Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان آموزش‌های ضمن خدمت برای نیروهای کنترل نظارت و رفع تخلفات شهری را ضروری دانست و گفت: لازم است عوامل و نیروهای این مجموعه دوره‌های آموزشی برای برقراری تعامل و ارتباط بهتر با مردم را بگذرانند.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش و فعالیت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: بر اساس شاخص‌ها و آمارهای موجود، انجام اقدامات پیشگیرانه و مشارکت شهروندان سال گذشته منجر به کاهش تخلفات شهری در اصفهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه مراجعان و مخاطبان مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری تخلفاتی را در ساخت و ساز یا سد معبر مرتکب شده اند، باید ضمن اجرای کامل قانون در برخورد، حقوق و شأن آنها رعایت شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اقدامات و آموزش‌های فرهنگی را لازمه فعالیت مدیریت شهری برشمرد و گفت: بخشی از اقدامات پیشگیرانه باید با برنامه‌های فرهنگی تدوین شود تا فرهنگ رعایت حقوق شهروندی و مدیریت شهری نهادینه شود.

وی افزود: رفع تخلفات شهری، کنترل و نظارت دقیق و مستمر در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان توسط واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام می‌شود، البته نیروها باید آموزش‌ها و دوره‌های لازم آمادگی برای این شغل را طی کنند.

امیری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی جهت توانمند سازی پرسنل از طریق افزایش دانش اجرایی و عملیاتی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته دوره‌های آموزشی متعددی از قبیل مدیریت خشم، نحوه رفتار با کودک، ضوابط شهرسازی و معماری، دوره ویژه ضابطین قضائی، آموزش مقررات و ضوابط اجرایی و همچنین توزیع جزوات آموزشی جهت بهبود دانش و عملکرد پرسنل، و ارزیابی مستمر پرسنل از طریق آزمون‌های کتبی برگزار شده است و این روند در سال جاری هم به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: تقدیر از شهروندان نمونه در رعایت حقوق شهروندی و شهری از جمله اقدامات فرهنگی است و باید اینگونه امور را در جامعه ترویج داد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ملاک عمل مأموران رفع تخلفات شهری را بر اساس قانون دانست و تاکید کرد: طبق تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگر ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور به وسیله مأموران خود اقدام کند.

وی اظهار کرد: برخورد قاطع با عوامل ایجاد مزاحمت و سد معبر کنندگان در معابر عمومی باید به صورت مداوم و البته به دور از سلایق شخصی و طبق ضوابط موجود صورت گیرد تا ثمربخش باشد.

امیری گفت: مدارا با عاملان سد معبر در حین اجرای قوانین و مقررات در دستور کار مأموران کنترل نظارت قرار دارد و باید ضمن خویشتن‌داری و حفظ حرمت و کرامت انسانی با شکیبایی و قاطعیت عمل کرده و از برخوردهای غیرقانونی خارج از وظایف محوله پرهیز کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا برخورد نا مناسب از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ مسائل و مشکلات خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود و با خاطیان برخورد قانونی صورت پذیرد.

کد خبر 425529

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر کلانشهر شهرداری اصفهان مدیریت شهری آموزش حسین امیری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رفع تخلفات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان گرامیداشت زنده یاد (محمد سلمان اکبری) در اردیبهشت ماه جاری در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فراخوان این دوره از مسابقات از دو ماه قبل داده شده و براساس آخرین جمع بندی صورت گرفته، تاکنون ۱۶ تیم از هیأت مذهبی زاهدان برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ایجاد شور و نشاط و سلامتی در بین فعالان هیئتی را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بیان و اضافه کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته رقابت تیم‌ها از هفتم تا هفدهم اردیبهشت ماه جاری در سالن‌های تعیین شده از ساعت هفت تا نه شب با حضور داور لیگ برتر کشور انجام خواهد شد.

جهانشاهی خاطر نشان کرد: در پایان این دوره از مسابقات به چهار تیم منتخب، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی در پایان از عمومی مردم برای حضور، مشاهده و تشویق تیم‌ها در این مسابقات دعوت به عمل آورد و گفت در حسین برگزاری مسابقات، برنامه‌های فرهنگی خوبی برای اجرا در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6085983

دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود