Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ «یوسف قربانی» با بیان اینکه از روز گذشته ۳ فروند از بالگردهای هوانیروز برای کمک به اطقای حریق در جنگل‌های گچساران و منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان وارد عمل شدند، اظهار داشت: یک فروند از این بالگردها در مسجد سلیمان و دو فروند دیگر در گچساران مشغول انجام عملیات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه این سه بالگرد صرفا در زمینه جابجایی نیروهای امدادی فعالیت داشتند، عنوان کرد: ما فناوری اطفای حریق توسط بالگرد را در اختیار داریم ولیکن مدیریت بحران کشور و سایر قسمت‌ها باید پای کار بیایند و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

قربانی با بیان اینکه به محض ابلاغ درخواست از سوی مدیریت بحران به ارتش و دستور سلسله مراتب به هوانیروز، بالگردهای ما وارد عمل شدند، افزود: بالگردهای هوانیروز ارتش تا این لحظه برای کمک به اطفای حریق در مسجدسلیمان و گچساران،  ۲۰ ساعت پرواز و به بیانی دیگر ۲۶ سورتی پرواز را ثبت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش تا این لحظه بالغ بر ۱۷۰ نفر را در گچساران و مسجدسلیمان جابجا کردند و امیدواریم هرچه زودتر اطفای حریق در جنگل‌های این مناطق به سرانجام برسد.

جنگ‌ ها و مراتع مناطق "خنگ بنار"، " کوه گوهر نارک" و اطراف کوه های گناوه لری از توابع شهرستان گچساران از عصر جمعه گذشته طعمه آتش شد و تلاش بی وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم پس ازچهار روز برای مهار همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها مسجدسلیمان گچساران نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پروندهٔ خبری آتش سوزی در گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجدسلیمان گچساران نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسجدسلیمان گچساران نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اطفای حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ورود ۵۹ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر گچساران

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سامانه بارشی اخیر ۵۹ میلیون مترمکعب آب وارد سد کوثر گچساران شود.

آرش مصلح روز یکشنبه، ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: با توجه به صدور هشدار قرمز نسبت به باران‌های شدید و سنگین در استان مدیریت سدها و تاسیات آب، رودخانه ها و تاسیسات در حال ساخت استان انجام شده است.

وی اظهارکرد: همچنین نشست مدیریت بحران آب منطقه‌ای استان تشکیل شد، کشیک‌های استان مشخص و پیام‌های هشداری برای همه بهره‌برداران ارسال شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در خصوص سد چم شیر گچساران و سد شاه قاسم مشکلی وجود ندارد و ظرفیت ذخیره آب را دارد اما هم اکنون ۸۵ درصد ظرفیت سد کوثر گچساران پُر است.

مصلح تصریح کرد: ۲۸۳۰کیلومتر حوزه آبریز سد کوثر گچساران است که پیش بینی می‌شود در بارش‌های سنگین سامانه پیش رو ۵۹ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شود و در صورت پر شدن سد کوثر ممکن است که هر لحظه رهاسازی و تخلیه آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: در صورت رهاسازی آب از سد کوثر بهره‌برداران پایین دست از «پادوک» گچساران تا استان خوزستان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که باید اقدامات و مراقبت لازم صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال ۱۰ کیلومتر لایه روبی کانال‌ها، رودخانه‌ها و مسیل‌های استان انجام شده است.

به گزارش ایسنا، سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت ۵۴۷ میلیون مترمکعب، تامین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا در پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر و هرمزگان با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. همچنین آب صنعت و پتروشیمی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های پایین دست و پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی «دشت لیشتر» و «خیرآباد» شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت به خط پرواز یک فروند هواپیمای MD شرکت هواپیمایی کاسپین
  • ‍ ساخت ۱۰ پد فرود بالگرد در نیشابور/انجام ۴۰ سورتی پرواز در سال ۱۴۰۲
  • جلوگیری از سرایت آتش به انبارهای مجتمع بنکداران اهواز+ علت در دست بررسی
  • جلوگیری از سرایت آتش به انبارهای مجتمع بنکداران اهواز
  • پرتاب موشک‌ توسط کره شمالی همزمان با سفر بلینکن
  • پیش‌بینی ورود ۵۹ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر گچساران
  • خدمات‌رسانی ۱۵۵ فروند هواپیما در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • آمادگی ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافربری در سفرهای نوروزی
  • اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران