Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@14:21:58 GMT

ثبت سفارش فروش سهام عدالت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۹۰۶

ثبت سفارش فروش سهام عدالت آغاز شد

دارندگان سهام عدالت که تصمیم به فروش سهام خود دارند می‌توانند از امروز نسبت به فروش ۳۰درصد از سهام عدالت خود از طریق نظام بانکی اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته وزارت اقتصاد و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می توانند از روز سه‌شنبه (۶ الی8 خرداد ماه) به شعب بانک‌هایی که قبلا در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی برای واریز سود معرفی کرده‌اند، مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه اعلام شده بود: از تاریخ ۱۰خرداد بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرار داد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب مشمولان واریز خواهند کرد.

براساس این گزارش سهامداران عدالتی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند از امروز می‌توانند با مراجعه به بانک و با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل به ثبت سفارش ۳۰درصد از سهام عدالت خود و تعهدنامه مربوطه می‌توانند بخشی از سهام خود اقدام کرده و آن را به فروش برسانند. افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند می‌توانند پس از پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس سهام خود را بفروشند.

حسین فهیمی سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت اعلام کرده بود: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی محدودیت فروش ندارند، اما ابتدا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید در بورس پذیرفته شوند.

وی گفته بود: این سهام از دهم خرداد به بعد بر اساس شرایط بازار به صورت یک جا و یا به صورت تدریجی از طریق کارگزاری و با رعایت مصالح مشمولان سهام عدالت به فروش خواهد رفت و وجوه آن به حساب افراد واریز می‌شود.

براساس این گزارش، حدود 10 میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و تا 8 خرداد این امکان در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی وجود دارد تا افراد روش مستقیم و یا غیر مستقیم را انتخاب کنند و اگر روش مستقیم انتخاب نشود، فرض سامانه بر روش غیر مستقیم است.

محمدرضا معتمد، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:  طبق مصوبات شورای نظارت بر امور سهام عدالت، دارندگان سهام عدالت در این مرحله مجاز به فروش 30درصد از سهام خود هستند و باقی مقدار دارایی سهام عدالت ظرف مدت یک سال آینده به بعد آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.   انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مستقیم را انتخاب سهام عدالت روش مستقیم سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا

طباطبایی، مدیر روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

او ادامه داد: دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

طباطبایی گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

او ادامه داد: دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

وی افزود: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود. 

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

گفتنی است که کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا آغاز می‌شود
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از ۵ اردیبهشت
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد