Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مدرسه اندیشه ورزی و سیاست سازی جامعه اندیشکده ها سومین کارگاه آموزشی از سلسله کارگاه‌های «د وره آشنایی با متدولوژی‌ها و موضوعات فعالیت در اندیشکده ها» را به شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی و پروژه مالیات بر عایدی املاک اختصاص داده است.

این کارگاه با عنوان «نقش فعالیت‌های ترویجی در سیاست گذاری؛ بررسی پروژه مالیات بر عایدی املاک» طی دو روز در ۷ و ۸ خرداد ماه با سرفصل‌های زیر برگزار می‌شود:

بیان متدولوژی؛ نقش فعالیت‌های ترویجی در تصمیم گیری و سیاست گذاری

توسط محمد امینی رعایا، مدیر شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی

چهارشنبه ۷ خردادماه ساعت ۱۵ تا ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهداف جلسه:

ارتقا اثربخشی فعالیت‌های اندیشکده‌ای چگونگی توجیه اثربخش مسئولان نسبت به اتخاذ تصمیمات کیفیت ترویج هر مسئله نسبت به اهداف و پیش‌برد

سرفصل‌های جلسه:

تفاوت اندیشکده با پژوهشکده نقش فعالیت‌های ترویجی در اثرگذاری کارهای اندیشکده‌ای دسته بندی انواع مسائل از منظر فعالیت‌های ترویجی روش‌های ترویج در مسائل مختلف ملاحظات فعالیت‌های ترویجی

ملاحظات نهادها و افراد مروج

به کارگیری متدولوژی؛ تجربه تلاش برای تصویب قانون مالیات بر عایدی املاک

توسط علی ملک زاده، مدیر پروژه مالیات بر عایدی املاک

پنج‌شنبه ۸ خردادماه ساعت ۱۵ تا ۱۷.

اهداف:

آموزش روش تشخیص مسئله با استفاده از نشانه‌های وجود مسئله و توسعه مفهوم در ارتباط با آن آموزش و بیان تجربیات پیرامون ترویج رسانه‌ای و پیگیری مسئله و راهکار آن بیان نمایی کلی از مشکل اصلی بازار مسکن ارائه کامل پروژه «مالیات بر عایدی املاک، راهکار رفع سوداگری از بازار مسکن» به عنوان پژوهش برتر در نخستین جایزه اندیشه‌ورزی و سیاست‌سازی

سرفصل‌ها:

شناسایی و بیان مسئله؛ چرا تولید به‌صرفه نیست؟ در جستجوی راهکار؛ راهکار پلیسی و قهری باشد یا بازدارنده؟ هدف‌گذاری حل مسئله؛ با حل این مسئله دنبال چه هستیم؟ آثار حل مسئله در کشور؛ تغییر دیدگاه‌ها و گفتمان غالب، ارائه طرح و لایحه ذینفعان مسئله محورهای پیگیری فعالیت‌های رسانه‌ای و ترویجی؛ شرکت در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، تولید کلیپ، موشن، اینفو، مستند داستانی و... اقدامات پس از تصویب

مخاطب وبینار

پژوهشگران علاقه‌مندی که به تازگی وارد فضای اندیشکده ها شده‌اند و به دنبال استفاده از تجارب سایر پژوهشگران این حوزه و آشنایی با روش‌های جدید انجام فعالیت‌های اندیشکده‌ای، مسئله‌یابی پژوهش‌ها، رسانه‌ای کردن و پیگیری پژوهش‌ها تا اجرا و تأثیرگذاری در سیاست گذاری و قانون گذاری کشور، هستند؛ دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی که علاقمند ورود به اندیشکده های کشور و انجام پژوهش‌های اندیشکده‌ای و آشنایی با فرآیندهای انجام و به سرانجام رساندن پژوهش‌های اندیشکده‌ای هستند.

در انتهای این کارگاه به شرکت‌کنندگان گواهی دوره و فایل آموزشی اعطا خواهد شد. علاقه مندان می‌توانند از کد تخفیف ۳۰ درصدی “amlak” بهره‌مند شوند. برای ثبت نام در این ویبنار به سایت جامعه اندیشکده ها مراجعه کرده یا با شماره ۰۲۱-۶۶۴۸۸۰۵۷ تماس حاصل کنند.

کد خبر 4934187

منبع: مهر

کلیدواژه: وبینار ویروس کرونا نشست علمی ماه رمضان ۹۹ ویروس کرونا روز قدس شب قدر برنامه تلویزیونی سوره قرآن دعا و نیایش کنفرانس بین المللی فلسطین امام علی ع معرفی کتاب روز جهانی قدس ماه مبارك رمضان فلسفه مالیات بر عایدی املاک اندیشکده ای سیاست گذاری اندیشکده ها پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تقویم آموزشی مدارس در انتظار تایید مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ‌محمود امانی درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان گفت: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده بود که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و در شورا اصلاحاتی روی این طرح به عمل آمد و سپس به مجلس بازگردانده شد.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم‌اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان شروع و پایان سال تحصیلی را دقیقا معین کرده، ملغی می‌شود و اختیارات بیشتری به سطوح استانی با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: «امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند طول سال تحصیلی خود را با مقداری برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

پیش‌نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش‌ها در تعامل با کارشناسان دستگاه‌های مختلف و معاونت قوانین مجلس آماده شد.

در تشریح دلایل توجیهی این پیش‌نویس بیان شده که تقویم آموزشی مدارس دارای مولفه‌های مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدارس در روز‌های سال، شروع و پایان فعالیت مدارس، ساعات شبانه‌روز و تعطیلات پیش‌بینی نشده است که اتخاذ تصمیمات متمرکز یکسان در مورد آنها، مشکلات و مسائل متعددی را ایجاد می‌کند.

بر همین اساس مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است که با توجه به گستردگی شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، تهیه یک چارچوب کلان ملی برای تدوین تقویم آموزشی ملی و واگذاری بسیاری از اختیارات به شورا‌های آموزش و پرورش استان، مناطق و مدارس بسیار ضروری است.

در ادامه دلایل توجهی پیش‌نویس مرکز پژوهش‌ها، ناهماهنگی تعطیلات مدارس با تعطیلات اولیای شاغل که سبب می‌شود عملا تعطیلات مدارس چندان مورد استفاده مدارس و اولیا قرار نگیرد هم مورد توجه قرار گرفته است. چرا که تعطیلی مدارس، هم‌زمان با فعالیت ادارات و مدارس در ایام نوروز سبب می‌شود، بخش عمده تعطیلات نوروزی مدارس برای استفاده خانواده مفید واقع نشود و دانش‌آموزان به دلیل اشتغال والدین به خوبی از این تعطیلات استفاده نکنند. تعطیلات مدارس در روز پنجشنبه و فعالیت سازمان‌ها در این روز سبب شد عملا هدف اصلی این طرح که ایجاد شرایطی برای حضور فرزندان در کنار خانواده است، محقق نشود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • فعالیت سامانه خودنویس ۲۴ ساعته شد
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • تاثیر تورم بر رفتار‌های فرهنگی
  • بررسی موانع پیش روی پژوهشگران برای انجام پژوهش
  • وبینار تخصصی ترانزیت و مدل سازی حمل­ و نقل بار برگزار می شود
  • تعطیلی فعالیت‌های آموزشی و منع تجمع در اسرائیل تا دوشنبه تمدید شد
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس در انتظار تایید مجلس