Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:53:20 GMT

تظاهرات در اکوادور علیه سیاست‌های کرونایی دولت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۸۵۰

تظاهرات در اکوادور علیه سیاست‌های کرونایی دولت

معترضان اکوادوری در اعتراض به کاهش بودجه و دستمزدها که از سوی دولت این کشور بابت مقابله با ویروس کرونا وضع شده، به راهپیمایی‌های اعتراضی در کیتو، پایتخت دست زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور را برای مقابله با ویروس کرونا مورد بی‌توجهی قرار داده و در شهرهای سراسر این کشور دست به راهپیمایی زده و به اقدامات اقتصادی سخت دولتشان برای مقابله با این بحران اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری اکوادور اخیرا کاهش هزینه‌های عمومی شامل بسته شدن کمپانی‌های دولتی و سفارت‌خانه‌های این کشور در سراسر جهان را اعلام کرد اما اتحادیه‌های تجاری روز دوشنبه اعلام کردند کارگران نسبت به نخبگان اکوادوری دستمزدهای نامتناسبی دریافت می‌کنند.

رئیس بزرگترین اتحادیه تجاری اکوادور موسوم به "جبهه متحد کارگران" گفت:‌ این اعتراضات به دلیل اخراج کارگران برای اجتناب از پرداخت اغنیا صورت گرفته است.

حدود ۲۰۰۰ تن در کیتو دست به راهپیمایی زده و پرچم‌ها و پلاکاردهایی را در دست داشته و شعارهایی علیه دولت سر می‌دادند. معترضان ماسک به صورت داشتند و فاصله‌گذاری اجتماعی را هم رعایت کردند.

تعداد مرگ‌ و میر ناشی از بیماری ویروسی کرونا در اکوادور ۳۲۰۰ تن است. مقام‌ها می‌گویند، بیش از ۲۰۰۰ تن دیگر احتمالا در ارتباط با این ویروس جان باختند. معترضان در سایر شهرهای اکوادور هم دست به راهپیمایی‌های اعتراضی زدند.

رئیس جمهوری اکوادور دستور داده تا تمامی سفارت‌خانه‌های این کشور بسته شده و به عنوان بخشی از اقدامات ذخیره چهار میلیارد دلاری، تعداد کارمندان دیپلماتیک کاهش یافته و هفت کمپانی دولتی نیز بسته شوند. وی همچنین اعلام کرد خط هوایی TAME که در پنج سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ضرر داشت، منحل شود.

دولت کیتو اعلام کرده است، این پاندمی تاکنون ضرر دست‌کم هشت میلیارد دلاری برای اقتصاد اکوادور در پی داشته است. ساعت‌های کاری بخش دولتی نیز تا ۲۵ درصد کاهش یافته و کاهش ۱۶ درصدی دستمزدها نیز اعمال می‌شود. لنین مورنو روز یکشنبه اعلام کرده بود ۱۵۰ هزار تن در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ادامه حمایت‌های مردمی در کشورهای مختلف جهان از فلسطین و مردم غزه، هزاران نفر از مردم یونان برای اعتراض به حمایت‌های نظامی و سیاسی آمریکا، ناتو و اروپا از رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، به خیابان‌ها آمدند خواستار توقف فوری جنگ در غزه شدند.

معترضان در نزدیکی وزارت دفاع یونان در آتن تجمع کردند.


کد خبر 6084951

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی