Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@06:20:37 GMT

وقتی ویلموتس نجیب تبدیل به پشیمانی بزرگ شد!

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۳۳۵۵

وقتی ویلموتس نجیب تبدیل به پشیمانی بزرگ شد!

خرداد: این روزها وضعیت شکایت مارک ویلموتس از فوتبال ایران به جایی رسیده که همه به این فکر افتادند فدراسیون فوتبال ایران چرا انقدر دیر فهمید سرمربی بلژیکی به درد کشور ما نمی‌خورد؟
به گزارش خرداد به نقل از خبرآنلاین؛ مربی نجیب، درس گرفتن از قرارداد کارلوس کی‌روش و فوق‌العاده بسته شدن قرارداد مارک ویلموتس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌ها صحبت‌هایی بودند که در روزهای ابتدایی حضور سرمربی بلژیکی در ایران و عقد قرارداد با فدراسیون مطرح شدند. صحبت‌هایی از سوی فدراسیون فوتبال و در راس آن مهدی تاج. هرچند تاج این روزها سمتی در فدراسیون فوتبال ندارد و به دلیل بیماری خودش را کنار کشیده و صندلی را به بهاروند سپرده اما هنوز مشکلات قرارداد عجیبی که با ویلموتس بستیم گریبان‌گیر فوتبال ایران است. فوتبال ایران بعد از پایان دوران کی‌روش با ویلموتس و اسکوچیچ قرارداد امضا کرده و تا امروز قرارداد سرمربی بلژیکی پر  دردسر بوده و خیلی بعید نیست با پایان دوران اسکوچیچ حتی قرارداد او هم برای فدراسیون مشکل‌ساز شود. چراکه هیچکس هنوز جزئیاتی از قرارداد با اسکوچیچ هم ندارد.
وقتی کارلوس کی روش و فوتبال ایران به پایان مسیر رسیدند، فدراسیون فوتبال حرف از انتخاب یک مربی بزرگ و درجه یک زد. کسی که به قول مهدی تاج اگر بهتر از کی روش نباشد از او چیزی کمتر ندارد. در ابتدای امر هم مهدی تاج شیوه علی کفاشیان را پیش گرفت. در واقع از روش پنهان کاری استفاده کرد و در ابتدا کسی خبر از حضور ویلموتس در فوتبال ایران نداشت. چون تاج اعتقاد داشت اگر اسم ویلموتس سر زبان ها بیاید، دلال ها وارد کار می شوند. در نهایت هرطور شده قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران بسته شد اما هیچ چیز طبق انتظار پیش نرفت.
شروع مذاکرات ایران و ویلموتس در سفارت بروکسل در بلژیک همراه شد.  در این جلسه حتی همسر مارک ویلموتس نیز حضور داشت و به شدت مخالف حضور سرمربی بلژیکی در ایران بود. در نهایت اما قرارداد فدراسیون با ویلموتس آنقدر قرارداد خوبی از نظر مالی و امکانات بود که سرمربی بلژیکی و همسرش نتوانستند قید چنین قراردادی را بزنند. بعد از برگزاری جلسات در بلژیک، قرارداد ویلموتس در ایران بسته شد و از اینجا تازه ماجرای شناخت مربی بلژیکی شروع شد. اینکه تاج و همکارانش به این نتیجه رسیدند ویلموتس آن چیزی که در ذهن شان تصور می کردند نبوده. حتی از یک جایی به بعد شکایت بازیکنان تیم ملی از سرمربی جدید هم به گوش مسئولان فدراسیون رسید.
بلد نبودن زبان انگلیسی، برگزار نکردن جلسات فنی مناسب و کلی مشکل دیگر باعث شده بود ویلموتس با کی روش مقایسه شود. چندی پیش که اسلامیان در یکی از مصاحبه های خودش از این گفت که مربی های خارجی مخصوصا ویلموتس بیش از هرچیزی به دنبال پول گرفتن از ایران هستند، مهدی تاج دوباره پشت ویلموتس درآمد. زمان زیادی اما نگذشت که همین مهدی تاج از واژه کلاهبرداری استفاده کرد و خودش هم به این نتیجه رسید که سرمربی بلژیکی بلای بدی سر فوتبال ایران آورده.
این اتفاقات که پشت سر هم چیده شد، همه به این نتیجه رسیدند که ویلموتس حتی بدترین گزینه ممکن برای فوتبال ایران بود. اینکه فدراسیون فوتبال و مهدی تاج آنقدر دیر به این نتیجه رسیدند ولی جای تعجب دارد. قرارداد ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران این روزها به جای باریکی رسیده و ممکن است غرامت خیلی سنگینی گردن فدراسیون ایران باشد. غرامتی که در این وضعیت کنونی به شدت برای فدراسیون ایران گران تمام خواهد شد. هرچند این روزها پشیمانی و بازگشت به گذشته مخصوصا در روزهای نبود مهدی تاج فایده ای ندارد و حالا دوباره همه باید منتظر شکایت های آتشین باشند اما نباید فراموش کرد مهدی تاج و همکارانش در این زمینه اشتباهاتی کردند و به نوعی این اشتباهات را پذیرفته‌اند. چه، مهدی تاج اخیرا پستی در مدح کارلوس کی روش منتشر کرد! کسانی که در واقع باید از تصورات مردم خیلی جلوتر باشند اما در نهایت طوری از انتخاب خودشان پشیمان شدند که حالا وضعیت به شدت بحرانی و سخت شده و اینکه چرا فدراسیون آنقدر دیر به نتیجه رسید که ویلموتس گزینه بسیار بدی بود، سوال بزرگی ست که هنوز کسی برای آن جواب پیدا نکرده است. برچسب ها: ویلموتس

منبع: خرداد

کلیدواژه: ویلموتس فدراسیون فوتبال سرمربی بلژیکی فوتبال ایران مربی بلژیکی مهدی تاج کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403 / مهدی کرباسیان چه گفت؟

اغلب اقتصاددانان، مهم‌تریم بحران کنونی اقتصاد ایران را تورم و عدم کنترل ناترازی‌های اقتصاد کلان می‌دانند و معتقدند اگر نظام تصمیم‌گیری کلان اقتصادی کشور، تغییری در سیاست‌گذاری‌ها نسبت به سال ۱۴۰۲ اعمال نکند، روند تورم کمتر از ۱۴۰۲ نخواهد بود.

به گزارش اقتصاد24، به باور آن‌ها، در صورت عدم کنترل ناترازی‌های اقتصاد کلان، احتمال رخداد تورم‌های سهمگین وجود دارد و همین مساله ضرورت ورود عاجل و جدی به معضل ناترازی‌های اقتصاد کلان را بیش از پیش بازگو می‌کند.

عبور از پیچ بحران‌های اقتصادی سخت شد؟

مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت دولت روحانی و اقتصاددان در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که شما در حال حاضر مهم‌ترین بحران دولت سیزدهم را چه می‌دانید؟ می‌گوید: من اگر بخواهم با واقعیت‌ها سوال شما را جواب دهم، بحران دولت سیزدهم را از فروردین ۹۷ شروع می‌کنم. من اعتقاد دارم بحران‌های اقتصادی و سیاسی ایران، شاید از دوران انتخاب دونالد ترامپ در آمریکا شروع شد.

وی می‌افزاید: تحریم همیشه وجود داشته، اما اتفاقی که افتاد، این بود که بعد از آمدن ترامپ، تحریم‌ها تشدید شد و بعد از آن‌که زیر میز زد و ایران را دچار تحریم ناجوانمردانه کرد، با تصمیمات عجولانه، غیرکارشناسی و امنیتی کردن ارز و داستان ثبت‌سفارش و... که عواقب سیاسی هم پشت آن داشت، کشور از نظر اقتصادی دچار بحران جدی شد. تعادل بودجه و ضریب‌های رشد هم به‌هم خورد؛ تا این‌که به دولت سیزدهم رسیدیم.

کرباسیان عنوان می‌کند: بدیهی است که دولت سیزدهم هم با قول‌های چشمگیر، زیبا و مردم‌پسند انتخاب شد. بالاخره کسی که اولین بدیهیات اقتصاد کلان را بشناسد، می‌دانست که با این شعارها، وضعیت اصلاح نمی‌شود.

پیش‌بینی این بود که گرفتاری‌ها حل شود، چون هر دولتی علاقه‌مند است که مشکلات مردم کمتر شود، مردم در رفاه بیشتر باشند و بتوانند از دولت و حکومت راضی باشند.

وی ادامه می‌دهد: چند اتفاق افتاد. یکی این‌که آقای رییسی با همه علاقه‌مندی‌ای که داشت وضعیت کشور را اصلاح کند، اما به نظر می‌رسد پیش‌فرض‌های درستی انتخاب نکردند. آن‌ها اعتقاد داشتند با وجود تحریم می‌توانیم مشکل را حل کنیم، رشد اقتصادی ایجاد کنیم و حتی در این چند سال مجلس، پیشنهاد رشد ۸ درصد اقتصاد را دادند. شاید بتوان گفت ایشان مشاوران اصلحی نداشت. این بزرگ‌ترین مشکل بود.

این اقتصاددان تصریح می‌کند: دومین مشکلی که پیدا شد، این بود که نفراتی که به‌عنوان همکاران انتخاب شدند، بعضی‌ها کم‌تجربه یا بی‌تجربه بودند و بعضی از آن‌ها هم می‌توانم بگویم از نظر علمی، شاید به اندازه‌ای که بتوانند در سطح بالای تصمیم‌گیری باشند، نبودند. اما بالاخره دولت تلاش کرد اقداماتی کند، ولی واقعیت این است که کسری بودجه وجود داشت و مجلس هم در بعضی جا‌ها همراهی نکرد.

با این‌که مجلس و دولت همراه بودند و این به نظر من جزو یکی از نکات مثبت دولت بود. بدیهی است که مجلس بعضی جا‌ها همراهی نکرد، اما واقعیت این است که در این حد باید استقلال مجلس را قبول کنید.

کرباسیان متذکر می‌شود: مهم‌تر از این‌ها که به نظر من بسیار مهم است، این‌که دولت سیزدهم حمایت رهبری را داشت. این امتیاز بزرگی است. امید است که با مجلس جدید که همراه‌تر با دولت است، این یک‌دستی انجام شود. ضمن این‌که ریاست قوه‌قضاییه هم بار‌ها در مصاحبه‌ها بر حمایت از دولت تاکید کردند. امیدواریم کشور از پیچ‌های سخت بگذرد.

وی تاکید می‌کند: اعتقاد شخصی من این است که بهترین دوران برای حل مشکلات اساسی کشور که بعضی نزدیک به ۴۰ سال است گریبان کشور را گرفته، موقعیت فعلی است.

اقتصاد ایران در دور باطل تورم‌زایی گرفتار شد

وحید شقاقی، اقتصاددان نیز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین بحران اقتصادی ایران را چه می‌دانید؟ می‌گوید: اقتصاد ایران حدود ۶ ساله درگیر تورم‌های بالا شده و در دور‌های باطل تورم‌زایی نیز گرفتار شده است.

وی می‌افزاید: دور تورم - کسری بودجه، دور تورم - قیمت دلار، دور تورم - افزایش دستمزد و هزینه تولید موجب شده هزینه شکستن دور‌های تورمی بسیار سخت شوند. در ضمن تشدید ناترازی‌های اقتصاد کلان هم بر تشدید شرایط تورمی منجر شده است.

این اقتصاددان تصریح می‌کند: به نظرم مهم‌ترین بحران اقتصادی ایران برای سال ۱۴۰۳، نحوه مواجهه با شرایط تورمی و مقابله با ناترازی‌های اقتصاد کلان خواهد بود.

شقاقی عنوان می‌کند: باید اشاره کنم در صورت عدم کنترل ناترازی‌های اقتصاد کلان، احتمال رخداد تورم‌های سهمگین وجود دارد و همین مساله ضرورت ورود عاجل و جدی به معضل ناترازی‌های اقتصاد کلان را بیش از پیش بازگو می‌کند.

دولت تابوشکنی کند

کلیت بازار‌ها در ایران، از بین رفتن قدرت انتخاب مصرف‌کننده ایرانی از یک سو و از سوی دیگر، فشار‌هایی برای کنترل بیشتر حوزه اقتصاد دیجیتال و فضا‌های آنلاین است.

وی در عین حال می‌افزاید: هیچ دولتی در ایران توانایی حل این همه مشکلات اقتصادی را بدون برون‌رفت از فضای تحریم، بدون ایجاد یک همگرایی بین میلیون‌ها ایرانی و ایجاد یک چشم‌انداز مشترک بین نسل‌های جدید و آینده ایران و تعریف برنامه برای ۱۰ سال آینده و رسیدن به آن ندارد. یعنی دولت نمی‌تواند با شعار دادن ما را به سمتی ببرد که مشکلات حل شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح می‌کند: مشکلات ما در ایران اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و این‌ها نیازمند یک چشم‌انداز و تغییر چشم‌انداز است.

مولوی متذکر می‌شود: هیچ دولتی این توانایی و پتانسیل را در ایران ندارد؛ مگر این‌که بتواند تابوشکنی کتد و در خصوص مواردی تصمیمات اساسی را بگیرد.

رونمایی از شاخصه‌های ثبات‌سازی اقتصاد

در همین خصوص، مهدی پازوکی، اقتصاددان در گفتگو با خبرآنلاین درباره وضعیت اقتصاد ایران در سال جدید می‌گوید: اگر نظام تصمیم‌گیری کلان اقتصادی کشور، تغییری در سیاست‌گذاری‌ها نسبت به سال ۱۴۰۲ اعمال نکند، روند تورم کمتر از ۱۴۰۲ نخواهد بود.

وی می‌افزاید: یک کار اساسی را دولت باید در دستور کار خود قرار دهد و این‌که برای این‌که بتواند تورم را کنترل کند، نیاز به ثبات‌سازی اقتصادی دارد و یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ثبات‌سازی اقتصاد، کنترل نرخ تورم است.

این کارشناس اقتصادی تصریح می‌کند: برای این‌که نرخ تورم کنترل شود، دولت باید انضباط مالی و پولی را در اقتصاد فراهم کند. انضباط پولی به وسیله سیستم بانکی ایجاد و انضباط مالی در سند بودجه دیده شود، یعنی مخارج دولت متوازن با درآمد‌ها باشد. از طرفی، هماهنگی بین سیاست‌های پولی و مالی باید دیده شود.

پازوکی تاکید می‌کند: این هماهنگی و این سیاست‌گذاری بخردانه منتج به این خواهد شد که اقتصاد ایران به سمت ثبات اقتصادی حرکت کند.

این اقتصاددان در ادامه تاکید می‌کند: دولت باید دو کار را در سال ۱۴۰۳ انجام دهد. یکی، سیاست تعامل با جامعه جهانی است. یعنی با سیاست‌های بخردانه، به دنبال کاهش و رفع تحریم‌ها برود؛ به خصوص روابط را با اتحادیه اروپا و غرب در چارچوب منافع ملی ایران ارتقا دهد.

پازوکی می‌افزاید: از سوی دیگر، دولت باید سیاست‌گذاری داخلی را از وجود افراد ناآگاه، نادان، تک‌سلیقه، کم‌سواد و فاقد تجربه لازم به دور بریزد. یعنی باید تغییرات اساسی به خصوص در تیم اقتصادی انجام دهد. ولی اگر با افرادی که در سال ۱۴۰۲ به خصوص این‌که تغییر اساسی در سازمان برنامه ندهد، شرایط بحرانی‌تر می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • 36 ساعت جالب برای قبول پیشنهاد پرسپولیس
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران؛ کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران/ کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران؛ الفتی سهمیه المپیک گرفت
  • تاریخ‌سازی بزرگ ژیمناستیک ایران
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • مهدی تاج: VAR را از چین می‌آوریم؛ لیگ برتر پیر است
  • بند اخراج در قرارداد ناگلزمان: حواست را جمع کن!
  • جزئیات بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403 / مهدی کرباسیان چه گفت؟
  • شکایت عجیب سرمربی استقلالی | ویلموتس حداقل یک درخت کاشت!