Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دفتر خبرگزاری تسنیم استان کردستان در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه و کنار استان کردستان گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج در گفت‌وگو با خبرنگاران از احداث زیپ‌لاین و پل معلق با مشارکت بخش خصوصی در پارک جنگلی آبیدر این شهر خبر داد و اظهار داشت: طول مسیر زیپ‌لاین 320 متر و اختلاف سطح ذاتی آن 22 متر از پارک مشاهیر تا پشت پرده سینما روباز بوده که سکوی مبدا آن 9 متر (از سمت پارک مشاهیر) و سکوی مقصد 3 متر (از سمت پرده سینما روباز آبیدر) است.

وی با بیان اینکه پارک جنگلی آبیدر یکی از مکان‌هایی است که پتانسیل لازم برای نصب زیپ‌لاین و پل معلق را دارد، افزود: این پل دارای طول 320 متر و عرض 120 سانتی‌متر بوده و ارتفاع آن از کف دره کوه آبیدر 88 متر است.

شهردار سنندج با بیان اینکه زیپ‌لاین یکی از پرطرفدارترین تفریحات هیجانی بوده که توجه علاقه‌مندان زیادی رو به خود جلب کرده است، گفت: زیپ‌لاین وسیله‌ای است که در دو نقطه با استفاده از سیم بکسل به هم وصل شده و با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین فرد را از نقطه‌ای به نقطه‌ دیگر انتقال داده و نحوه انتقال با حرکت قرقره روی سیم بکسل همراه با پوشیدن لباس ایمنی توسط فرد انجام می‌گیرد.

صیدی خاطرنشان کرد: زیپ‌لاین‌ها را بسته به مکان احداث، اختلاف ارتفاع، شیب و علاقه صاحب‌کاران و با تحلیل و ارزیابی معیارها و ارتفاع و طول‌های مختلف، «طراحی، ساخت و نصب» شده و ضمن برآورده کردن خواسته مشتریان، همه استانداردها در فرایندها اجرا می‌شود.

پاس‌کاری مسئولان روی «بام آبیدر»/ تغییر 5 شهردار و بلاتکلیفی پروژه‌ نیمه‌تمام 15 ساله تله‌کابین در سنندجپل معلق در بالای کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان اجرا می‌شود

آخرین وضعیت پروژه‌های باز آفرینی شهری در سنندج

محمد صدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پنج مورد از  پروژه‌های در حال اجرای طرح بازآفرینی شهری سنندج مربوط به حوزه تاریخ شهری است، اظهار داشت: این طرح‌ها شامل مرمت خانه تاریخی عمارت رشیدی و ساماندهی محله آغه زمان (در دو فاز)، ساماندهی بافت تاریخی شهر بیجار و احداث پیاده راه خیابان فردوسی سنندج است که باهدف حفظ اصالت تاریخ شهری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه عمارت رشیدی سنندج با دو میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار و 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال مرمت است، گفت: این خانه از املاک در اختیار راه و شهرسازی است که پس از اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی و اتصال این محله به سرای ولیدی، برای انجام فعالیت‌های فرهنگی تغییر کاربری داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطرنشان کرد: طرح پیاده راه تاریخی و فرهنگی محله آغه زمان سنندج به‌عنوان نخستین طرح بازآفرینی شهری در محله‌های تاریخی به طول 350 متر در دو مرحله در حال اجراست که برای مرحله اول آن حدود 14 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه محله آغه زمان از محله‌هایی است که از نظر تاریخ و فرهنگ جز پنج محله اصلی شهر سنندج محسوب می‌شود، گفت: در طرح بهسازی و پیاده‌راه‌سازی این محله قصد داریم که خیابان شهید نمکی به سرای تاریخی ولیدی وصل شود.

ثابتی ادامه داد: همچنین یک مورد از منازل تاریخی این مسیر پس از تملک به‌عنوان رستوران سنتی، سه باب خانه بومگردی و یک باب موزه معماری شهری سنندج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان بیان کرد: این طرح هم‌اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آن سنگ فرش معابر، بهسازی برخی میادین و اتصال خیابان نمکی به کاروانسرای عزیزی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/481/ح

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه و شهرسازی استان کردستان زیپ لاین پیاده راه پل معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند

استاندار کردستان در بازدید از کارخانه تراکتور سازی در سنندج که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد، گفت: تقویت و ایجاد چرخه تولید در کردستان مستلزم جذب سرمایه‌گذار و فراهم نمودن بستری جهت نگهداری و ماندگاری سرمایه‌گذار در استان است.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: امکانات و توانمندی‌های این کارخانه به عنوان یک واحد بزرگ ملی با دستیابی به تکنولوژی ساخت انواع تراکتور با تامین ۴۰ درصد نیاز‌های داخلی، مازاد محصولات خود را به بازار‌های خارجی صادر می‌کند.

وی تولید و اشتغال را از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر توسعه اقتصاد دانست و گفت: صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور و به تبع در استان هستند لذا حمایت از صنایع و واحد‌های تولیدی سهم موثری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

استاندار کردستان مجموعه تراکتور سازی کردستان را یکی از سرمایه گذاری‌های موفق استان دانست و گفت: قطعا مدیریت بالغانه و بدون حاشیه در این کارخانه همراه با تلاش بی وقفه کارکنان این مجموعه شرایط مطلوبی را برای ثبت رکورد در تولید و صادرات این محصول فراهم کرده است و رضایت‌مندی موجود بین پرسنل نشان از مدیریت مجرب و همکاری و حمایت دستگا‌های ذیربط است.

 کارخانه تراکتور سازی کردستان از سال ۱۳۸۳ در سنندج تاسیس شده و امسال تولیدات خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داده است.

یکی دیگر از افتخارات این شرکت تولید انحصاری تراکتور مدل ۲۸۵ بوده که ویژه صادرات است و خریدارانی در کشور‌های منطقه دارد و علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشور‌های افغانستان، عراق، سوریه، سودان، ونزوئلا، آفریقا، کویت، هلند، ترکیه و یمن تراکتور صادر می‌کند.

تراکتور سازی کردستان یکی از شرکت‌های موفق گروه تراکتور سازی ایران است و این واحدی صنعتی عمده تولیداتش را صادر می‌کند و در سال گذشته نیز در این زمینه عملکرد چشمگیری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیروزی روحیه بخش آبیدر سنندج در خانه
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • نام جوان سنندجی در تاریخ ملی کشور ثبت شود
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • گره هنر و خلاقیت در تار و پود فرش کردستان
  • زمان اعزام زائران حج عمره کردستان به سرزمین وحی اعلام شد
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • مبارزه با زمین خواران در دستور کار دادگستری کردستان
  • هیچ‌گونه مشکلی در اوج پیک مصرف آب و برق نداریم