Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به مهار و اطفاء حریق در مراتع منطقه کوهستانی دهرود دشتستان گفت: آتش سوزی در مراتع منطقه حفاظت شده و کوهستانی خاییز تنگستان ادامه دارد و برای مهار آن امدادگران اعزام شده‌اند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور دهرود سفلی شهرستان دشتستان اظهار داشت: علت این آتش‌سوزی که در دست بررسی بیش از 200 نفر از نیروهای حفاظت منابع طبیعی، بسیج،  عشایر، کارکنان بخشداری ارم و دهیاری‌ و شورای اسلامی دهرود و نیروهای مردمی آنرا مهار و اطفاء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعزام یک فروند بالگرد هلال احمر استان فارس برای انتقال تجهیزات و امکانات مهار آتش در ارتفاعات دهرود دشتستان تصریح کرد: برای انتقال تجهیزات مهار آتش از بالگرد هلال احمر استان فارس استفاده شد که در این راستا آتش مهار و اطفاء شده  و برای اطمینان بیشتر در جلوگیری از شعله‌رو شدن مجدد آن نیروهای امدادگر در منطقه دهرود مستقر هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه میزان مساحت مراتع خسارت دیده منطقه دهرود سفلی دشتستان در دست بررسی است گفت: در این حادثه بیشتر مراتع خشک و پوشش علفی سوخته شد و به پایه‌های درختان جنگلی هم خسارت وارد شد ولی هنوز میزان خسارت وارده مشخص نیست که به صورت دقیق در حال بررسی است و به‌زودی اعلام می‌شود.

منتظری با قدردانی از همکاری جمعیت هلال احمر استان فارس در اعزام بالگرد برای انتقال تجهیزات به ارتفاعات دهرود سفلی دشتستنان و تلاش امدادگران، عشایر، بسیجیان، دهیاری و شورای اسلامی دهرود و بخش ارم از وقوع آتش سوزی در مراتع خائیز تنگستان خبر داد و خاطر نشان کرد: این آتش سوزی که در ارتفاعات و منطقه کوهستانی و حفاظت شده خاییز تنگستان رخ داده  نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: نیروهای مردمی، بسیج سازندگی و افراد محلی  به محل حادثه اعزام شده‌اند و  عملیات اطفاء حریق را آغاز کرده‌اند اما به علت وزش باد و کوهستانی بودن منطقه و خشک بودن مراتع و علف‌ها  تاکنون آتش‌سوزی  اطفاء نشده است.

مدیرکل مناطع طبیعی استان بوشهر علت این حادثه‌ها را در دست بررسی دانست و بیان کرد:هنوز اطلاعاتی از علت آتش‌سوزی و مساحت تحت تاثیر آن به دست نیامده است.

بوشهر|آتش سوزی در مراتع و ارتفاعات دهرود سفلی دشتستان مهار شد بوشهر| آتش سوزی در 500 هکتار از جنگل‌های جم بوشهر| 2 هلی‌کوپتر آب پاش برای اطفاء حریق به ارتفاعات کوه‌سیاه دشتی اعزام می‌شود

منتظری، افزود: در حادثه آتش سوزی دهرود سفلی دشتستان و خاییز تنگستان به کسی آسیب جسمی وارد نشده است.

انتهای پیام/190/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاییز تنگستان منابع طبیعی آتش سوزی دهرود سفلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:این حادثه ساعت ۸:۳۰ دقیقه امروز در دبیرستان اسما کوی مجاهدین به وقوع پیوست.

کوروش، سبزعلی افزود: پس از اطلاع رسانی این حادثه آتش نشانان به این دبیرستان اعزام و توانستند حریق را مهار کنند. 

وی ادامه داد:در این حادثه که به علت اتصالی برق در دفتر مدیریت دبیرستان رخ داد، با تلاش آتش نشانان حریق مهار و به کسی آسیبی وارد نشد.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم