Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:22:51 GMT

ارتش چین: آماده حراست از امنیت در هنگ کنگ هستیم

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۶۷۵

ارتش چین: آماده حراست از امنیت در هنگ کنگ هستیم

یک فرمانده ارشد ارتش چین تاکید کرد این ارتش ۱۰ هزار سرباز خود را آماده "حراست" از حاکمیت دولتشهر هنگ کنگ کرده است؛ پکن در عین حال نسبت به دست کم گرفتن برخورد چین در قبال هنگ کنگ هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چن دائوشیانگ، فرمانده پادگان ارتش چین در هنگ کنگ در اظهاراتی گفت، این ارتش آمادگی و قابلیت لازم برای حراست از حاکمیت چین در هنگ کنگ را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در پی تداوم اعتراضات به برنامه‌های پکن با هدف دور زدن پارلمان هنگ‌کنگ و تحمیل قوانین امنیت ملی به این دولتشهر مطرح شدند.

 فردا چهارشنبه پارلمان هنگ کنگ قرار است یک لایحه مناقشه برانگیز جرم انگاشتن تمسخر سرود ملی چین را مورد بحث قرار دهد و در همین راستا معترضان جنبش دموکراسی خواهی هنگ کنگ نیز خود را آماده تظاهرات بیشتر در این روز کرده اند.

دائوشیانگ در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی چین تاکید کرد، نظامیان ارتش چین در هنگ کنگ "عزم، اطمینان و قابلیت حفاظت از امنیت ملی" در این دولتشهر را دارند.

 روز یکشنبه موجی از اعتراضات در هنگ کنگ علیه اعلامیه روز جمعه کنگره ملی خلق چین به منظور اعمال قوانین امنیت ملی بر هنگ کنگ با دور زدن پارلمان این دولتشهر به راه افتاد و این مسئله با محکومیت هایی در سطح بین‌المللی هم روبرو شد اما مقام‌های پکن و هنگ‌کنگ همچنان از عقب نشینی از این موضوع خودداری می‌کنند.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ نیز همچنان بر حمایت کاملش از این اقدام تاکید دارد و گفت: دولت هنگ کنگ ۲۳ سال نتوانست خودش این قوانین را تصویب کند و تصویب شدن آنها در آینده نزدیک نیز از سوی دولت بعید بود.

کری لام در کنفرانس خبری هفتگی خود امروز سه شنبه از "مشروعیت" اقدام کنگره ملی خلق چین در تصویب این قوانین امنیت ملی دفاع و از پاسخ به پرسشی درباره نگرانی از بابت عطف به ماسبق شدن این قوانین پیشنهادی خودداری کرد.

دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ نیز اعتراضات روز یکشنبه را که در ابتدا صلح‌آمیز بود اما بعداً با پاسخ شدید پلیس مواجه شد محکوم کرد. این دفتر نسبت به دست کم گرفتن عزم پکن برای برخورد با هرگونه استقلال طلبی در هنگ‌کنگ هشدار داد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین هنگ کنگ چین در هنگ کنگ امنیت ملی ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت

سفیر ایران در ترکیه در مراسم گرامیداشت روز ارتش مرزهای بین ترکیه و ایران را مرز دوستی، صلح و همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نامیده و به نقش حیاتی قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت، ثبات و برقراری صلح منطقه‌ای تاکید نمود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آنکارا روز دوشنبه سوم اردیبهشت با حضور ارتشبد ضیا جمال کادی اوغلو، فرمانده نیروی هوایی ترکیه، سفرا و نمایندگان نمایندگی‌های دیپلماتیک، وابستگان دفاعی و نظامی مقیم آنکارا، رهبران و نمایندگان احزاب سعادت، وطن، دوباره رفاه، هدی پار، حزب صدا و برخی نمایندگان مجلس از حزب عدالت و توسعه، دوباره رفاه، سعادت، هدی پار و اصحاب رسانه برگزار شد. 

در ابتدا سرهنگ خلبان "تورج زین الدین"، رایزن نظامی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از حضور  مهمانان تشکر و قدردانی نمود.

سرهنگ زین الدین نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از قوی‌ترین و خودکفاترین ارتش‌ها نه‌تنها در منطقه بلکه در جهان دانست که توانسته است، مسئولیت خود یعنی «پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور» را به‌خوبی به انجام برساند.

در قسمت بعدی این مراسم محمد حسن حبیب‌الله زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا ضمن ادای احترام به شهدایی که جان خود را در راه دفاع از کشور، آزادی، حاکمیت و تمامیت ارضی فدا کردند، نیروهای مسلح قدرتمند و ملی را لازمه بقای یک ملت و یک کشور دانست. 

سفیر کشورمان در ادامه به قتل عام کودکان و زنان بی‌گناه غزه اشاره کرده و حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و نقض فاحش اصل اساسی و شناخته ‌شده جهانی مبنی بر مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی دانست.

وی به تلاش دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید تنش، اشاره کرده اما اظهار داشت که در نهایت رژیم صهیونیستی با حمایت شرکاری غربی‌اش نقض مکرر قوانین را به مرحله‌ای رساندند که الزاما پاسخ قاطعانه، متناسب و منطبق بر قوانین بین‌المللی را دریافت کرد.

سفیر کشورمان سپس مرزهای بین ترکیه و ایران را مرز دوستی، صلح و همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نامیده و به نقش حیاتی قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت، ثبات و برقراری صلح منطقه‌ای تاکید نمود.

در بخش پایانی این مراسم  فرمانده نیروی هوایی ترکیه  با اشاره به فرهنگ و تاریخ مشترک ایران و ترکیه گفت: روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دو کشور هر روز رو به گسترش است و دیدارهای متقابل میان مقام‌های بلند پایه کشورمان انعکاس بارز اراده دو کشور در  راستای تقویت هرچه بیشتر روابطمان می باشد‌.

ارتشبد کادی اوغلو اضافه کرد: ترکیه به گفتگوهای قوی با ایران ادامه می‌دهد و تحریم‌های یکجانبه که مانع از همکاری‌های اقتصادی منطقه ای می‌شود را تصویب نمی‌کند.

وی همچنین روز ارتش ایران را صمیمانه تبریک گفت‌.

کنعانی: تاریخ انقلاب مشحون از فداکاری غیور ارتش استگرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • ارتش باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • ارتش در جمهوری اسلامی باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • اکسیوس: آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا
  • آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند
  • اکسیوس : آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می کند