعداد، عرضه کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌هایی که سهام خود را در بورس محلی عرضه می‌کنند بومی خواهند بود، البته سرمایه‌گذاران می‌توانند از سراسر کشور باشند.

مدیر‌کل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه رقابتی شدن فضا از مهم‌ترین مزیت‌های ایجاد بورس محلی است، تاکید کرد: به‌طور مثال اگر بازار بورس تهران، سقف نوسان روزانه را ۵ درصد منفی و مثبت تعیین کرده است، بورس خراسان رضوی می‌تواند با تعیین سود و ریسک بالاتر، سقف را ۱۰ درصد تعیین کند؛ همچنین می‌تواند با هدف کاهش ریسک، سقف را به عددی مثل ۲ درصد برساند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد خراسان رضوی سرمایه مجلس شورای اسلامی مشهد خراسان رضوی بورس تهران شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، احسان زهره‌وندی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از ۲ نسخه خطی کلیات گلستان سعدی و یک رقعه خطی متعلق به دوره تیموری، اظهارکرد: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

زهره وندی ادامه داد:یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی بیان کرد: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی ادامه داد: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

شایان ذکر است، نسخه های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898203

دیگر خبرها

  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • سامانه بارشی با قوت بیشتری فعالیت خواهد کرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • موفقیت همیاران صلح در پرونده‌های بزرگ قضایی
  • ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد